پرسپولیس نیوز : وزیر ورزش و جوانان گفت:من فوتبالی نیستم ولی بر اساس نرخ نتایج کسر شده در دوره های گذشته جام جهانی این مطلب را بیان کردم.

 محمود گودرزی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و سردبیران رسانه های گروهی درباره سال منتهی به المپیک عنوان کرد: به نظرم فضا باید فضای المپیکی شود. همچنین انتظارات در این خصوص می بایست بر اساس واقعیت ها باشد، نه رویاپردازی. مهمترین نکته ای که در بحث پیش بینی تعداد مدال های ایران در المپیک آینده مطرح است، این است که باید این پیش بینی بر اساس تعیین نرخ مدال های ایران در دوره های قبلی المپیک باشد.

وی ادامه داد:  من همین نکته را درباره پیش بینی از عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفتم و اشاره کردم که بر اساس ارزیابی دوره های قبلی حضور ایران در جام جهانی به نظر می رسد جام جهانی 2014 در خوش بینانه ترین حالت 2 شکست و یک پیروزی داشته باشیم. بلافاصله بعد از این اظهارنظر حملات زیادی به من شد و گفتند چرا تو که درباره فوتبال چیزی نمی دانی، حرف می زنی و پیش بینی می کنی. من گفتم عیبی ندارد، من فوتبالی نیستم ولی بر اساس نرخ نتایج کسر شده در دوره های گذشته جام جهانی این مطلب را بیان کردم. استدلال من از این اظهارنظر این بود که اتفاق خاصی در حد فاصل جام جهانی 2006 تا جام جهانی 2014 رخ نداده است.

وزیر ورزش و جوانان درباره برخی انتقادها نسبت به ورود وی به ماجرای داوری های لیگ برتر خاطرنشان کرد: نباید داوری در کشور ما منجر به فاجعه شود. من پس از بازی تراکتورسازی و نفت به تبریز رفتم و این واقعیت را با گوش و پوست خود لمس کردم. در آن مسابقه یک اشتباه سهوی اما مهم از سوی داور نزدیک بود فاجعه ایجاد کند. من دغدغه مردم را دارم اما می گویند تو کجای فوتبالی؟ من پاسخ می دهم داوری نباید باعث ایجاد فاجعه شود چرا که ممکن داوری هویت یک منطقه را زیر سوال ببرد.

وی در ادامه افزود: فوتبال یک جاذبه است. یک مفهوم کامل است. خیلی کشورها مشکلات خود در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را با فوتبال پوشش می دهند. ما نسبت به فوتبال هیچ موضع منفی نداریم، بلکه نسبت به نارسایی ها و مشکلات مربوط به آن زوایه داریم. از نظر ما فوتبال باید پالایش شود.

وزیر ورزش و جوانان بدون اشاره به نام کی روش اشاره کرد: روزی برخی آمدند و لوگوی برندی که روی پوشاک بود را پاره کردند. کلی هم سروصدا شد و خبر به بی بی سی و شبکه های بیگانه رسید. من می دانستم پشت ماجرا چیست و به همین دلیل سکوت کردم. ناگهان در این میان پولی رد و بدل شد و به افراد غیرمرتبط پرداخت شد و بلافاصله آن لوگو در پوشاک باقی ماند. حرف من این است به جای اینکه این پول به افرادی داده شود که نباید، به تیمهای فوتبال کشورمان پرداخت شود تا از این فلاکت دربیایند.

وی ادامه داد: فوتبالیست های دختر کشورمان افتخار آفرینی کردند و قهرمان آسیا شدند. برخی انتظار داشتند ما در فوتبال به استقبال آنها برویم اما واقعیت این است که در هفته 2 تا 3 سفر خارجی برای تیمهای ما وجود دارد. اگرقرار باشد همه اینها را وزیر و معاونانش بروند، آیا می توانیم به کار خود برسیم؟ از همه فوتسالیستهای دختر تشکر می کنم چون آنها افتخار آفرینی کردند اما من همزمان با بازگشت آنها جلسه مهمی در دولت داشتم و به همین دلیل نتوانستم به فرودگاه بروم. فدراسیون رئیس و دبیر دارد و آنها در این باره استقبال خوبی به عمل آوردند.

گودرزی درباره مشکلات مربوط به 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس و عدم توفیق دربحث خصوصی سازی بیان داشت: اینجا موضع شفافم را بیان می کنم. من موافق صددرصدی خصوصی سازی هستم اما نباید در این راه شرایطی فراهم شود که فساد ایجاد کند. در این راه ما به عنوان دولت به هیچ عنوان حق پرداخت پول به تیمهای دولتی استقلال و پرسپولیس را نداریم. در این میان اسپانسرهایی می آیند و فعالیت می کنند اما خود این مساله هم باید با دغدغه و دقت مورد توجه قرار بگیرد زیرا ممکن است برای مثال چک اسپانسری برگشت بخورد و آنگاه شان وزارت ورزش هرگز این نیست که این چک را برگشت بزند.

وی درباره پرونده ناراحتی های نمایندگان تبریز درباره تراکتورسازی و نفت با خنده گفت: خوشبختانه با آنها مصالحه کردیم و مشکل حل شد. البته برای کسانی که دوست دارند من استیضاح شوم، بگویم که همین الان یک نماینده مجلس در دفترم حضور دارد که ممکن است آنها یک مقوله جدید از فردا برایم باز کنند.

وزیر ورزش درباره سرمایه گذاری در ورزش شهرستان ها اذعان داشت: روال ما تقسیم عادلانه بودجه است. تلاش می کنیم بر اساس طرح آمایش رشته بتوانیم اولویت های استعدادی هر استان را کشف کنیم. لذا لزومی ندارد در منطقه ای که هیچ استعداد فوتبالی در آنجا وجود ندارد، یک ورزشگاه مجهز ساخته شود.

وی ادامه داد: ورود بخش خصوصی به فوتبال دشوار است. یکی از دلایل اصلی این است که حق پخش در فوتبال مفهومی ندارد. در واقع مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع را ممنوع کرده است. پرداخت پول از رسانه ملی به باشگاهها ممکن نیست. این موضوع بر مشکلات مربوط می افزاید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)