پرسپولیس نیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو بازی در زمین بی طرف پیش شرطهای را قرار داده است.

بعد از جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در تایلند برگزار شد، اعتراض نمایندگان عربستانی رد شد و هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز تصویب کرد که هیچ دیداری در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در زمین بی‌طرف برگزار نشود.

در گزارش منتشر شده توسط AFC آمده است:
“کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت فرمت فعلی برگزاری رفت و برگشت که روند معمول برگزاری مسابقات است را حفظ کند و براساس قوانین رقابت ها مسابقات بین باشگاه های نمایندگان عربستان، امارات و قطر به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

با پیشنهاد کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته اجرایی این کنفدراسیون به ریاست چونگ مونگ گیو موافقت کرد تمام اعضای درگیر کنفدراسیون با این رقابت ها باید با دولت کشورشان مذاکره کرده تا مجوز ویژه ای برای سفر تیم های ملی و باشگاهی به این کشورها دست پیدا کنند.

AFC همچنین از تصمیم کمیته مسابقات برای فرستادن یک هیئت بلندپایه به کشورهای درگیر این مسئله برای تلاش و میانجی گری بین اعضای دارای مشکل  و دولت هایشان برای پیدا کردن راه حل برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت حمایت کرد.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هم که در این جلسه حضور داشت از برگزاری بازی ها به صورت معمول رفت و برگشت در خانه و زمین حریف حمایت کرد و اضافه کرد فوتبال و سیاست باید از یکدیگر جدا باشند.”

به این ترتیب کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش شرط‌هایی برای لغو بازی در زمین بی طرف قرار داده است که عبارتند از:

۱- بازی تحت تدابیر امنیتی برگزار شود.

۲- فدراسیون ها به دولت خود اعلام کنند که در صورت ممنوعیت سفر به بعضی از کشورها فوتبالیست‌ها استثنا شوند.

۳- کمیته‌ای بلند پایه تشکیل شود تا شرایط میزبانی را به خوبی بررسی کند و بعد از آن دستور اجازه بازی داده شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که اگر هر کدام از این شرط ها فراهم نشود تصمیم دیگری در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)