پرسپولیس نیوز : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت:اگر قرار باشد کسی را جریمه کنم،خودم هستم که به این فوتبال آمدم.

محمد رویانیان با حضور در برنامه میدان شبکه ورزش سیما در خصوص حضور تیم پیشکسوتان میلان ایتالیا در ایران و انجام بازی تدارکاتی با پرسپولیس گفت: من آن روز که به ایتالیا رفتیم،45 دقیقه با گالیانی صحبت کردم.آخر جلسه استیلی گفت می دانی با چه کسی صحبت کردی،گفتم نه!

وی درباره اهدافش از این سفر گفت:ما در آغاز دو هدف داشتم.یکی اینکه آکادمی مشترک با میلان بزنیم و انتقال بازیکن داشته باشیم و هم اینکه بازی با پیشکسوتانش داشته باشیم.این حرکت از ابتدا برنامه ریزی شده بود و میلان،بایرن مونیخ و منچستر سه باشگاه قرمز را بررسی کرده بودیم.
 

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: با یک برنامه حساب شده می‌خواستیم با میلان، بایرمونیخ و منچستر یونایتد که 3 تیم قرمزپوش هستند همکاری داشته باشیم. حتی با فرگوسن هم قرار ملاقات گذاشتیم که بعدها انجام نشد. آن اوایل که از سفر میلان بازگشتم افتتاح آکادمی و همچنین بازی با پیشکسوتان میلان در اولویت ما بود. نمی‌خواستم که بگویند رویانیان فقط به یک سفر رفته تا سن‌سیرو را ببنید یا مثلا گالیانی و برلوسکنی یک مسابقه را دیده اینها افتخار نیست بلکه باید تمام این موارد به انتقال تجربه بپیوندد.

وی ادامه داد:خوشبختانه پیگیری تداوم داشت و زمینه های آکادمی مشترک را فراهم آوردیم.حالا این اتفاق افتاد و به مسابقه دوستانه رسیدیم.چیزی که باعث شد بازی پیشکسوتان انجام شود وجود مقدس یک بازیکن با اخلاق به نام مهدی مهدوی کیا بود.این ستاره ایرانی و این بازیکن با اخلاق هدف ما را محقق کرد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره برنامه های قبلی این باشگاه برای حضور تیم هامبورگ در ایران خاطرنشان کرد:بازی هامبورگ نهایی شده بود.نماینده ما به آلمان رفته بود ولی مهدی کیا آمد گفت هزینه زیاد می شود و مشخص نیست با کدام تیم می آید.من گفتم با ستارگان ایتالیا موافق هستید که او گفت عالی است و پیشکسوتان ما هم به میدان می آیند.این جرقه خورد.عصر روز چهارشنبه میلانی ها به تهران می آیند و ستاره های ایتالیا هم می آیند.این را هم بگویم که درست است آنها مالدینی دارند ولی ما هم مالدینی داریم.

وی درباره تمرینات تیم پیشکسوتان پرسپولیس گفت:اصل کار مهم است.وقتی همایون بهزادی با آن حالش به تمرین می آید.حسین کلانی می آید.جاسمیان می آید.بازیکنان پیشکسوت از درخشان تا شاهرودی،رهبری فرد،انصاریان همه به بهانه یک بازی با یک کشور صاحب نام می خواهند به مقابله بپردازند تا از یک فوتبالیست با اخلاق تجلیل شود.زیباتر از آن این بود که پیشکسوتان ما دوباره به متن می آیند.ملت ایران،علی پروین را دوباره روی نیمکت ببینند.محمد پنجعلی بازی خواهد کرد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره وضعیت احمد رضا عابدزاده برای حضور در این مسابقه گفت:امروز،دو،سه ساعت با عابدزاده جلسه داشتم.عابدزاده سه شنبه پرواز دارد.من سعی کردم جلویش را نگه دارم تا بنا بر تشخیص پروین،او یک نیمه روز پنجشنبه درون دروازه بایستد.از او دعوت می کنم که خواسته ما و هواداران را لبیک بگوید و سفرش را کنسل کند و در این بازی به میدان برود.حمید استیلی و رهبری فرد هم آسیب دیده هستند اما تلاش می کنند خودشان را برسانند.

