پرسپولیس نیوز : وزیر ورزش و جوانان می‌گوید تیم ملی را تنها نمی‌گذاریم و امیدواریم با اسپانسر جدید فدراسیون بتواند بار را از روی دوش دولت بردارد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست با نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی در جمع خبرنگاران گفت: اولویت ما ایجاد ساختار مناسبی است که سهم بانوان را در فدراسیون‌ها و هیات‌ها بیشتر کرده و برایشان جایگاه درستی تعریف شود تا با آمدن و رفتن مدیران زیاد تغییر نکنند.

وی ادامه داد: درخواست بانوان در این مجمع منطقی بود آنها فعالیت بیشتر، اعتبارات بیشتر و توجه بیشتر روسای فدراسیون‌ها را به ورزش بانوان می‌خواهند که مورد تاکید من هم هست. قرار است مصوبات را پس از اینکه از کارگروه استخراج شد عملی کنیم. من خوشبین هستم که این موارد انجام شود. در این دو ماه این جلسه چهارمی است که برگزار می‌کنیم همانطور که دیدید بانوان اظهار خوشحالی کردند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقل قول‌های فوتبالی که آیا این صحبت‌ها از سوی شما بوده تصریح کرد: معتقدم کل کار باید بر اساس رویه‌های قانونی و ساختارهای موجود انجام شود. در باشگاه‌ها هیات مدیره‌ها تعیین‌کننده هستند من هم به آنها اختیار دادم تا تصمیم بگیرند و بررسی کنند. نظر شخصی روی فرد خاصی ندارم کسب مجوز کنند من هم موافق هستم و معمولا مخالفت نمی‌کنم. اینکه تصمیم‌گیرنده اول و آخر باشم پرهیز می‌کنم آنها باید خودشان در حوزه‌شان خودکفا باشند.

گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سایت پرسپولیس خبری را به نقل از شما اعلام کرده که با حضور پروین در این باشگاه موافق هستید، خاطرنشان کرد: آنچه رئیس هیات مدیره پرسپولیس گفته سرپرستی تا پایان فصل است من هم گفتم هرچه صورتجلسه بوده موافقم. آنها می‌توانند در انتهای فصل تصمیمات دیگری بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که اعلام شده پروین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است، گفت: اطلاعی ندارم تصمیم آنهاست من با سرپرستی موافقت کردم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا با آمدن پیشکسوتان در فوتبال موافق هستید، عنوان کرد: رویکرد من این است که کار دست متخصصان باشد ورود افراد سیاسی و غیرفنی آورده مفیدی برای ورزش نخواهد داشت کار باید دست کاردان باشد این مانند عدالت است. با کسی که ورزشی باشد و شرایط احراز داشته باشد مخالفتی ندارم. رویکرد من ورزشی تخصصی و علمی است.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که اسپانسر تیم ملی فوتبال کنار رفته و آیا در شرایط بی‌پولی از فدراسیون حمایت می‌کنید، گفت: قطعا بله تیم ملی را تنها نمی‌گذاریم امیدواریم با اسپانسرهای دیگر این بار از دوش دولت برداشته شود. نتوانستند؛ دولت به آنها کمک می‌کند.

گودرزی درباره تعلیق قایقرانی و اینکه گفته شده دنیامالی از ایران به فدراسیون‌های بین‌المللی نامه نوشته تا قایقرانی تعلیق شود، اظهار داشت: آنچه قانون بگوید تابع هستیم باید بر اساس قوانین حرکت کنیم، نمی‌پسندم هیچ فدراسیونی توسط افراد ایرانی تعلیق شود. وقتی در ایران می‌توانیم موضوعی را حل کنیم نباید چشم به مجامع بین‌المللی داشته باشیم دوستان هم نباید به طرح موضوع به بیرون مبادرت کنند کسانی که صلاحیت دارند قدم‌شان روی چشم، کسانی که فاقد صلاحیت باشند قانون اجازه حضور در انتخابات را نمی‌دهد.

وی در پایان درباره بی‌پولی فدراسیون‌ها یادآور شد: پرداختی خواهیم داشت ما از کل بودجه 28 درصد بیشتر دریافت نکرده‌ایم در حالی که به فدراسیون‌ها 50 درصد اعتباراتشان را داده‌ایم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)