در آن بازی 9 نفره هر کدام به اندازه سه نفر می دویدیم

مرجع خبری پرسپولیس: افشین پیروانی کاپیتان پرسپولیس با 21 حضور در دربی به عنوان بازیکن و مربی یکی از باسابقه‌ترین پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شود. وی در گفت‌وگویش به سئوالات ما در خصوص دربی 68 پاسخ می‌دهد.

* تحلیلتان از دربی چیست؟

برد و باخت این بازی یک طرف و ترکش‌های بعد از نتیجه یک طرف دیگر، چون در صورت کسب هر نتیجه‌ای مسائل زیادی متوجه دو تیم می‌شود.

* برخی می گویند استقلال به دلیل داشتن مهره‌های تاثیرگذار بیشتر در دربی 68 برنده خواهد شد.

نه من چنین تفکری ندارم ضمن اینکه فکر می‌کنم دربی شرایط خاص خودش را دارد. نیمه اول بازی‌های دربی حساسیت زیادی دارد، دو تیم در نیمه اول فشار زیادی برای نتیجه‌گیری روی دروازه همدیگر می‌آورند و معمولا تیمی هم که گل می خورد در نیمه دوم روی دروازه تیمی که پیش افتاده حمله می‌کند. فشار زیاد روحی- روانی هم موجب می‌شود دو تیم مساوی را به باخت ترجیح دهند.

* شما به عنوان بازیکن و مربی در چند دربی حضور داشتید؟

من در 19 دربی به عنوان بازیکن و 2 بازی دیگر به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشتم و مجموعا 21 دربی را در پرسپولیس بودم. نتایج این تعداد دربی هم 7 برد ، 9 مسای و 3 باخت برای پرسپولیس بوده است.

* گلی که در فینال جام حذفی به استقلال زدید چقدر برایتان ارزش دارد؟

آن گل بهترین گل زندگی من بود که آن را با هیچ چیز دیگری در فوتبال عوض نمی ‌کنم. شاید باور نکنید پس از آن نیم ساعت با محمد کوسا داور سوری کلنجار رفتم تا راضی شود توپ بازی را به من بدهد. هنوز هم توپ آن بازی را نزد خود دارم.

* واقعا آن توپ این قدر برایتان ارزش داشت؟

شاید باور نکنید اما شادی آن گل برای من کمتر از شادی رفتن ایران بعد از پیروزی بر استرالیا نبود.

* نقش دایی روی نیمکت پرسپولیس را در دربی چقدر مهم می دانید؟

بحث روحی – روانی دربی، احساسات بازیکنان و علاقه‌مندان به دو تیم سرخابی را طور دیگری می ‌کند. همه دیدیم که آث‌میلان در دربی میلان به همشهری می‌بازد پس از آن سرمربی آث‌میلان به اتفاق بازیکنانش برای هوادارانشان دست می‌زنند و همه چیز فراموش می‌شود. در حالی که در دربی ما به لحاظ احساسات و مسائل سنتی برد یا باخت به راحتی هضم نمی‌شود و تبعات زیادی برای تیم برنده و بازنده خواهد داشت.

* در مورد دربی 9 نفره که به استقلال نباختید چه صحبتی داری؟

من در آن دربی کاپیتان پرسپولیس بودم. علی‌آقا بعد از  9 نفره شده به من گفت مواظب باش بچه‌ها زیاد جلو نروند اما من به پروین اطمینان دادم که بباز نیستیم و خیالش راحت باشد.به عنوان کاپیتان پرسپولیس هم بعد از 9 نفره شدن به بازیکنان گفتم هر کدام‌تان باید به اندازه 3 بازیکن بدوید. حدود 60 دقیقه بازی کردن با 9 بازیکن برای ما راحت نبود. اما چون چند دربی بیش از آن را برده بودیم بازیکنان ما از روحیه بهتری نسبت به استقلال برخوردار بودند.

گفت‌وگو: ناصر قراگزلو

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)