پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اطلاعی ندارم پرسپولیس چه قولی به شهر خودرو داده است اما آنها هم نسبت به دریافتی خود حق دارند.

یحیی گل محمدی در گفت و گویی با برنامه ورزش و مردم درباره شرایط پرسپولیس اظهار داشت: شرایط ویروس فقط مختص فوتبال نبوده و کل جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. کار سخت شد. این تعطیلی برای ما شرایط سختی ایجاد کرد. ناچار لیگ تعطیل شد.

وی افزود: باید ببینیم شرایط در آینده چگونه خواهد شد و ستاد مبارزه با کرونا چه تصمیمی می‌گیرد. وزارت ورزش و بهداشت هم باید شرایط را بسنجند.

*بازیکنان آمادگی قبل را ندارند

گل محمدی در پاسخ به این سوال که شرایط آمادگی جسمانی بازیکنان چطور است به این موضوع توجه دارد یا خیر خاطرنشان کرد: کار واقعا سخت می شود، البته مربی بدنساز تمرینات را برای بازیکنان در نظر گرفته است و آنها تا حدود زیادی انجام می‌دهند اما نمی‌توان انتظار داشت با آمادگی کامل سر تمرین بیایند و بازیکنان آمادگی قبل را نخواهند داشت. فکر می‌کنم در ۲۰ روز یا سه هفته می توان بدن ها را آماده کرد. بازیکنان هم باهوش شده‌اند، از خود مراقبت می‌کنند و می‌توانند شرایط آمادگی خود را تا حدودی حفظ کنند تا به تمرینات برگردند.

*عکسی که در اسفندماه از بازیکنان منتشر شد را چند بار بازنشر کردند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود عکس‌هایی منتشرشده مبنی بر اینکه ۵- ۶ بازیکن سر تمرین حاضر می‌شدند عنوان کرد: یک عکس قبل از سال نو در اسفند ماه منتشر شد، همان عکس را چند بار باز پخش کردند، کافی بود همان موقع توضیح می‌دادند. بچه‌های ما قرنطینه بودند و در واقع کسی جرات نمی‌کرد بیرون بیاید همه عکس ها قدیمی بود.

*هر وقت نگران می‌شدم به هواداران پرسپولیس فکر می‌کردم

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه زمانی که به پرسپولیس آمد شرایط سخت بود حتی می‌گفتند شما گران‌ترین مربی لیگ هستید اما همه چیز را جمع و جور کردید، تصریح کرد: لطف خدا بود، من خیلی نگران نبودم با وجود مشکلاتی که وجود داشت اما حضور هواداران برایم مهم بود. هر وقتی نگران می شدم به هواداران پرسپولیس فکر می کردم. دلیل اصلی پیروزی های ما همین هواداران بودند که ما را دلگرم می کردند. تصمیم گرفتن کار سختی بود، من به تیمی آمدم که مشکلات زیادی داشت مثل مشکلات مالی و بعد هم مسائل مدیریتی پیش آمد، شکایتی هم از تیم شده بود،زمین تمرین هم نداشتیم ما مشکلات زیادی را طی کردیم.

* شرایط پرسپولیس نگران کننده است و امیدوارم زودتر مشکلات حل شود

گل محمدی درباره اینکه مشکلات مالی هنوز هم وجود دارد عنوان کرد: بله من چند جلسه با هیات مدیره داشتم. محور صحبت‌ها بحث حل شدن مشکلات مالی و شکایات بود. بعضی از بازیکنان ما از پارسال و امسال طلب دارند شرایط نگران کننده است. امیدوارم زودتر حل شود. بچه ها با تمام وجود تمرین و بازی می‌کنند، با این شرایط عملکرد خوبی هم داشتند، دلیل اصلی ما شاد کردن دل هواداران است.

