مداركي دارم كه مهاجم پرسپوليس را هوايي كردند  / راز گشايي يك پرونده جنجالي از سوي پيشكسوت استقلال

مرجع خبری پرسپولیس : كپي چكي كه فصل گذشته به مدير برنامه هاي توره (مهاجم وقت پرسپوليس) در اين ارتباط صادر شد در دست من است. در بازي رفت فصل گذشته استقلال و پرسپوليس شايع شد كه نفراتي از كادر فني استقلال با ابراهيم توره مهاجم وقت پرسپوليس مذاكراتي داشته اند و توره هم قبل از بازي با استقلال سه اخطاره شد تا به بازي با استقلال نرسد!

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال تهران با اشاره به آخرين وضعيت اين تيم در مسابقات ليگ نهم ليگ برتر گفت: پس از 40 سال سابقه حضور در تيم استقلال پيش از شروع فصل به مديريت اين باشگاه گفتم، امسال نمي‌توانند موفق عمل كنند چرا كه تجربه ما اين را مي گفت و اكنون هم به اثبات رسيده است.
رضا رجبي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، ضمن بيان مطلب فوق با تشريح مشكلات تيم استقلال در فصل جاري اظهار داشت: با تركيبي كه آقاي واعظي آشتياني به عنوان مديرعامل باشگاه مي‌چيند كه در راس آنها صمد مرفاوي قرار دارد به مشكل مي‌خورند و با اين همه سابقه در تيم استقلال اين صحبت را بدون پايه و اساس نزدم.

وي ادامه داد: آقاي واعظي آشتياني با مديريت مهندسي خود پيش از فصل سعي كردند آقاي قلعه‌نويي سرمربي وقت تيم را از باشگاه دور كنند و بر مبناي آن تصميم‌گيري‌هاي خود را انجام مي‌دادند. اگر به مصاحبه‌هاي آقاي واعظي آشتياني در ابتداي فصل دقت كنيد دائما مي‌گفتند مي‌خواهند فوتبال علمي را بر فوتبال سنتي ترجيح دهند اما اين بود فوتبال علمي؟!.


پيشكسوت تيم استقلال اضافه كرد: چيدمان صمد مرفاوي و روته مولر براي كادر فني تيم استقلال نمي‌توانست موفق باشد به خاطر اينكه مولر وظيفه برگزاري تمرينات و ارنج تيم را داشت و در اين بين عملا مرفاوي بيكار بود و نقشي نداشت. حتي نفراتي كه به عنوان مربي روي نيمكت بودند توسط واعظي آشتياني انتخاب شده بود و مرفاوي نقشي نداشت فقط سيامك رحيم‌پور كه مقطعي با او هم خانه بوده و به دليل رفاقت مرفاوي وي را به تيم استقلال آورد و گرنه اين انتخاب هم مبناي تخصصي نداشت ، بنابراين همه اين مسائل باعث شده بود تا بازيكنان براي مرفاوي ارزش قائل نباشند.

رجبي با ادامه تحليل‌هاي خود از روند حركتي تيم استقلال تهران گفت: بعد از اينكه تيم استقلال تهران در 12 مسابقه اخير نتوانست خوب نتيجه بگيرد و هواداران در استاديوم‌ها عليه واعظي آشتياني شعار دادند، مديريت باشگاه تصميم گرفت تا به نوعي اين موج را فروكش كند كه دچار اشتباه ديگري شد و نامجو مطلق و محصص را به كادر فني استقلال اضافه كردند.

