پرسپولیس نیوز :  وزیر ورزش و امور جوانان گفت: برای واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس به دنبال مدل و الگویی مطلوب هستیم و قطعا این دو باشگاه واگذار خواهند شد.

«محمود گودرزی» در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: موضوع واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال کماکان مورد تاکید دولت و در اختیار وزارت ورزش است.

وی ادامه داد: واگذاری این باشگاه ها امسال در قانون بودجه تکلیف شده و ما موظفیم تا پایان سال آن را اجرایی کنیم.

وزیر ورزش و امور جوانان تصریح کرد: در حال حاضر کمیته ای برای نوع واگذاری این باشگاه ها متشکل از وزارت ورزش و امور جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است که واگذاری به گونه ای انجام گیرد که هم منافع هواداران و هم منافع باشگاه تامین شود.

وی افزود: واگذاری این باشگاه ها قطعا از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می شود و بعد از مشخص شدن نوع و مدل مطلوب واگذاری، در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر انتصابات فامیلی در باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: چنین چیزی را تایید نمی کنم؛ در جلسه دیگری این را مطرح کردند؛ ممکن است در هیات مدیره، فدراسیون و سازمانی دو نفر باشند که نسبتی با هم داشته باشند که این نه خلاف است و نه اتفاق خاصی.

گودرزی افزود: مثلا در فدراسیون کشتی آقای رسول خادم هستند و در حوزه معاونت پارلمانی آقای امیررضا خادم؛ دو نفر با شخصیت های مختلف ولو برادر و با توانمندی های مجزا هستند؛ بنابراین در هیج جای قانون نسبت داشتن خلافی نیست؛ ضمن این که اگر وجود نسبت، برداشتی از بیت المال یا رانتی ایجاد کند، مشکل است؛ اما اگر وجود نسبت، باعث «آورده» (درآمد) برای مجموعه آن موسسه و در حوزه وزارت ورزش شود، این بسیار هم پسندیده است.

وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اعتراض ها و انتقادهایی در مورد آمادگی تیم ملی، کمبود امکانات و مسایل جزیی پیرامون آن گفت: بازی های تدارکاتی را سرمربی تعیین می کند؛ برنامه تمرینی و مسابقات آمادگی همه توسط سرمربی تعیین می شود و وزارت ورزش و فدراسیون مشکلی برای تامین اعتبارات لازم نداشته است.

وی ادامه داد: کادر فنی تشخیص داده که اردوهای سه گانه ای داشته باشد که الان در حال اجرا است و ما هم اعتبارات مورد نظر را تامین می کند.

گودرزی در مورد اختلاف نظر میان سرمربی و اسپانسر گفت: اختلاف بین سرمربی برای دریافتی از اسپانسر مطرح شده است که در واقع سرمربی توقع داشته که مبلغی از اسپانسر به آن تعلق بگیرد منتها اسپانسر امتناع کرده و سرمربی موضع گرفته است.

وی در مورد کیفیت لباس های تیم ملی نیز اظهار داشت: کیفیت لباس ها ضعیف نیست؛ کما این که فدراسیون هم تائید کرده که کیفیت لباس ها مناسب است و این برند، برند معتبری در اروپا است که این برند مورد تایید خیلی از تیم ها بوده و ممکن است که خیلی تیم ها از این استفاده کنند.

وی همچنین در مورد اعلام سخنگوی آل اشپورت مبنی بر تقلبی بودن لباس های تیم ملی فوتبال گفت: از این موضوع هنوز مطلع نیستم و امروز بررسی می کنم.

گودرزی در مورد جدایی بخش های ورزش و جوانان از یکدیگر اظهار داشت: این مجموعه شاید اتصالشان منطقی نبوده و سنخیت محتوایی ندارند ؛ شورای راهبردی تشکیل شده که یکی از دستورات کارش پرداختن به مساله انتزاع یا تداوم این روند است؛ اگر شورای راهبردی به این تصمیم برسد که باید این انفکاک انجام شود ما این موضوع را با نوشتن و ارایه یک لایحه به مجلس پیگیری می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: فکر می کنم در حق جوانان ممکن است که به این نحو ظلم شده باشد.

وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به سوال دیگری درباره پرداخت وام تسهیلات ازدواج گفت: در حال حاضر یک و نیم میلیون نفر در نوبت وام قرار دارند و بانک ها چون که صرفه اقتصادی ندارد، منابع را از صندوق مشترک خارج کرده و اکنون اعتباری برای این بخش وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به خاطر نبود اعتبار، امکان پرداخت تسهیلات ازدواج وجود ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)