تنها یک برد در تاریخچه مسابقات تراکتور مقابل پرسپولیس در سال 72 ! شش برد پیاپی پرسپولیس

 

مرجع خبری پرسپولیس: دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتور در حالی فردا ساعت 17 در ورزشگاه یادگارامام تبریز برگزار خواهد شد که قرمزهای تبریز از سال 72 تاکنون در رویای برد پرسپولیس به سر می برند.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس در مجموع بازیهای پرسپولیس و تراکتورسازی، تیم تبریزی فقط یک بار در سال 72 و در خانه مقابل پرسپولیس پیروز شده است.

 

بدین ترتیب پرسپولیس در 17 سال گذشته مقابل تیم قرمزپوش تراکتورسازی بدون شکست بوده است. البته این تنها برد تراکتور مقابل پرسپولیس در تاریخ بازیهای دو تیم هم هست.

 

پرسپولیس در اخرین حضورش در تبریز، اسفندماه گذشته مقابل پتروشیمی در جام حذفی به میدان رفت و 2-1 پیروز شد.این تیم در طول تاریخ خود تاکنون 3 بار در ورزشگاه یادگار امام تبریز به میدان رفته است.

 

 

 

 

در هفته سی و یکم لیگ برتر، تیم پرسپولیس پس از 9 سال برای اولین بار با تراکتورسازی در تبریز روبرو می شود. دو تیم سرخپوش فوتبال ایران اولین بار در لیگ تخت جمشید سال 54 باهم روبرو شدند که در ان بازی پرسپولیس در باغشمال با نتیجه 3- صفر حریف را شکست داد.

 

پرسپولیس و تراکتور تاکنون 25 بار در ادوار مختلف لیگ باهم روبرو شده اند که پرسپولیس موفق به 13 پیروزی و تراکتور نیز فقط یک بار پیروز شده است. 11 بازی دو تیم به تساوی انجامیده است.

بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتور برد 4-1 در فصل 70 لیگ ازادگان و بهترین نتیجه تراکتور نیز برد 2-1 در فصل 72 می باشد.

پرسپولیس در 6 بازی آخر خود مقابل تراکتور برنده بوده است.

 

در دیدارهای گذشته دو تیم 68 گل رد و بدل شده است که سهم سرخپوشان 45 گل و تراکتورسازی نیز 23 گل بوده است. فرشاد پیوس گلزن افسانه ای پرسپولیس با زدن 9 گل بهترین گلزن تاریخ این بازی محسوب می شود.

 

علی دایی سرمربی قرمزهای پایتخت برای اولین بار در طول دوران مربیگری خود مقابل تیم تراکتورسازی تبریز قرار می گیرد. در دوران مربیگری دایی در سایپا، تیم تراکتورسازی در لیگ برتر نبود. دایی در دوران بازیگری اش در پرسپولیس هم فقط یک بار مقابل تراکتور قرار گرفته بود که آن بازی در فصل 73 با تساوی 1-1 خاتمه یافت. تراکتورسازی از معدود تیمهایی است که دایی موفق به گلزنی مقابل آن نشده است.

 

تراکتورسازی در بازیهای خانگی این فصل خود در 15 بازی موفق به 8 برد و 6 تساوی و فقط یک باخت شده است. تراکتور به جز بازی با پرسپولیس فقط یک بازی خانگی دیگر مقابل استقلال اهواز در هفته سی و سوم دارد. این تیم در بازیهای خانگی 19 گل به ثمر رسانده و11 گل نیز دریافت کرده و با کسب 30 امتیاز از بازیهای خانگی تیم پنجم در جدول رده بندی بازیهای خانگی است.

باید منتظر نتیجه بازی انها مقابل پرسپولیس ماند.باید دید فردا کدام قرمز پر رنگ تر است؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)