وي افزود: اگر مشكل تيم استقلال فني بود كه بايد كادر فني به كلي تغيير مي‌كرد، كاري كه باشگاه پرسپوليس انجام داد و با آمدن دايي توانست موفق عمل كند اما آوردن نفرات جديد در كنار كادر قبلي نمي‌تواند، تصميم خوبي باشد من يقين دارم خود مرفاوي هم با آمدن نامجومطلق و محصص به تيم استقلال مخالف بوده است چرا كه اين انتخابها براي مرفاوي به نوعي انتخاب هاي تحميلي تلقي مي شود.
اين پيشكسوت تيم استقلال ادامه داد:

تيم پرسپوليس با تغيير كادر فني و حتي قطع همكاري با احمدرضا عابدزاده توانست نتايج لازم را كسب كند و حتي در مسابقه حساس دربي هم برابر استقلال پيروز شود اما آقاي واعظي آشتياني هم كه از ابتداي فصل دائما مي‌گفت تا پايان ليگ نهم از مرفاوي حمايت خواهد كرد چرا حالا نامجومطلق و محصص را به كادر فني اين تيم اضافه كرده است و تا آنجا كه من مي‌دانم در آينده نزديك نامجومطلق جانشين مرفاوي خواهد شد. حالا اين همه ادعاي حمايت از مرفاوي چه مي‌شود؟

رجبي با اشاره به ديدار دربي بين استقلال و پرسپوليس كه با شكست آبي‌پوشان همراه بود گفت:‌نتيجه اين مسابقه براي هواداران خيلي تاثيرگذار است و تيم استقلال در مقابل تيم ضعيف تاريخ پرسپوليس شكست خورد، در حالي كه از لحاظ نفرات بالاترازحريف بود، متاسفانه مديريت باشگاه اين شكست را يك امر طبيعي مي‌داند اما بايد بگويم شايد براي واعظي آشتياني شكست در اين مسابقه عادي باشد اما هواداران چنين موضوعي را باور ندارند، براي من كه از هفت سالگي در استاديوم‌ها حامي استقلال بوده‌ام و حتي كتك هم خورده‌ام موفقيت تيمم مهم است. وي افزود:

شكست در مسابقه دربي شايد براي تيم پرسپوليس مهم نبود چرا كه به تازگي دچار تغيير و تحول در كادر فني خود شده بودند، اما استقلال با توجه به نفرات زيادي كه در اختيار داشت نبايد بازنده اين مسابقه لقب مي‌گرفت. بسيار جالب است كه مديرعامل استقلال خيلي راحت اين شكست را توجيه مي‌كند و براي اولين بار است كه من مي‌شنوم مديريت باشگاه مي‌گويد مسبب باخت من هستم.

اين كارشناس فوتبال كشورمان با آناليز بازي تيم استقلال در ديدار برابر پرسپوليس گفت: تيم استقلال در اين ديدار باشيم 3ـ 4ـ4 بازي مي‌كرد سياوش اكبرپور و سيد صالحي با وجود اينكه مهاجم تخصصي هستند در گوش چپ و راست زمين بازي مي‌كردند و خسرو حيدري هافبك راست استقلال بود مجبور بود در ميانه زمين قرار گيرد.

مرفاوي مي‌توانست بعد از گل استقلال بلافاصله سيستم خود را به 1ـ 5ـ 4 تغيير داده و نتيجه بازي را در نيمه اول حفظ كند.
وي افزود:‌ بعد از آن در نيمه بايد با سيستم 1ـ 4ـ 1ـ 4 كه به خوبي به آن وارد است وارد زمين مي شد در برخي مواقع هم سيستم 2ـ 4ـ 4 كه هرازگاهي در مسابقات با اين شيوه بازي مي‌كند به دروازه حريف حمله كند، اما اين امر انجام نشد، تا تيم پرسپوليس با به ثمر رساندن گل تساوي بازي حتي گل پيروزي بخش خود را نيز توسط كريم باقري به ثمر برساند.