*از قولی که پرسپولیس به شهر خودرو داده، بی‌اطلاعم؛ البته آن‌ها هم حق دارند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه شهر خودرو گفت هنوز پول انتقال را نگرفته‌ایم پرسپولیس هم به آنها قول داده است شما چطور با این شرایط کنار می‌آیید یادآور شد: اطلاعی ندارم پرسپولیس چه قولی به شهر خودرو داده است اما آنها هم نسبت به دریافتی خود حق دارند. پرسپولیس تعهد داده که باید این مبالغ پرداخت شود نمی‌توان از شهر خودرو ایراد گرفت هر چه جلو می‌رویم کار سخت می‌شود.

* گفتم اگر استوکس همان بازیکن زمان تراکتور باشد خوب است؛ اما این گونه نبود

گل محمدی همچنین درباره وضعیت آنتونی استوکس و اینکه گفته می‌شد شما علاقه ای به جذب این بازیکن نداشتید حالا این بازیکن دردسرهایی هم برای پرسپولیس ایجاد کرده خاطرنشان کرد: زمانی که صحبت آمدن من مطرح بود، صحبتی راجع به استوکس با انصاری‌فرد شد که برای جذب این بازیکن اقدام کنیم. باشگاه از سوی هواداران تحت فشار قرار گرفته بود که بازیکن فوروارد بگیریم. ۲- ۳ بازیکن هم بیشتر روی میز نبود. گفتم اگر استوکس مثل همان زمان حضورش در تراکتور باشد خوب است اما او آن شرایط را نداشت.

*باشگاه پیگیر باشد می‌تواند پول قرارداد استوکس را پس بگیرد

وی درباره وضعیت قرارداد او گفت: مشکلات بدنی زیادی داشت در کل باعث ایجاد حاشیه برای تیم پرسپولیس شد. از شرایط قرارداد و نوع پرداختی آن اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چطور بود بحث نوع جذب بود آن زمان هنوز کار من هم برای حضور در پرسپولیس درست نشده بود شرایط طوری بود که باید انتخاب می‌کردیم. ما قرارداد محکمی هم بستیم. اگر باشگاه پیگیر باشد می‌تواند این پول‌ها را پس بگیرد.

*اوساگونا بازیکن خوبی بود و در شرایطی هم به ما کمک کرد

گل محمدی درباره وضعیت اوساگونا خاطرنشان کرد: بازیکن خوبی بود در شرایطی هم به ما کمک کرد، در دربی پاس گل خوبی داد. در مجموع از او راضی بودم اما مشکلات مالی هم تاثیر خودش را گذاشت، واقعا مشکلات مالی هنوز هست و ادامه دارد.

*بازیکنان ما در شرایط سخت تصمیمات خوبی گرفتند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه شما را به عنوان مربی جوانگرا می‌شناختند و اینکه به نظر می‌رسد در پرسپولیس محافظه‌کار شده‌اید تصریح کرد: شرایط در هر زمانی شرایط فرق می‌کند، درصد ریسک گاهی پایین می‌آید که طبیعی است. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد، یکی از سخت‌ترین کارها دادن لیست ۱۸ نفره بود چه برسد به این که لیست ۱۱ نفره را بخواهیم معرفی کنیم. پرسپولیس بازیکنانی دارد که در شرایط سخت تصمیمات خوبی گرفتند و هر روز انگیزه شان بیشتر می‌شود در هیچ تیمی این را ندیدم. من به بازیکنان توصیه می‌کنم، اما آنها خیلی جدی تمرین می‌کنند که این شرایط را برای ما راحت تر کرده است.

*۹۵ درصد بازیکنان پرسپولیس در فصل بعد حفظ می‌شوند

وی در خصوص تغییر و تحولات در لیست فصل آینده پرسپولیس تصریح کرد: ما نیاز زیادی به تغییر و تحول بازیکنان نداریم و سیاست ما برای فصل آینده حفظ اکثر بازیکنان است. فکر می‌کنم حدود ۹۵ درصد از بازیکنان را حفظ کنیم و آن ۵ درصد هم بازیکنی نظیر علیرضا بیرانوند است که قرارداد فصل آینده خود را بسته است.

