مرجع خبری پرسپولیس : تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین دیدار خود در تورنمنت چهار جهانبه قطر را در شرایطی با شکست به پایان رساند که کاپیتان ایران در آخرین ثانیه های وقت اضافه گل برتری را تقدیم میزبان این تورنمنت کرد.

در این دیدار که از ساعت 18 روز دوشنبه به وقت تهران در ورزشگاه الغرافه شهر دوحه قطر آغاز شد، تیم ملی فوتبال کشورمان با نتیجه 3 بر 2 مغلوب حریف نه چندان قدرتمند خود شد.

در ابتدا این دیدار تیم قطر در دقایق 6 و 9 توسط علی عفیف و ماجد محمد به دو گل دست یافت اما تیم ایران در دقیقه 38 توسط میلادزنیدپور به یک گل رسید. در شروع نیمه دوم تیم کشورمان در دقیقه 47 توسط احسان حاجی صفی به گل تساوی دست پیدا کرد.

شاگردان افشین قطبی در نیمه دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و بارها تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما عملکرد خوب دروازه بان قطر اجازه رسیدن به گل را به آنها نداد.

در شرایطی که داور برای این دیدار چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود و دو تیم در آخرین دقیقه این وقت ها به بازی ادامه می دادند، حسین کعبی کاپیتان ایران در این بازی با یک اشتباه مسلم و مبتدیانه فرصت را در اختیار ماجد محمد قرارداد تا گل برتری را وارد دروازه رحمتی کند.

تیم کشورمان در دیدار برابر قطر با ترکیب سیدمهدی رحمتی ، هادی عقیلی ، سیدجلال حسینی ، حسین کعبی(کاپیتان)، هاشم بیک زاده(غلامرضا رضایی) ، محمد نوری(آندرانیک تیموریان) ، پژمان نوری، احسان حاجی صفی ، میلاد زنیدپور، محمدرضا خلعتبری و میلاد میداودی( محسن خلیلی) به مصاف قطر رفت.

تیم ملی ایران تاکنون 20 بار در دوحه قطر به میدان رفته است، تعداد بردهای ایران در این شهر بیشتر از باخت هایش بوده است.  ایران اولین بار در اسفند 1365 بود که در دوحه قطر به میدان رفت. بازی رفت و برگشت ایران مقابل کویت در مقدماتی المپیک 1988 در این شهر برگزار شد. جام ملتهای آسیا 1988 و مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994 مهمترین مسابقاتی بوده است که در دوحه انجام شده و ایران در آن بازی ها به میدان رفته است. در 20 بازی گذشته ایران در دوحه، 9 برد و 3 تساوی و 8 باخت نصیب تیم ملی شده است.

آخرین بار نیز در سال گذشته بود که ایران در یک بازی دوستانه در دوحه به میدان رفت و 1- صفر قطر را شکست داد. دوحه پس از کویت و بانکوک، سومین شهری است که تیم ملی ایران بیشترین بار در آن به میدان رفته است.

این سومین شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در طول برگزاری دیدارهای این دو تیم بوده است.

تیم ملی فوتبال کشورمان طبق برنامه زیر در دودیدار باقی مانده تورنمنت قطر به میدان خواهد رفت:
چهارشنبه – 9/10/88
* مالی – ایران، ساعت 16:30
* قطر – کره شمالی، ساعت 18:45

شنبه – 12/10/88
* قطر – مالی، ساعت 16:30
* ایران – کره شمالی، ساعت

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)