_مقاومت پرسپولیس
جمعه 30 بهمن ساعت 14:30

ورزشگاه حافظیه شیراز   / داور : یداله جهانبازی

مقاومت- پرسپولیس/ غرور و تعصب


مرجع خبری پرسپولیس : مهابادی در بازی ای که گفته می شود آخرین فرصتش است بازی بسیار سختی پیش رو دارد. شاگردان علی دایی همان پرسپولیسی نیستند که خیلی راحت دست هایشان را به عنوان تسلیم بالا می بردند

میزبان چند هفته است که جوانمردانه برای رقبا بازی می کند و مدام بقیه را یا از دغدغه سقوط نجات می دهد یا امیدهای شان را برای قهرمانی به بالاترین حد ممکن می رساند و مهمان بعد از پیروزی در داربی کوهی از انگیزه و انرژی است. مقاومت به امتیازات این بازی نیاز فراوانی دارد تا از کابوس سقوط اندکی به سمت رویای بقا حرکت کند و پرسپولیس هم می داند داربی اصفهان با چه نتیجه ای به پایان رسیده و باید ببرد تا حداقل سهیمه آسایی اش را قطعی کند.
پرسپولیس بیرون از خانه تیم چندان موفقی نبوده و فقط توانسته در دو بازی با همه امتیازات زمین را ترک کند و مقاومت در خانه طی این چند هفته اخیر فقط از سایپا یک امتیاز گرفته و به فولاد و ذوب آهن و استیل آذین باخته است. مقاومت اما در خانه مقابل استقلال و پرسپولیس همیشه خوب نتیجه گرفته و امیدوار است این سناریو ادامه داشته باشد و از ان طرف دایی باید از غرور مردانش بهراسد و مهابادی می تواند به غیرت بازیکنانش امیدوار باشد تا شاید در آخرین فرصت او را از اخراج نجات بدهند.


ستاره کریم باقری یا مصطفی صبری؟

اولی در تمام طول بازی نیست ولی در یک لحظه کار را تمام می کند و دومی مدافعی است که گل های حساس از جمله به همین استقلال و پرسپولیس کم نزده.


نگاهي به بازي رفت پرسپوليس- مقاومت

پرسپوليس و مقاومت بازي رفت خود را در شرايط بسيار خاصي برگزار كردند. پرسپوليس پس از تساوي در دربي كه به اندازه برد برايش ارزش داشت به مصاف ميهمان خود رفت. بازگشت حبيب كاشاني روحيه مضاعفي به آنها داده بود. دو تيم روز سه‌شنبه 14/7/88 در حضور 25 هزار تماشاگر در ساعت 17:05 در استاديوم آزادي با قضاوت بخشي‌زاده، فرح‌نيا و نقوي به ميدان رفتند. پرسپوليس تا قبل از آن بازي در مكان نهم و مقاومت در جاي چهارم ايستاده بود. اما تركيب پرسپوليس: معمارزاده، شيث رضايي، باقري (73 هوار ملا محمد)، مجتبي زارعي (83 مهدي شيري)، حميد علي عسگر، ميثم بائو، سپهر حيدري، جلال اكبري، هادي نوروزي (آرفي 87)، سامان آقازماني، عادل كلاه‌كج. حميد علي عسگر و آقازماني اخطاري‌هاي پرسپوليس بودند و چهار گل اين تيم را هم باقري (11)، نوروزي (52)، بائو (84) و هوار (85) زدند. اما مهابادي تيمش را با اين تركيب به ميدان فرستاده بود: سنگچولي، صبري، هاشمي، دهقان، ايران پوريان، گودرزي (چتر آبگون 76)، ممبيني، كرمي، كوهنورد، متوسل‌زاده (نظري 60)، پورمحمد (افشه 60). دو گل اين تيم را افشه (88) و نظري (2+90) زدند و مصطفي صبري هم تنها اخطاري اين تيم بود.


