دایی: مسئله هوار ناهماهنگی بود نه کم‏کاری

مرجع خبری پرسپولیس : داستان مصدوميت هوار و شايعاتي كه اين مصدوميت به دنبال داشت طي دو روز گذشته مهمترين حاشيه پيرامون تيم فعلا برنده پرسپوليس بود تا جايي كه پنجمين پيروزي متوالي دايي با پرسپوليس تحت تاثير اين حاشيه قرار گرفت.

 

پيش‌بيني مي‌شد بعد از جريان دربي و درگيري شيث و حقيقي و به دنبال آن صحبت‌هاي كريم باقري در برنامه نود و اختلافش با شيث، دايي مقابل هرگونه حاشيه‌سازي بايستد و شرايطي ايجاد كند تا تيم خود را در آرامش كامل فقط روي مسابقات حساس پيش رو متمركز كند اما هوار ملا محمد كه از ابتداي فصل در دو سه مقطع متفاوت زماني براي باشگاه حاشيه ساز شده بود بار ديگر جو تيم را تا حدودي تحت تاثیر قرار داد.

مصدوم است اما نه جدي

اصل مصدوميت هوار ملا محمد با توجه به سوابق بازيكنان عراقي در فوتبال ايران و سابقه بي‌انضباطي‌هاي او در پرسپوليس خيلي زود از سوي اهالي مطبوعات زير سوال رفت و با تاييد اين موضوع از سوي دكتر زرينه پزشك پرسپوليس، حاشيه‌سازي هافبك چپ‌پاي عراقي شكل علني به خود گرفت.

البته زرينه هم تاييد كرد كه استخوان قوزك پاي هوار ضرب ديده اما او تاكيد كرد اين مصدوميت در حدي نبوده كه او قادر به تمرين يا مسابقه نباشد. پيرو همين قضيه دكتر سودي مسوول كلينيك باشگاه پرسپوليس كه اين روزها هوار را ملاقات مي‌كند نيز مي‌گويد: «مصدوميت بازيكنان دو نوع است؛ در يك نوع قادر به بازي نيستي ولي در نوع دوم در حين درمان مي‌تواني تمرين و بازي كني. به نظر من هم مصدوميت هوار طوري بود كه در حين درمان مي‌توانست تمرين و بازي كند. من اين را به هوار گفتم و اگر آقاي دايي صلاح مي‌دانست، هوار مي‌توانست در شيراز هم بازي كند اما شرايط 90 دقيقه بازي كردن را نداشت.»

 

سودي مي‌گويد: «استخوان قوزك پاي هوار ضربه خورده اما او با تيپ كردن پايش مي‌توانست تمرين كند. ما هم فقط وظيفه مداواي بازيكن را به عهده داريم و نمي‌توانيم به بازيكن بگوييم كه تو مصدوم نيستي و بايد بازي كني.» وي در مورد مصدوميت هوار توضيح مي‌دهد: «روز سه‌شنبه هوار مصدوم شد و بعد از تمرين به كلينيك مراجعه كرد اما روز چهارشنبه بدون مشكل تمرين كرد. با اين حال از آن روز تا حالا هر روز او به كلينيك مراجعه كرده و روزي 4 ساعت فيزيوتراپي مي‌كند.» وي مي‌گويد: «ما درمان هوار را ادامه مي‌دهيم و به نظر من اگر روز بكشنبه هم تمرين بود، او مي‌توانست در تمرين‌ها حاضر شود.»

حضور در كلينيك در ساعت تمرين

اما غيبت هوار در تمرين كه بدون اطلاع كادر فني حاصل شد، سرمربي پرسپوليس را ناراحت كرد تا جايي كه برخي رسانه‌ها از حضور هوار در ليست سياه دايي خبر بدهند. دايي كه علاقه زيادي به هوار دارد از غيبت او در تمرين ابراز بي‌اطلاعي كرد اما شايعاتي كه در مورد تمارض چپ پاي عراقي به گوش مي‌رسد را تاييد نكرد. با اين حال موضوع تمارض را خود هوار در مصاحبه‌اي تكذيب كرد و گفت واقعا مصدوم شده، نكته‌اي كه نعيم سعدي رابط او با باشگاه نيز تاييدش مي‌كند: «آنهايي كه مي‌گويند هوار تمارض مي‌كند بيهوده حرف مي‌زنند. هوار واقعا مصدوم است و الان هم مشغول فيزيوتراپي است تا به بهبودي دست يابد.» سعدي درباره غيبت هوار در تمرين روز شنبه هم مي‌گويد: «هوار بايد ساعت 10 تا 11 در كلينيك باشگاه حاضر مي‌شد تا فيزيوتراپي كند. من هم با آقاي مولايي بدنساز تيم تماس گرفتم تا بگويم هوار در كلينيك باشگاه است و اين موضوع به اطلاع آقاي دايي برسد.»

