پرسپولیس نیوز : محمد رویانیان با انتقاد از رییس کمیته‌ داوران، گفت: شما از آبروی یک داور متخلف دفاع می‌کنید، اما آبروی میلیون‌ها هوادار برایتان اهمیتی ندارد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به بحث‌ این روزهای فوتبال ایران‌ درباره وجود ناپاکی و تبانی در آن، اظهار کرد: معتقدم تنها راه اعتماد سازی برای جامعه داوران و حفظ جایگاه آنها برخورد با داور متخلف است. لاپوشانی کردن و مخفی و غیر شفاف کردن موضوع به بی‌اعتمادی بر نظام داوری و مدیریت فوتبال بیشتر اضافه می‌کند.

او ادامه داد: باید با داور متخلف برخورد قطعی صورت گیرد تا اعتماد مردم به جامعه داوری سر جای خود باقی بماند، اما متاسفانه برخی از افراد که خودشان مجرم بوده‌اند و محروم شده‌اند حالا می آیند از قهرمانی دفاع می‌کنند. رییس کمیته‌ داوران یک بند می‌گوید که نباید آبروی افراد برود. آخر آبروی کدام افراد؟! اگر آبروی 30 میلیون هوادار برود چیزی نیست و فقط برای شما آبروی یک داور مهم است؟ آن هم داوری که متخلف بوده؟

رویانیان با انتقاد از اصفهانیان، گفت: دوست عزیز! این چه تفکر غلطی است. شما خودتان باید بدانید که تنها راه اعتماد سازی برای داوران، برخورد با داور متخلف است. دفاع بی‌خود یعنی بی‌احترامی به مردم و 30 میلیون هوادار. داورتان علنا تخلف می‌کند بعد شما می گویید آبروی افراد نباید برود. این یعنی هیچ فرض کردن مردم و توهین به هواداران پرسپولیس. آقای رییس کمیته‌ داوران! تفکرت را درست کن.

او ادامه داد: کمیته‌ داوران و دیگر ارکان فدراسیون فوتبال نباید دو لبه یک قیچی شوند، بلکه باید در یک راستا حرکت کنند تا ریشه ناپاکی را بزنند. شما به دنبال عوامل اصلی ناپاکی فوتبال بروید.

مدیرعامل پرسپولیس درباره این انتقاد از علیپور که طبق گفته مولایی قصد دارد این پرونده‌ را در دایره محدود حل و فصل کند، تصریح کرد: اگر با همین پرونده‌ برخورد شود، خیلی چیزها درست می‌شود. اتفاقا علیپور درست گفته است، اگر دایره این پرونده‌ را به کل فوتبال ایران بکشانیم، کاری نمی‌توان انجام داد و نمی‌شود چیزی را اثبات کرد. ما باید درخت پاکی را با استفاده از همین پرونده‌ در فوتبال بکاریم، اما من یک انتقاد از علیپور دارم که اتفاقات این پرونده‌ اصلا مربوط به باشگاه پرسپولیس نبوده است و در سال‌های قبل رخ داده است، چرا آن را به پرسپولیس می‌چسبانید؟

او گفت: یک سوال هم از علیپور دارم. مگر فیفا نگفته هر کس از تخلفی اطلاع پیدا کرد، اگر نگوید خودش متخلف است؟ من اگر به شما اطلاع دهم، شما از من مدرک نمی‌خواهید؟ لطفا این تناقض را حل کنید. نمی‌شود که ما هم اطلاع دهیم و هم محکوم شویم. از علیپور می‌خواهیم که قاطعانه برای این پرونده‌ برخورد کند. پرسپولیس فقط رویانیان و دایی نیست، بلکه هواداران میلیونی دارد. نباید درخواست آنها را نادیده بگیریم. حق 30 میلیون پرسپولیسی را کسی نمی‌تواند کتمان کند. شما از یک داور دفاع می‌کنید، اما میلیون‌ها هوادار را نادیده می گیرید؟ آقایان رییس کمیته‌های فدراسیون! شما در برابر حق این تعداد هوادار مسئول هستید نه برابر یک متخلف.

رویانیان در پایان گفت: برخورد با یک داور به منزله برخورد با جامعه داوری نیست، بلکه موجب اعتماد سازی برای سایر داوران می‌شود. وقتی فضا غبارآلود می‌شود حق و ناحق گم می‌شود. در این پرونده‌ هم برخورد قاطع مورد نیاز است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)