پرسپولیس نیوز : وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر برای استقلال و پرسپولیس خریدار پیدا نشود مجبوریم آنها را مثل گذشته اداره کنیم.

محمود گودرزی در حاشیه نشست هم‌اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزش در ایران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی باید در امر ورزش محقق شود. اقتصاد در ورزش متاسفانه مغفول مانده است و البته در این زمینه منابع  دولتی محدود است. در کشورهای توسعه یافته اتکا به منابع دولتی بسیار اندک است اما در کشور ما به علت عدم پیش‌نیاز خصوصی‌سازی این امر محقق نشده است.

وی ادامه داد: باید از تجارب به وجود آمده  استفاده کنیم و در بحث اقتصادی به سمت خصوصی‌سازی برویم تا در این زمینه بتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم و از تجارب دیگران بهره ببریم.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون‌ها مکلف شدند تا این کارها را انجام دهند، گفت: خیر اما سیاست‌گذاری‌ها بر این امر متمرکز شده است تا با آموزش به فدراسیون‌ها بتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم. بخشی به عنوان بازاریابی در وزارت ورزش ایجاد خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه باشگاه‌ها با مسائل و مشکلات مالی روبرو شده‌اند، تصریح کرد: آنچه که اتفاق افتاده اتکای باشگاه‌ها به بخش دولتی بوده اما دولت نمی‌تواند به اندازه نیاز به باشگاه‌ها کمک کند که البته آن هم جایز نیست. عدم وجود آموزش و تجربه هم به این مسئله دامن زده است. باید در مورد این مسئله آموزش لازم داده شود و حوزه تخصصی شکل بگیرد. از تجربه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این موضوع باید استفاده کنیم.

گودرزی یادآور شد: عدم حمایت مالی در بحث دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نشان داد توانایی‌های این دو برند قوی هستند و در بخش‌های خصوصی کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند به کسب و کار خود رونق ببخشند. ما هم در این زمینه قصد ورود داریم که البته آرام آرام این امر را محقق خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه اگر برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خریداری پیدا نشود چه کار خواهد کرد و آیا قرار است همچنان این دو باشگاه در بلاتکلیفی بماند، گفت: بلاتکلیف نیستند. وضعیت‌شان کاملا روشن است و قرار شده شرایط تغییر پیدا کند. اگر حامی مالی هم پیدا نشود باید مکانیزم دیگری را در نظر بگیریم. باید با مشوق‌هایی بخش‌های خصوصی را به این امر بکشانیم. بخش خصوصی هم به نفعش است که در این زمینه وارد شود. اگر بخش خصوصی بداند هزینه انجام می‌دهد اما فایده‌ای ندارد طبعا ورود نخواهد کرد. دولت وظیفه دارد که در این زمینه مشوق‌هایی رابه وجود آورد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد مبلغ این دو باشگاه گفت: سازمان خصوصی کارشناسان خبره‌ای دارد که آنها تصمیم‌گیرنده هستند. 4 ماه است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار ما نیستند. باید مشوق‌هایی را فراهم کرد تا علاقمندان به این امر وارد شوند.

گودرزی در مورد صحبت‌های کفاشیان مبنی بر اینکه گفته نمی‌داند چرا وزارت ورزش با او ارتباط خوبی ندارد، گفت: من در این زمینه نمی‌توانم اظهار نظر کنم زیرا باید صحبت‌های کفاشیان را بخوانم و پس از آن نظر خودم را بگویم. اجازه بدهید موضوع را بررسی کنم.

وی در مورد اینکه آیا با تعویق فدراسیون فوتبال موافق بوده، گفت: اگر مقررات اجازه می‌دهد می‌توانند این کار را انجام دهند من در این امر تعیین‌کننده نیستم. خودشان تصمیم می‌گیرند و به من هم ارتباطی ندارد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: ما برای این فدراسیون سرپرستی تعیین کردیم و زمان انتخابات هم مشخص شده و طبق قانون کسانی که می‌توانند و مجاز هستند در انتخابات شرکت خواهند کرد. هر کسی که مجاز نباشد از ورود او جلوگیری خواهیم کرد.

گودرزی در مورد صحبت‌های تاماش آیان یادآور شد: ما شفاها و کتبا به آنها تذکر داده‌ایم که حق دخالت در مسائل داخلی ما را ندارند و اگر تکرار شود حتما شکایت خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه ایا تاکنون خریداری برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیدا شده است،‌گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و فکر می‌کنم خریداری پیدا نشده است. اگر خریداری پیدا نشود مجبوریم طبق روال گذشته آنها را مدیریت کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)