مرجع خبری پرسپولیس : محمد علي يحيوي مربي باتجربه و كاربلد دروازه‌بانان سرخپوشان پايتخت در گپ و گفتی کوتاه با ما به شرايط اردو و آمادگي دروازه‌بان‌هاي تيم پرداخت.

 

چه برنامه‌اي را در اين اردو پيش بيني كرده‌ايد؟

از وقتي آمديم طبق برنامه، روزي دو جلسه تمرين داريم و كارهاي بدني انجام مي‌دهيم و مهم‌تر از آن، ما با برنامه اين اردو را سپري مي‌كنيم و همين عامل باعث شده اين اردو يكي از اردوهاي خوب ما باشد. دروازه‌بانان ما هم در اين شرايط، از حداكثر توان خود براي آمادگي هر چه بيشتر استفاده مي‌كنند.


وضعيت روحي و رواني حقيقي پس از خط خوردن از تيم ملي چگونه است؟

 

عليرضا روحيه خوبي دارد چون او يك بازيكن حرفه اي است. بازيكن حرفه اي بايد ابتدا روحيه اي حرفه اي داشته باشد. حقيقي هم اكنون تمريناتي را انجام مي‌دهد كه بايد او را حتما در مسابقات ببينيد و بعد قضاوت كنيد.

 

چرا از عليرضا حقيقي در نيمه دوم استفاده نشد؟

در اين مورد تصميم گيرنده سرمربي است و من فكر مي‌كنم عليرضا روحيه خوبي دارد. ما از رحمان در آن بازي استفاده كرديم تا تجربه بازي برون مرزي او بيشتر شود.

 

به نظر شما دو دروازه‌بان براي سه جام كافي است؟ و آيا فاصله زيادي بين دروازه‌بان سوم وجود ندارد؟

ما دو دروازه‌بان آماده در اختيار داريم و قصد داريم روي دروازه‌بان‌هاي جوان سرمايه‌گذاري كنيم. مسعود داستاني هم كم كم آمادگي و تجربيات لازم را از شرايط و تمرينات پرسپوليس كسب خواهد كرد تا روز به روز آماده‌تر شده و به عنوان يك پديده ظاهر شود.


در مورد تمرينات جديد در اردوي تركيه چه نظري داريد؟

در اين اردوي آماده سازي، بايد فشار زيادي روي بدن‌ها بياوريم تا دروازه‌بانان تيم ما به آمادگي كامل برسند. وقتي فوتبال ما رو به جلو مي‌رود، بايد دروازه‌بان‌هاي ما هم رو به جلو حركت كنند تا از تيم و فوتبال عقب نيافتند. ما طبق متدهاي روز دنيا تمرينات خود را ادامه مي‌دهيم.

 

ارزيابي شما از بازي مقابل اينتراخت فرانكفورت چيست؟

بازي سخت و خوبي بود، تيم پرسپوليس رو به جلو و منطقي كار كرد و فوتبال به معناي واقعي را به نمايش گذاشت ولي آلماني‌ها قانون شكني كردند و قرار بود تعويض‌ها محدود باشد اما آنها 11 تعويض كردند و اين قانون شكني حريف بود.


در مورد گل اول در دقايق ابتدايي بازي، آيا دروازه‌بان مقصر بود؟

ضربات ايستگاهي يكي از مهمترين تاكتيك‌هاي تيمي است كه در حمله و دفاع كار به صورت گروهي شكل مي‌گيرد و هيچگاه در اجراي يك تاكتيك تيمي، فرد مقصر نيست بلكه بايد بازيكنان پوششي در صورت اشتباه هم تيمي خود، همديگر را پوشش دهند اما گل حريف در عين ناباوري وارد دروازه ما شد.

 

عملكرد رحمان را در اين بازي چطور ديديد؟

رحمان در اين بازي خيلي خوب ظاهر شد و چند موقعيت خوب حريف را با تيزهوشي مهار كرد و ديديد كه ضربه اول پنالتي را نيز گرفت.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)