دايي: بايد با اختلاف دو، سه گل پيروز مي‌شديم  / هيـچ وقـت در تيـم ملـي لـذت نبـردم / ما آذري‌ها روي حرف‌مان هستيم

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از برتري دو بر يك در داربي 68 برابر استقلال تهران تاكيد كرد كه مي‌توانستيم دو سه گل ديگر بزنيم ولي در نهايت خوشحالم كه سه امتياز اين ديدار را كسب كرديم.

علي دايي در نشست خبري اظهار كرد: ما خوب بوديم. استقلال نيز در اين بازي خوب بازي كرد و موقعيت‌هاي گل داشت. ما مي‌توانستيم دو، سه گل ديگر بزنيم. استقلال نيز يك موقعيت صددرصد گل داشت كه حقيقي آن را گرفت.

وي افزود: به نظر من همه از اين بازي راضي بودند. اگر اين بازي يك – يك هم مي‌شد، اين طور نبود كه بگويند تباني بوده است. در جريان بازي ثابت شد كه هر دو تيم براي كسب پيروزي تلاش مي‌كنند و تحت هر شرايطي به دنبال امتياز گرفتن از حريف هستند. استقلال هم تلاش كرد و پرسپوليس نيز تمام تلاش خود را به كار گرفت تا سه امتياز را بگيرد.

دايي با تقدير از مرفاوي و تيم استقلال اظهار كرد: معتقدم اين باخت چيزي از ارزش‌هاي مرفاوي كم نمي‌كند، از هواداران استقلال مي‌خواهم كه تيم‌شان را همچنان حمايت كنند و مانند طرفداران خوب پرسپوليس كه پس از باخت سنگين در بوشهر ما را تنها نگذاشتند، استقلال را تنها نگذارند.

دايي تاكيد كرد: هميشه ثابت شده كه زماني كه استقلال و پرسپوليس قوي باشند تيم ملي نيز موفق بوده است. در حال حاضر نيز از هواداران و مسوولان مي‌خواهم كه استقلال و پرسپوليس را بيشتر حمايت كنند تا اين دو تيم به شرايط مطلوب برسند. آرزوي قلبي من اين است كه استقلال هم موفق شود.

علي دايي افزود: پرسپوليس تازه كارش را شروع كرده است. ما 8 بازي ديگر و 8 فينال پيش رو داريم. من از تك تك بازيكنانم به خاطر هماهنگي‌اي كه در تيم ايجاد شده تشكر مي‌كنم اما تازه شروع كار است و بايد ثابت كنيم كه اين پرسپوليس مي‌تواند موفق‌تر از هميشه باشد.

سرمربي پرسپوليس افزود: من به عنوان يك هوادار عاشق پرسپوليس هستم. تا الان نيز قراردادم را از پرسپوليس نگرفته‌ام و تنها به عشق هواداران و شخصي به نام حبيب كاشاني و مديريت خوبش به اين تيم آمده‌ام. من پيش از اين گفته بودم كه نمي‌خواهم به فوتبال ايران بازگردم اما هواداران عاشق پرسپوليس و حاج حبيب كاشاني نگذاشتند كه بيرون از فوتبال باشم.

خبرنگاري از دايي در مورد گلايه‌هايش از نامهرباني‌هاي فدراسيون فوتبال در زمان حضورش در تيم ملي پرسيد كه دايي پاسخ داد: تيم ملي را به فراموشي سپردم اما نكته‌اي كه آموختم اين است كه نبايد همين طوري به برخي از مسوولين اعتماد كنم و حرف آنها را بپذيريم. بايد يك مدير را خوب بشناسم و بعد با او كار كنم. ما آذري‌ها بدون قرارداد و روي حرفي كه مي‌زنيم هستيم و تا آخر كار نيز ادامه مي‌دهيم. در پرسپوليس الان همين اتفاق افتاده است و از بودن در پرسپوليس لذت مي‌برم اما من هيچ وقت در تيم ملي لذت نبردم و خدا خودش كمك كرد كه دوباره به پرسپوليس بازگردم.

از علي دايي پرسيده شد كه اگر مربي ديگري به جاي شما بود كريم باقري را تعويض مي‌كرد، ظاهرا شما چنين اعتقادي نداشتيد كه سرمربي پرسپوليس گفت: باقري بازيكن باشخصيت و باتعصبي است، او خوب كار كرد. يك لحظه هم به ذهنم نرسيد كه او را تعويض كنم. باقري تاكتيك‌پذير و بازيكن موفقي است و به درد تاكتيك‌هاي من در پرسپوليس مي‌خورد اما اين دليل نمي‌شود كه اگر او ضعيف عمل كند او را عوض نكنم اما در بازي امروز من به او اعتقاد داشتم.