*رفتن نعمتی به شهر خودرو صحت ندارد

گل محمدی درباره شایعه رفتن سیامک نعمتی به شهر خودرو به خاطر مطالبات پرسپولیس اظهار داشت: در این تعطیلات برخی زیاد در خانه بودند و زیاد فکر کردند این شایعه اصلا صحت ندارد و اتفاقا یکی از کسانی که دوست دارد فصل آینده در پرسپولیس باشد سیامک نعمتی است که بازیکن خوب و با اخلاق است. دلیلی ندارد بازیکنان خوب خود را به تیم‌های دیگر بدهیم.

* پرسپولیس اصلا لیست خروج ندارد

گل‌محمدی در مورد به هم ریختن زمان بندی آماده‌سازی تیم‌ها و همچنین شایعاتی که در خصوص لیست خروج به گوش می‌رسد، گفت: ما اصلاً لیست خروج نداریم و در شرایطی هستیم که منتظر ادامه بازیهای لیگ خواهیم بود. با توجه به برنامه‌ریزی بازی ها آن زمان می توان در خصوص این مسائل صحبت کرد. ۹ بازی در لیگ برتر و دو بازی در جام حذفی داریم که این ۱۱ بازی یک سوم بازی‌های لیگ است و نمی‌توانیم از حالا در خصوص لیست ورودی و خروجی صحبت کنیم چرا که تمرکز بازیکنان بهم می‌خورد.

وی ادامه داد: ما در زمان حساسی هستیم و باید تمرکز داشته باشیم هر چند که اختلاف امتیاز خیلی خوبی نسبت به تیم های دیگر در لیگ برتر داریم اما این نباید باعث شود که فکر کنیم قهرمان شدیم. برای صحبت در خصوص نقل و انتقالات زمان هست هرچند که تیم ما تیم کاملی است و نیاز زیادی به تغییرات نداریم.

*اول باید سلامت جامعه مدنظر باشد بعد به دنبال ادامه لیگ بود

سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا از شما نظری برای ادامه لیگ یا لغو آن سوالی شده یا خیر ادامه داد: از طرف سازمان لیگ چندین بار با باشگاه تماس گرفته شده و نظرات ما را برای ادامه یا لغو لیگ خواستار شدند، اما نظر شخصی خود من این است که اول باید سلامت جامعه مدنظر باشد بعد به دنبال ادامه لیگ بود. برنامه به من ندادند اما اولویت باشگاه پرسپولیس همواره سلامتی مردم بوده و راضی نیستیم که به خاطر گرفتن جام حتی سلامتی یک هم وطن به خطر بیفتد البته نباید به گونه‌ای باشد که فوتبال هم نابود شده و ضربه بخورد چرا که خیلی ها از راه فوتبال نان میخورند یا در فوتبال سرمایه گذاری کردند به همین خاطر باید تصمیمی گرفته شود که اول سلامت مردم تامین شود و سپس به فوتبال ضربه وارد نشود.

گل محمدی در مورد اینکه شما گران‌ترین مربی لیگ برتر هستید افزود: من از قرارداد مربیان دیگر خبر ندارم و راجع به آن صحبت نمی‌کنم اما به این مسائل هم فکر نخواهم کرد. به هر حال بحث انتقال من به پرسپولیس کمک ویژه شد هرچند که خودم هنوز چیزی گیرم نیامده است. با این همه، بودن در پرسپولیس برای من افتخار است و طی یک روز و یک سال آنجا باشم به این مسائل افتخار می‌کنم و دیگر به موارد دیگر فکر نخواهم کرد.

*پشت پیروانی را خالی نخواهیم کرد

سرمربی پرسپولیس در پایان ضمن حمایت از افشین پیروانی مدیر این تیم در حاشیه‌های به وجود آمده اظهار داشت: پیروانی از پرسپولیس حمایت کرده و ما را تحت فشار گذاشتند از همین تریبون اعلام می کنم که ما همه جور از او حمایت می‌کنیم و پشت پیروانی را خالی نخواهیم کرد. همچنین از پیشکسوتان می‌خواهم که احترامات را حفظ کنند و نباید حرف‌هایی زده شود که باعث حاشیه و هتک حرمت شود تا شاهد ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)