تركيب احتمالي پرسپوليس

اگرچه علي دايي در تمرينات هفته جاري سعي داشت با اصل غافلگيري تيمش را تجهيز كرده تا تركيب اصلي را حتي خود بازيكنان هم ندارند اما در پايان تمرين امروز به نظر مي‌آمد ارنج او تا حدي مشخص شده است.
منابع خبري سايت گل گزارش مي‌دهند احتمالاً ميثاق معمارزاده، عليرضا محمد، سپهر حيدري، شيث رضايي، ابراهيم شكوري، تياگو، عادل كلاه‌كج، كريم باقري، هادي نوروزي، مجتبي زارعي و محسن خليلي در تركيب اصلي به ميدان خواهند رفت.

مهابادي: اگر داور اشتباه نكند، مي بريم

داود مهابادي در آستانه رقابت تيمش با پرسپوليس بيش از آنكه درخصوص مسابقه حساسي كه پيش رو دارد صحبت كند به انتقاد و گلايه از اشتباهات داوران در طول رقابت‌هاي قبل تيم مي‌پردازد. مهابادي اشتباهات داوري را موجب تغيير در نتيجه چند بازي اخير تيمش مي‌داند و پيروزي مقاومت مقابل پرسپوليس را مستلزم عدم وجود اشتباهات داوري مي‌داند.
او كه پرسپوليس را تحت هدايت علي دايي، تيمي جنگنده و قوي ارزيابي مي‌كند در رابطه با اين مسابقه مي‌گويد: «پرسپوليس تيم خوبي است و به خصوص از زمان حضور علي دايي، روند تيمي بهتري پيدا كرد. براي ما بازي بزرگي خواهد بود چرا كه پس از شكست در دور رفت گفتيم در نيم‌فصل دوم اين باخت را جبران مي‌كنيم. آنها اكنون در وضعيت بهتري نسبت به آن زمان قرار دارند اما با اين حال مقاومت تيم قدرتمندي برابرشان خواهد بود. مقاومت مي‌تواند پرسپوليس را شكست دهد و براي كسب آن برنامه‌هاي خوبي دارد. اميدوارم اشتباهات داوري اين‌بار گريبان تيم ما را نگيرد و با يك قضاوت عادلانه شاهد بازي خوبي از دو تيم باشيم.»
داود مهابادي دليل اصلي ناكامي تيمش در چند بازي اخير را تنها اشتباهات داوري مي‌داند: «در بازي با سپاهان تيم ما تا دقيقه 40، فوتبال نسبتا پاياپاي و حتي بهتر از حريف را انجام داد. پس از آن داور اشتباه كمكش را تكميل كرد و موقعيت آفسايد مهاجم سپاهان را نگرفت. او در تصميم ديگر اشتباه بزرگتري انجام داد و بازيكن تيم ما را اخراج كرد. از آن لحظه تيم ما به لحاظ روحي رواني از هم پاشيد. قطعا ما يازده نفره مي‌توانستيم برابر سپاهان مقاومت كنيم. اگر داور آن اشتباهات فاحش را نمي‌كرد شايد روند كار به گونه‌اي ديگر مي‌شد. اكنون كه بازي 5- يك به سود سپاهان شده نمي‌توان گفت داور يك پنالتي به سود ما نگرفت يا يك پنالتي به ضرر سپاهان گرفت چون ممكن است بگويند با اختلاف گل‌هاي كمتر مي‌باختيد اما بايد توجه داشت داور در چه مقطعي از بازي اشتباه كرد! شيرازه تيم ما بعد از گل دوم و سوم از هم گسست چرا كه پيش از آن مي‌توانستيم در انديشه جبران باشيم. چند گلي كه از سپاهان دريافت كرديم، موقعيت گلزني حريف نبود و از فاصله دور روي حركات استثنايي توره گل خورديم. داوران همچنين در بازي با ابومسلم هم چندين اشتباه فاحش و مشكوك انجام دادند كه مهمترين آن باز هم اخراج بازيكن ما در اواسط بازي بود. اين وضعيت در مسابقات قبل از آن هم وجود داشت. متاسفانه وقتي اين قضايا را كنار هم مي‌گذاريم و وضوح اشتباهات داوري را هم مي‌بينيم، مي‌گوييم كه داوري عليه تيم مقاومت بودار بوده است. با قاطعيت مي‌توان گفت كه داور در نتايج به‌دست آمده براي ما در چند بازي گذشته تاثير مستقيم داشته و حق ما ضايع شده است. اگر اين وضعيت براي همه تيم‌ها يكسان باشد حرفي نيست اما چه كنيم كه اين اشتباهات گريبان برخي تيم‌ها را نمي‌گيرد. از هفته بيستم تيم مشمول اشتباهات مشكوك داوري شد و واقعا حريفان نسبت به ما برتري نداشتند. »
مهابادي همچنين شايعاتي مبني بر احتمال قطع همكاري‌اش با تيم مقاومت را تكذيب مي‌كند: « متاسفانه شايعاتي وجود دارد كه تنها برخي از رسانه‌ها آن را مطرح مي‌كنند. خوشبختانه مديرعامل و هيات مديره باشگاه مقاومت همچنان از من حمايت مي‌كنند و هواداران تيم هم وقتي تلاش بازيكنان و اتفاقات رخ داده در بازي‌هاي مختلف را مي‌بينند، لطف داشته و از اين تيم و كادرفني‌اش دفاع مي‌كنند.»