اين پيشكسوت تيم استقلال تهران در خصوص اظهارات واعظي آشتياني مبني بر فوتبال ناپاك و رشوه‌گيري در كشورمان گفت: توجه داشته باشيد يك نفر به تنهايي نمي‌تواند ناپاكي فوتبال كشور را برطرف كند يا يك نفر به تنهايي باعث ناپاكي فوتبال شود من خود به عنوان يك فوتباليست ” بسيار جالب است كه مديرعامل استقلال خيلي راحت اين شكست را توجيه مي‌كند و براي اولين بار است كه من مي‌شنوم مديريت باشگاه مي‌گويد مسبب باخت من هستم. “
حامي حركت‌هاي مثبت در فوتبال كشور بوده‌ام و چندين بار از برخي تصميمات واعظي آشتياني حمايت كرده‌ام، اما مي‌خواهم به او بگويم اگر حامي فوتبال پاك هستند چرا افرادي مانند من كه هيچ‌گونه مشكلي ندارند،‌الان در باشگاه استقلال نيستند.

رجبي ادامه داد: من بسياري از مسائل پيرامون باشگاه را از فصل قبل مي‌دانم،‌به خوبي مي‌دانم آقايان برخي مسائل خصوصي بازيكنان و مربيان را كنترل مي‌كردند در مورد مسائل فني هم پيش از شروع فصل به واعظي آشتياني گفتم؛ عنايتي امسال براي استقلال خوب نيست،‌جباري بايد از پايش تست‌گيري شود و اينكه رينالدو 14 كيلو اضافه وزن دارد، اما به آنها توجهي نشد و الان هم اگر اين مسائل را بازگو مي‌كنم چرا بايد متهم به فوتبال ناپاك شوم.

وي تاكيد كرد: شايد در اين مقطع كه برخي مسائل را عنوان مي‌كنم از سوي آقايان متهم به حمايت از قلعه‌نويي شوم اما بايد بگويم سال گذشته از سوي همين مربي طرد شدم. حرف من فقط در مورد تيم استقلال است تيمي كه متعلق به مردم بوده و خواهد بود و آقاي واعظي آشتياني نبايد با تصميمات خود اين تيم را كوچك كند.
پيشكسوت باشگاه استقلال تهران اضافه كرد:

من پيش از شروع فصل انتقاداتي را مبني بر عملكرد مديريت و جذب بازيكنان داشتم و به طور يقين شخصي كه انتقاد مي‌كند در پي آن نظر و پيشنهادي هم دارد اما مديريت باشگاه استقلال نخواست به نظريات ما توجه كند و حالا هم نبايد هر شخصي را كه انتقاد مي‌كند با رشوه‌گيري و فوتبال ناپاك متهم كرد.

رجبي با اشاره به حمايت‌هاي واعظي آشتياني از صمد مرفاوي گفت:‌اين حمايت‌ها بي‌جا و به دليل رو كم كني قلعه‌نويي انجام مي‌شود.بعد از آن هم در روانشناسي حمايت‌ها تا جايي مفيد است ولي بيش از حد حمايت كردن مشكل‌ساز خواهد بود. به نظر من مديريت باشگاه استقلال بعد از هشت تساوي پي در پي در مسابقات ليگ برتربايد شوكي را به اين تيم وارد مي‌كرد كاري كه پرسپوليس انجام داد.

وي ادامه داد: پرسپوليس كرانچار را به مراتب بهتر از استقلال بازي مي‌كرد امامديران اين باشگاه علي دايي را جانشين كرانچار كردند، اين كار ازروي يك تفكر كارشناسي شده صورت گرفت.
رجبي با اشاره به مديريت واعظي آشتياني در تيم استقلال تهران گفت:

آقاي واعظي آشتياني دائما در صحبت‌هاي خود رعايت مسائل اخلاقي را دارد و سال گذشته پيگير بود سرمربي وقت استقلال را محروم كند اما امسال بازيكني كه سازمان ليگ برتر عنوان كرده جزو نفرات منشور اخلاقي است را جذب كرده و روي قرارداد وي پافشاري هم مي‌كند چرا كه به اين بازيكن نياز دارد الان هم من مي‌دانم چه دلال‌هايي در باشگاه استقلال رفت‌وآمد مي‌كنند، در اين ارتباط هيچ تغييري در رويه گذشته باشگاه به وجود نيامده است.