وی درباره انتقادات به هزینه های این بازی و اینکه پرسپولیس به بازیکنانش بدهکار است گفت:من خودم به بازیکنان نسبت به نیم فصل بدهکارم ولی باید بدانیم پیشکسوتان بودند که فوتبال ما به اینجا رسیده است.نکته دوم این است که خرج این کار کم نبود.ما 50 هزار یورو به خیریه و سرطانی های ایتالیا باید می دادیم.باید به محک هم پرداختی داشته باشیم.مگر می شود خرج نداشته باشد؟مگر می شود 28 نفر از ایتالیا به ایران بیایند و در این بازی بزرگ شرکت کنند ولی هزینه نداشته باشد؟هزینه قابل توجهی هم هست.

رویانیان افزود:مهم این است که یک بخش خصوصی صفر تا صد هزینه هایش را می پردازد.بخش خصوصی این کار را می کند.هزینه می کند و در آمد بلیط فروشی هم دارد.اگر 100 هزار تماشاگر بیاید باشگاه پرسپولیس ضرر نمی کند.اگر بلیط کم بفروشیم من باید پرداخت کنم.قرار است هزینه و در آمد بررسی شود.بخشی از آن بابت کار خیریه هزینه می شود و بخش دیگر آن،سود شرکت است ولی من می دانم تماشاگران ما می آیند.

وی درباره اینکه گفته بود این قدر میلانی ها را در تهران می چرخاند تا در مسابقه شکست بخورند گفت:من برنامه فشرده حضور آنها در تهران را نگاه کردم و آن حرف را زدم.شوخی کردم.

مدیرعامل پرسپولیس افزود:با پروین نقشه های دیگری هم کشیده ایم که چگونه روز پنجشنبه ببریم ولی لو نمی دهیم.

وی درباره اینکه آیا قصد ندارد تیم اصلی میلان را به تهران بیاورد گفتمن می توانم تیمم را همه جا ببرم و تیم های بزرگ را بیاورم.پول نداریم ولی می توانیم تیم را همه جا ببریم.اگر قرار است میلان را برای نمایش بیاورم خوب نیست.اگر پیشکسوتان میلان را آوردیم برای پیشکسوتان خودمان بود.کار ما فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اخلاقی بود.همانطور که گفتم تیم بزرگ را آوردن کاری ندارد.ما می آوریم و استقلال می آورد.البته من کوچک فتح الله زاده هستم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه تیمش با پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل ملوان قهرمان نیم فصل شد گفت:با برگزاری بازی استقلال و ملوان در روز یکشنبه،مزه قهرمانی ما را یکجوری گذاشتند که ما قهرمانی را کم مزه کنیم.البته نیم فصل، قهرمانی نیست.تیم ها به هم نزدیک هستند و همه تیم ها در کورس هستند.ما نمی گوییم قهرمان نیم فصل.

وی درباره عدم حضور علی دایی در بازی پیشکسوتان گفت:با دایی روز شنبه جلسه داشتم.او گفت که تیم من جمعه بازی دارد.بچه ها را باید بفرستم و خودم نگران هستم.بازی مهمی است و با تیم بزرگی بازی داریم.ما نمی توانستیم تاریخ را عوض کنیم.چون روز جمعه اش شهادت است و ای کاش روزی بود که شادی می کردیم.نمی توانستیم زمان بازی را هم عوض کنیم.دایی با پروین صحبت کرد و عذرخواهی کرد.پروین هم گفت کار درست را خودت انجام می دهی.

مدیرعامل پرسپولیس درباره وضعیت افشین پیروانی برای این مسابقه اظهار داشت:پیروانی  روز شنبه به سوییس رفت و یک پالسی فرستاد که شاید چهارشنبه بازگردد.اگر به ایران برگردد می آید.

رویانیان درباره وضعیت کریم باقری گفت: کریم بدنش مثل یک جوان 24،25ساله آمادگی دارد.به او گفتم بیا بازی کن.باقری با دایی هماهنگ کرده که سه شنبه در اردوی تیم پروین باشد.

وی درباره ساعت برگزاری مسابقه اظهار داشت:بازی ساعت 15 بود.بعد مشورت کردیم و دیدیم اگر بعد از اذان مغرب باشد،بهتر می شود.گویا محدودیت هایی برای پخش مستقیم است و اینطوری به خودمان هم نمی چسبد.مهدوی کیا می خواست دور آخر را با همه پیشکسوتان بدود و به همین دلیل چون شب شهادت است به ما نمی چسبد.روز دوشنبه ساعت بازی مشخص می شود.تاج رسما ساعت 17:30 را ابلاغ کرده است.باید از او و کفاشیان تشکر کنم.