خبرنگاري با انتقاد شديد از برخورد عليرضا حقيقي در جريان بازي و پس از پايان ديدار، خطاب به دايي گفت كه او بيش از اندازه واكنش نشان داده است، آيا براي برخورد با شيث رضايي برنامه‌اي داريد كه دايي پاسخ داد: دقيقا نديدم كه در زمين بازي چه اتفاقي افتاد اما عمل حقيقي كار درستي نبوده است. او بازيكن جواني است و تحت فشار و استرس قرار دارد. هرچند كارش بد بود اما معتقدم كه بايد به او كمك كنيم تا بر اشتباهات خود مسلط شود.

دايي افزود: با عليرضا حقيقي برخورد خواهيم كرد و به گونه‌اي عمل خواهيم كرد كه اين برخورد سازنده باشد. بايد به او كمك كنيم كه به اشتباهاتش پي ببرد.

دايي در پاسخ به اين سوال كه “شايد شعارهاي تماشاگران هيچ بازيكني را در زمين فوتبال بي‌نصيب نگذارد، بارها در زمان حضورتان در ميادين فوتبال شعارهايي عليه شما سر داده شده است اما هيچ گاه دايي را در ميان تماشاگران نديده‌ايم تا بخواهد به دليل اين شعارها با تماشاگران برخورد كند”، گفت: بله، اگر حقيقي امروز به ميان تماشاگران رفته بود به دليل بي‌احترامي بود كه تماشاگران عليه پدر او انجام داده بودند. من هم مي‌پذيرم كه نبايد برخورد فيزيكي با كسي داشته باشد اما معتقدم اين اتفاق را در شرايطش بايد سنجيد.

خبرنگاري در مورد عملكرد تيم داوري پرسيد كه دايي پاسخ داد: در رابطه با به داوري حرف نمي‌زنم. شايد به قول شما امروز استقلالي‌ها به عملكرد داوري اعتراض داشتند ولي معتقدم كه اگر قرار است اعتراضي هم صورت بگيرد بايد پرسپوليسي‌ها اعتراض كنند.

علي دايي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي عملكرد علي عسگر تشكر كرد و گفت كه او از بازيكنان موثر زمين بوده است.

به گزارش ايسنا، سرمربي تيم پرسپوليس همچنين با بيان اينكه به دنبال ايجاد تغيير در پرسپوليس هستيم، در پاسخ به اين كه آيا ممكن است پرسپوليس قهرمان رقابت‌هاي ليگ برتر شود گفت:‌ ما هشت بازي پيش رو داريم و به دنبال كسب امتيازات بيشتر خواهيم بود، تازه اين اول فوتبال ماست و پرسپوليس تازه فهميده است كه چگونه بازي كند.

در جريان بازي و در زماني كه استقلال يك گل به پرسپوليس زده بود، استقلالي‌ها شعارهايي عليه علي دايي سر دادند، او در اين باره گفت: احترام خاصي براي هواداران استقلال قائلم، آنها در بيرون از زمين ثابت كردند كه به من لطف دارند اما اين طبيعي است كه در بازي‌اي كه من در مقابل آنها بازي مي‌كنم واكنش‌هايي نشان دهند. من دست همه آنها را مي‌بوسم.

علي دايي كه به نظر مي‌رسيد پس از برد داربي 68 بيش از هميشه شوخ‌طبع شده است، در پاسخ به اظهارات يكي از خبرنگاران كه تاكيد مي‌كرد خبرنگاران نيز به علي دايي همانند هواداران استقلال علاقه‌مندند، گفت: خودم سخنگوي خودم هستم، ثابت كرده‌ام كه براي خبرنگاران نيز احترام قائلم. يك مورد نيز پيش نيامده كه من به خبرنگاران بي‌حرمتي كرده باشم. شايد اتفاقاتي افتاده باشد اما هميشه فوتبال بالا و پايين دارد.

پس ازاين پاسخ دايي، خبرنگاران با خنده بلند به اظهارات دايي پاسخ دادند كه وي بار ديگر گفت: ظاهرا امروز شما سخنگوي ما شده‌ايد. بهتر است از اين پس با يك قرارداد مكتوب وظايف را براي يكديگر تعريف كنيم كه اين پاسخ دايي نيز با تشويق خبرنگاران همراه شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)