دايى: در شيراز محكوم به پيروزى هستيم
سرمربى پرسپوليس در مورد آخرين وضعيت آمادگى پرسپوليس در آستانه  بازى جمعه مقابل تيم مقاومت شيراز اظهار كرد: شرايط خيلى خوب است و بازيكنان آمادگى خوبشان را در تمرينات حفظ كرده و روز به روزبهترمى شوند. نتايجى كه تيم ما در بازى هاى گذشته به دست آورد در ارتقاى وضعيت روحى بازيكنان مؤثر بود و ما از اين پس هم با قدرت بازى هاى باقيمانده را پشت سر مى گذاريم.او در ارزيابى اش از تيم مقاومت شيراز تصريح كرد: بازى بسيار سختى خواهد بود چراكه مقاومت در زمين خود به مصاف ما مى آيد و هميشه در اين زمين براى هر حريفى خطرناك  بوده است. آنها در چند بازى اخير موفق نشدند نتايج لازم را كسب كنند و قطعاً براى گرفتن امتياز از پرسپوليس به ميدان مى آيند ما هم به خاطر شرايطى كه در جدول ليگ داريم در اين بازى محكوم به برد هستيم.سرمربى پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال كه آيا عدم حضور پرسپوليس در رقابت هاى ليگ قهرمانان آسيا مى تواند عامل خوبى براى موفقيت  در بازى هاى ليگ باشد گفت: به چنين چيزى اعتقاد ندارم چرا كه اگر هر تيمى برنامه ريزى درستى داشته باشد مى تواند هم در مسابقات ليگ برتر و هم در رقابت هاى ليگ قهرمانان آسيا حضور موفقى داشته باشند. چرا كه طبق برنامه ها شرايطى به وجود مى آورد كه فشار زيادى به بازيكنان وارد نشود و همواره تيم در آمادگى خوبى بسر ببرد.دايى درباره احتمال پيوستن مربى جديدى به كادر فنى تيمش خاطرنشان كرد: اين موضوع ديگر به رقابت هاى اين فصل مربوط نمى شود چراكه كادر فنى ما در حال حاضر با وفاق و همفكرى خوبى كار مى كنند و احتياجى به مربى جديد نيست. درباره فصل آتى هم اكنون نمى توانم صحبت كنم چرا كه تمام برنامه ريز ى ها و تمركز ما فعلاً منوط به مسابقات امسال است.


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)