وی درباره بازی تیمش مقابل تراکتورسازی در تبریز گفت:یک مسابقه ای است که مثل بقیه بازی هاست ولی حساسیت بیشتری دارد.تراکتور تیم مدعی است و ما با هم رقابت نزدیکی داریم.تراکتور در تهران باخت و سعی می کند در تبریز جبران این نتیجه را بکند.ما هم در زمین حریف هستیم.به هر شکل بازی سختی است.ما 15 بازی در نیم فصل دوم داریم و ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه از این تیم در این فصل جام  قهرمانی نمی‌خواهد تصریح کرد: برای ما اولویت حضور در جایگاهی در شأن پرسپولیس است و می خواهیم جزو 4 تیم باشیم. انشاءالله در سال‌های آینده طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که پرسپولیس همیشه در اوج حرکت کند و به صورت سینوسی نتیجه نگیرد. مشکلی که سالهاست پرسپولیس به آن دچار شده است بازهم تاکید می‌کنم که من برای این فصل جام نخواستم.

وی درباره وضعیت علی کریمی برای حضور در مسابقه با میلان گفت: کریمی متعلق به فوتبال ایران است و پرسپولیس خانه این بازیکن اما ممکن است در یک خانواده برادر با برادر یا پدر با فرزند دچار اختلاف سلیقه شوند باید بگویم که من چیزی از کسی به دل نگرفتم و به دل هم نمی‌گیرم چون کینه‌ای نیستم. واقعیت این است که من در این فوتبال میهمان هستم و روزی از آن می‌روم هرچند که پیش از این در جاهایی بودم که کمتر از فوتبال نبوده است . کریمی خانه اش پرسپولیس است و من خدمتگزار پرسپولیس و آمده ام این خانه را جارو کنم. من ممکن است یک حرفی به کریمی بزنم و کریمی یک حرفی به من بزند. بالاخره اختلاف در خانواده هست و ممکن است پدر با فرزند قهر کند. ممکن است من پسرم را تنبیه کنم و ممکن است با برادرم اختلاف نظر داشته باشد ولی مگر می شود رابطه برادری را قطع کنیم. البته ایشان در جمعه بازی دارد و اگر مصدوم شده خدا کند بیاید و در این باز باشد. این مهم است که کریمی و پروین و دایی و استیلی مال پرسپولیس هستند.

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که وضعیت پرداخت پول قرارداد خلعتبری به کجا کشیده شده و آیا عابر بانک در این مورد شانه خالی کرده گفت: خرج ما زیاد است و هدایتی هم ابتدا خوب کمک کرده اما اکران به اتمام است و من امیدوارم که هدایتی این مسئله را تمام کند چون یک کار ملی بود. اگر هم نشد ما پول امثال وینگادا را دادیم و این را هم می‌دهیم فقط باید بگویم خیر دیگری هم در این مورد قصد ورود داشت و حتی صحبت‌هایی را هم مطرح کرد اما ناگهان رفت که رفت. ما متوجه شدیم یک نفر او را ترسانده است.

 رویانیان در مورد آخرین وضعیت پرونده محسن قهرمانی تاکید کرد: آنچه که مسلم است قهرمانی در نیم‌فصل دوم قضاوت نمی‌کند. فقط نمی‌دانم در این پرونده چرا برخی از دوستان اصرار دارند که اثبات کنند آقایی خطا نکرده این دوستان که اول نام خانوادگی آنها آیت‌اللهی و اصفهانیان است نمی‌دانم که چرا می‌خواهند از همه دفاع کنند واقعا بهتر است که از خطا و خطاکار چشم نپوشیم.

 

 وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اثبات تخلف قهرمانی ادله‌ای هم برای ارائه به دادگاه وجود دارد تاکید کرد: من به علیپور گفتم این مسئله را به دادگاه، قاضی رسمی و دادسرا بفرستند تا آنها مسئله را اثبات کنند. من از کسی کینه ندارم اما اعتقاد پیدا کردم و پای اعتقادم ایستاده‌ام که اتفاقی افتاده. شاید خیلی‌ها بگویند مسئله را بی‌خیال شو چون به ضررت تمام می‌شود اما نباید کوتاه بیایم. خود من هم صددرصد درست نیستم و خطا دارم اما باید همه مسائل کنترل شود شما نگاه کنید وقتی یک خلبان یا راننده اتوبوس هرچقدر هم حرفه‌ای باشد بخواهد در شرایط نامساعدی وظیفه‌اش را انجام بدهد به خاطر جان مسافران جلوی او را می‌گیرند.

