دايي مي‌داند مهار ضربات سر فاصله كم چقدر سخت است/متوسل زاده گفت شیرمادر حلالت

 

مرجع خبری پرسپولیس : زماني كه دروازه‌بان يك تيم ستاره مسابقه‌اي مي‌شود که با سه امتياز از زمين حريف بيرون مي‌آيد مي‌توان مطمئن بود يكي از بهترين نمايش‌هاي خود را ارائه داده است.


ميثاق معمارزاده مقابل مقاومت سپاسي بهترين بازيكن پرسپوليس و ميدان مسابقه بود تا گلر 194 سانتيمتري قرمزها دوباره به ثبات خود در تركيب تيم و ادامه موفقيت‌هايش بينديشد.

اوايل بازي و با يك ضربه ايستگاهي توپ از دستانت رها شد و خيلي‌ها فكر كردند اشتباه مي‌كني؟
واقعا زمين حافظيه سفت بود و آن قسمت مقابل دروازه، هم سفت بود، هم چمن نداشت. آن توپ را من خودم به زمين كوبيدم تا راحت‌تر جمع كنم اما آن منطقه چمن نداشت و كارم سخت شد.

پس همان‌طور كه بازيكنان پرسپوليس پيش‌بيني كرده بودند چمن حافظيه مشكل داشت؟
بله، البته ميانه زمين خوب بود اما همين زمين سفت باعث شد بعد از يكي از واكنش‌هايم در نيمه دوم عضله دوقلوي پايم بگيرد و درد بكشم.

مي‌توانيم بگوييم اين بهترين بازي تو در اين فصل بوده؟

 

من بازي‌هاي خوب زيادي داشته‌ام، بازي با استقلال، تراكتورسازي و مقابل استقلال اهواز 4 تا تك به تك گرفتم، همين طور بازي با ذوب‌آهن در دور برگشت و بازي با فولاد در اهواز. در اين بازي هم كه سه امتيازش براي ما خيلي مهم بود و به خاطر شرايط جدول و بازي خارج از خانه حساسيت زيادي داشت خوب بودم. به همين خاطر خوشحالم كه بازي با برد ما تمام شد.

 

روز چهارشنبه در تمرين‌ها فوق‌العاده بودي، چقدر اين خوب تمرين كردن را در نمايش جالبت تاثيرگذار مي‌داني؟

من هميشه سعي مي‌كنم عالي تمرين كنم اما در فوتبال گاهي اشتباهات هم پيش مي‌آيد. فكر كنم امسال در بازي مقابل شاهين بوشهر را بد كار كردم و روزهاي سختي داشتم.

خيلي‌ها نقش تو را در اين سه امتياز پررنگ مي‌دانند.
خب بالاخره وظيفه من به عنوان دروازه‌بان اين است كه از دروازه تيمم حراست كنم. در شيراز هم خدا كمكم كرد تا با برد از زمين بيرون بياييم و با زحمت كل تيم همچنان در كورس صدر جدول بمانيم.

فكر مي‌كني چه اتفاقي افتاد كه در اين بازي اينقدر عكس‌العمل‌هايت به چشم بيايد. به لحاظ بدني نسبت به بازي‌هاي قبلي آماده‌تر بودي يا روحيه بالاتري داشتي؟
من شرايط خوبي داشتم اما فكر كنم چند عكس‌العمل پشت سر هم باعث شد كه بازي‌ام به چشم بيايد.

در يكي دو صحنه عكس‌العمل‌هايت فوق‌العاده بود كه در اين فصل كمتر از تو ديده بوديم؟
اتفاقا خودم فكر مي‌كنم بهترين عكس‌العمل‌ام را مقابل استقلال و در برابر شوت رضا عنايتي انجام دادم چون دفع آن توپ خيلي سخت بود.

فكر مي‌كنم چهار پنج موقعيت مسلم گلزني را از متوسل‌زاده گرفتي. بعد از يك صحنه متوسل‌زاده سراغ تو آمد، چه حرفي بين شما رد و بدل شد؟
چيز خاصي نبود، به من گفت بارك‌الله، شير مادرت حلالت و روي من را بوسيد. متوسل‌زاده واقعا بازيكن خوب و بااخلاقي است.

از قرار معلوم اين دفعه جو ورزشگاه هم به سود شما بود تا مشكلي مثل مشكلات بوشهر را حس نكني.
بله جو ورزشگاه خوب بود و به هيچ كس بي‌احترامي نشد. فكر مي‌كنم مردم شيراز ثابت كردند كه فهميده و خونگرم هستند. البته مردم بوشهر هم خوب و خونگرم هستند و در آنجا فقط گروهي نوجوان بودند كه ناسزا مي‌گفتند.

قبول داري گلي كه خوردي كمي عجيب بود.
توپ بلندي به سمت دروازه آمد اما من هم فكر نمي‌كردم مهاجم حريف آنجا باشد. در ضمن پاي چپ من هم قبل از آن صحنه گرفته بود و نتوانستم واكنش خوبي داشته باشم در صورتي كه قبل از آن صحنه توپ‌هاي سخت‌تري را گرفته بودم. با اين حال مهم سه امتياز بود كه گرفتيم و من هم از اين بابت خوشحالم.

برخورد كادر فني و مردم بعد از اين بازي چطور بود؟
در رختكن كه‌ آقاي دايي و بقيه تشويق‌ام كردند، مردم هم در فرودگاه و سطح شهر به من لطف داشتند و خدا را شكر، راضي بودند.

علي دايي گفته واكنش‌هاي تو در اين بازي بين‌المللي بود؟
آقاي دايي به من لطف دارد. من فكر مي‌كنم ايشان خودش در سطح بين‌المللي بازي كرده و مي‌داند كه دفع ضربات سر از فاصله نزديك كار بسيار سختي است. از اينكه آقاي دايي از من تعريف كرده متشكرم و اميدوارم كل تيم هفته به هفته شرايط بهتري پيدا كند و اين بردهاي ما تداوم داشته باشد.

به نظر مي‌رسد تمرين‌هاي علي دايي و ضربات فوق‌العاده‌اي كه او در تمرين‌ها به سمت گلرهاي تيم مي‌زند در آمادگي تو بي تاثير نبوده؟
صددرصد، ضربات آقاي دايي عالي است و باعث مي‌شود من عكس‌العمل سريعي مقابل ضربات مهاجمان داشته باشم. اتفاقا با خود ايشان و آقاي يحيوي صحبت كرده‌ام كه آقاي دايي دقايق بيشتري با من تمرين كنند. در سايپا هم كه بوديم آقاي دايي روي شوت‌ها و سانترها با من كار مي‌كرد و فكر مي‌كنم اين تمرين‌ها در آمادگي‌ام نقش زيادي داشته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)