وي ادامه داد:‌در راستاي همين اتفاقات حاشيه‌اي در تيم استقلال ديديد كه مدير روابط عمومي استقلال اخراج شد، رينالدو با چه وضعيتي جذب اين تيم شد و آقاي ابراهيمي مدير برنامه‌هاي توره كه شايعات بسياري در خصوص رابطه او با تيم استقلال در فصل گذشته به گوش مي‌رسيد هنوز در اين باشگاه رفت و آمد دارد هنوزهم كپي چكي كه فصل گذشته به مدير برنامه هاي توره (مهاجم وقت پرسپوليس) در اين ارتباط صادر شد در دست من است.(توضيح اينكه در بازي رفت فصل گذشته استقلال و پرسپوليس شايع شد كه نفراتي از كادر فني استقلال با ابراهيم توره مهاجم وقت پرسپوليس مذاكراتي داشته اند و توره هم قبل از بازي با استقلال سه اخطاره شد تا به بازي با استقلال نرسد).

رجبي با اشاره به سفر خودبه كشور برزيل و آوردن بازيكني به نام فابيو بالا گفت: من حيثيتم را براي آوردن اين بازيكن گذاشتم،‌اما گفتند او مصدوم است،‌در حالي كه من هيچ‌گاه بازيكن آسيب‌ديده به تيم استقلال نمي‌آورم. در آن مقطع قلعه‌نويي سرمربي تيم اسقتلال به دليل اينكه تيم به سمت قهرماني مي‌رفت با مديريت باشگاه هم عقيده شد و من را تنها گذاشت.
وي افزود: اما براي من نه واعظي آشتياني مهم است نه امير قلعه‌نويي. من از هفت سالگي در استاديوم‌هاي مختلف حامي تيم استقلال بوده و بعد از آن به عنوان بازيكن براي اين تيم زحمت كشيده‌ام و فقط موفقيت استقلال برايم مهم است خود قلعه‌نويي هم بعدها فهميد كه من راست مي‌گويم.

اين كارشناس فوتبال با درخواست از رئيس سازمان تربيت‌بدني براي سر و سامان دادن به فوتبال كشور گفت: آقاي سعيدلو بداند بيشتر پولي كه در فوتبال هزينه مي‌شود براي تغيير و تحول و نقل و انتقالات بي‌مورد است من از او مي‌خواهم با تشكيل گروهي ويژه از نخبگان به اين موضوع رسيدگي كند به ويژه اتفاقاتي كه پيرامون دو باشگاه استقلال و پرسپوليس رخ مي‌دهد بايد به دقت مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: هر ساله نزديك به ده ميليارد تومان هزينه اين دو باشگاه مي‌شود كه مي‌توان يك ميليارد آن را در تيم‌هاي پايه صرف كرد تا پشتوانه‌سازي را به خوبي انجام دهيم الان بعد از رفتن علي دايي يك مهاجم تمام‌كننده در فوتبال كشور نداريم حتي يك مدافع چپ تخصصي در تيم ما وجود ندارد، اين براي فوتبال پراستعداد ما خوب نيست ،متاسفانه در تيم‌هاي پايه هر بازيكني كه پدرش پول خرج كند فيكس خواهد بود و بسياري از استعدادها با اين شيوه از بين مي‌روند.
رجبي ضمن بيان خاطرات حضور خود در تيم استقلال تهران گفت:‌

من در شب هفتم مرحوم پدرم براي تيم استقلال بازي كردم در 28 سالگي و در اوج فوتبالم از تيم استقلال خداحافظي كردم و در تيم ديگري هم بازي نكردم همواره هم منافع خودم را در نظر نداشتم و فقط موفقيت تيم برايم مهم بوده است حالا هم كه آقاي واعظي آشتياني فوتبال را با ناپاكي ياد مي‌كنند حتما امثال من پاك هستند كه از فوتبال بيرون مانده‌اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)