رویانیان افزود:من هیچ کینه ای ندارم ولی شخصا اعتقادی درباره قهرمانی پیدا کرده ام و پای آن هستم.من یقین پیدا کرده ام و آن را پنهان نمی کنم.نباید کوتاه بیاییم.من خودم هم اشتباه دارم.یک خلبان ممکن است آدم خوبی باشد ولی وقتی کنترل می شود می گویند الان آمادگی ندارد.رانندگی اتوبوس که 50 نفر در آن سوار می شوند دائم مورد بررسی پلیس است.در فوتبال،30 میلیون هوادار هستند.بچه مدرسه است می خواهد فردا به مدرسه برود.کارگر است.می دانید در بازی با سپاهان چند نفر به بیمارستان رفتند؟آن شب بازی با سپاهان،حداقل 10 نفر به بیمارستان رفتند.اگر آمار بگیرید،امکان از دست رفتن جان هم بوده است.چطور با اعتقاد و قلب آدمها بازی می کنید.این مهم است.سوت باید دست کسی باشد که اشتباه مهلک نکند.شما حق ندارید باور مردم را عوض کنید که بگویند فوتبال صاحب ندارد.این ها جوان هستند و می خواهند زندگی کنند.اگر من سکوت کنم و دیگری سکوت کند،طرف می گوید اینها که کاری ندارند و کارش را انجام می دهد.
 

رویانیان درباره اختلافات پیش‌آمده بین علیرضا حقیقی و علی دایی عنوان کرد: به نظر من یک مربی، معلم و شاهد نمی‌تواند اختلاف نظر وجود داشته باشد بلکه باید بگوییم معلم تذکری داده است. دایی به حقیقی تذکری داده و به همین دلیل تحت هر شرایطی حق با مربی است و اطاعت از او لازم اما بحث جدایی این بازیکن چیز دیگری است واقعیت این است که 2 و 3 تیم حقیقی را می‌خواهند و او هم حقش است تا بازی کند. حقیقی پتانسیل ملی دارد و از کشور دیگری به ایران آمده تا در تیم ملی بازی کند. حالا اگر اینجا نشد جای دیگر اما در مجموع باید بگویم من از اینکه مربی یک بازیکن را جریمه کند خوشم می‌آید. البته این به خاطر این نیست که خودم اهل جریمه کردن بودم چون در این مدت خدمتم شاید 7 نفر را هم جریمه نکردم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه با توجه به این مساله حقیقی در جمع سرخپوشان ماندنی است گفت:حقیقی باید تصمیم بگیرد.دو،سه تیم هم او را می خواهند.حقیقی حقش است بازی کند و پتانسیلش تیم ملی است.اگر اینجا نشد،باشگاه دیگری بازی می کند.اینکه مربی تنبیه کند را من خوشم می آید.ما خودمان جریمه می کردیم.البته خودم جریمه نکردم.شاید کلا 7 بار جریمه کرده باشم.اگر قرار باشد کسی را جریمه کنم،خودم هستم که به این فوتبال آمدم.

رویانیان درباره بحث های منتشرشده پیرامون جدایی سید جلال حسینی و نیلسون گفت:من شدیدا بحث جدایی سیدجلال را تکذیب می کنم.نیلسون شخصا به من گفت تا پایان فصل هیچ چیزی به من نده.ماهینی پسر من است آنها به من گفتند مصاحبه‌ای در این خصوص انجام ندادند..به آن رسانه ای که با سید جلال مصاحبه کرده بود تذکر دادم.بازیکن می تواند برود ولی حق ندارد تخریب کند.مگر پول نداشتن عیب است؟یک سرمایه دار ممکن است پول نداشته باشد.حسینی و نیلسون هستند ولی پول طلب دارند و به آنها باید داد.شرکت برق،شرکت نفت  بدهکارند ما که از شرکت نفت بزرگتر نیستیم.

ممکن است خبرگزاری‌ها ناراحت شوند اما من پیگیر مصاحبه بازیکنانم هستم و به صحبت‌های آنها بسیار حساسم. مصاحبه در خصوص مسائل مالی خط قرمز من است چون اعتقاد دارم اگر کسی از پرسپولیس طلبکار است باید به من بگوید نه اینکه در بلندگو فریاد بزند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)