پرسپولیس نیوز : وزیر ورزش و جوانان گفت: صادقانه بگویم خیلی باور ندارم با خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس مشکلات این دو باشگاه حل شود.

محمود گودرزی پس از مراسم تودیع در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که بسیاری از فدراسیون‌ها با مشکل بودجه مواجه هستند و راهکار چیست، گفت: آنچه در سال 91 تصویب شده همانقدر برای سال 92 و شاید کمتر پیش‌بینی شود. با توجه به کاهش سقف بودجه در کل کشور انتظار افزایش بودجه نداریم اما اینکه چقدر بودجه تخصیص پیدا کند بستگی به منابع دولت دارد که اگر این منابع تامین شود برای ما هم تامین می‌شود. ما تابعی از متغیر کل هستیم. برای برگزاری اردوها و تدارک جام جهانی و آسیایی قول‌هایی داده شده که در حد مذاکره است. امیدواریم اعتبار خاص تامین شود. من پیگیری کردم دکتر جهانگیری هم قول مساعدت دادند.

وزیر وزرش وجوانان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید با توجه به تشکیل وزارت ورزش و جوانان فرصتی نبوده این ساختار از نظر قانونی مصوب شود،‌ تصریح کرد: کارگروهی تشکیل دادیم برای نوشتن قانون ورزش به طور خاص که این قانون از سال 50 تغییری نداشته امسال این قانون را تهیه کردیم که از طریق دولت قرار است برای قانونی شدن به مجلس بفرستیم. دوستان در مجلس هم قول دادند که به تصویب برسانند.

گودرزی در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگر مبنی بر برنامه‌های کوتاه مدت وزارت برای بازی‌های آسیایی کره عنوان کرد: در دوره قبل چهارم شدیم اما این مسابقات در کره برگزار می‌شود و میزبان از امتیازات خاصی برخوردار است. باید توجه کنیم 5 ماه را از دست داده‌ایم و عقب هستیم که باید تلاش کنیم. از روزی که آمدم و قبل از آن آقای سجادی فعالیت‌هایی داشته است. قرار است فدراسیون‌هایی که سرپرست دارند و زمان این سرپرستی گذشته در دو هفته آینده تکلیف‌شان مشخص شود تا با سرعت جلو رفته و این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. امیدوار هستیم نسبت به دوره قبل افت نکنیم اگر همان جا را حفظ کنیم خوب است و اگر سوم شویم ایده‌آل خواهد شد.

وی درباره انتخابات کمیته و عدم دخالت وزارت تصریح کرد: اعلام موضع شخصی کردیم که نه خودم و نه هیچ یک از مدیران اجرایی نزدیک به من اجازه دخالت نداریم و هر کسی در چارچوب قانون باید عمل کند و برایم فرقی نمی‌کند چه کسی در کمیته باشد.

وی افزود: برای برنامه‌های کلان ترجیح من این است که کمیته، فدراسیون‌ها، وزارت، ادارات کل و هیئت‌ها توسط متخصصین اداره شود و تلاش این است متخصصان نه به صورت غیرقانونی اداره امور را بر عهده بگیرند. اینکه در کمیته چه اتفاقی رخ خواهد داد به فرایند خودش مربوط است. هر کسی انتخاب شد احترام می‌گذاریم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از زمان عباسی بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس مطرح شده اما همچنان این دو باشگاه دولتی اداره می‌شوند، صالحی‌امیری کارگروهی برای آن ترتیب داده بود، عنوان کرد: تز دکترای یکی از دانشجویانم موانع خصوصی‌سازی بود. اتفاقا این دو باشگاه را مورد بررسی قرار می‌داد. روز اول که به وزارتخانه آمدم او را دعوت کردم و مامور شد با سازمان خصوصی سازی تماس بگیرد. کارگروه هم از قبل داشتیم. بنابراین سه گروه یعنی گروه من، گروه صالحی‌امیری و همچنین خصوصی‌سازی به جدیت کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: تحلیل من است اما صادقانه بگویم خیلی باور ندارم با خصوصی‌ شدن این دو باشگاه مشکلات حل شود اما بستر باید از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم شود. واگذاری به این صورت ممکن است خوب نباشد این دو باشگاه هواداران زیادی دارند و ممکن است با خصوصی‌سازی عجولانه آنها را تضعیف کنیم. ما می‌خواهیم قوی‌تر از گذشته باشیم که این ملاحظات بیشتری می‌طلبد. با صرف خصوصی‌سازی مشکلی حل نمی‌شود.

وزیر ورزش همچنین در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه ظرفیت بودجه این دو باشگاه به چه صورت خواهد بود، عنوان کرد: این دو باشگاه چون وابسته به دولت هستند باید تامین شوند اما بدهی‌های زیادی دارند که باید فکری به حالشان شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)