هماهنگي با مولايي براي نرفتن به تمرين

اما مولايي بدنساز تيم هم اين تماس را تاييد مي‌كند: «آقاي سعدي با من تماس گرفت و گفت هوار به كلينيك مراجعه كرده اما من گفتم اين موضوع ربطي به من ندارد. دكتر سودي بايد اين موضوع را به اطلاع آقاي دايي برساند. حالا اينكه اين كار را كرده يا نه من بي‌اطلاعم.» سعدي مي‌گويد: «هوار تصور مي‌كرد آقاي دايي با دكتر سودي در ارتباط مستقيم است و اينكه در ساعت تمرين به كلينيك مراجعه كرده را به سرمربي تيم اطلاع مي‌داده. من هم ابتدا با تلفن همراه آقاي دايي تماس گرفتم و وقتي تلفن ايشان خاموش بود به آقاي مولايي زنگ زدم.» اما آيا هوار نمي‌توانست در زمان ديگري غير از زمان تمرين به كلينيك باشگاه مراجعه كند؟ دكتر سودي در اين رابطه توضيح مي‌دهد: «ما موظفيم هر زماني كه بازيكن به كلينيك مراجعه كرد كار درمانش را انجام دهيم و از صبح تا ساعت چهار پنج بعدازظهر مشغول هستيم. حال اينكه بازيكن چه زماني به كلينيك مراجعه كند به خودش مربوط مي‌شود.»

بازيكن حرفه‌اي كه بي‌نظمی مي‌كند!

از مجموع نقل‌ قول‌ها و اطلاعات سطور بالا مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه هوار قطعا مصدوم است ولي نه آنقدر جدي كه نتواند در تمرين يا مسابقه حاضر شود. غيبت او در تمرين روز شنبه هم به خاطر كوتاهي همين بازيكن از وظايفش بوده چرا كه او مي‌توانسته به زرينه پزشك تيم موضوع مداواي خود در كلينيك را اطلاع دهد يا اينكه بعد از ساعت تمرين در كلينيك حاضر شود. هوار با اطلاع از اينكه تمرين تيمش رأس ساعت 11 شروع مي‌شود در حول و حوش همان ساعت به كلينيك براي درمان مراجعه كرده در صورتي كه يك بازيكن حرفه‌اي و فوتباليستي كه در ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده خوب مي‌داند طي هر شرايطي حضور در تمرين و ارتباط مستقيم با كادر فني هرگونه شائبه و حاشيه‌اي را از بين مي‌برد و اصول حرفه‌اي ايجاب مي‌كند بازيكن متعهد به باشگاه و قراردادش، كادر فني و پزشكي را از شرايط خود مطلع كند.

کمی مصدوم بود ولی خبر نداد

دکتر زرینه روز دوشنبه با تغییر لحن خود می گوید: من نگفتم هوار مصدوم نیست فقط گفتم او مصدومیتی از قبل داشت و آن هم در حدی نبود که نتواند در مسابقه شرکت کند.

 

اما اينكه داستان بي‌انضباطي هوار به كجا مي‌انجامد هم براي خودش سوژه‌اي شده تا رسانه‌ها در مورد آن شائبه‌هايي را مطرح كنند. ديروز برخي سايت‌هاي خبري از تشكيل جلسه كميته انضباطي باشگاه براي رسيدگي به تخلف هوار در روز دوشنبه  خبر داده بودند اما طبق گفته عليپور دبير كميته انضباطي باشگاه تا وقتي گزارش از كادر فني به باشگاه نرسد نمي‌توان در اين مورد جلسه‌اي را ترتيب داد. دكتر زرينه طي مصاحبه‌اي اعلام كرده بود: «باشگاه از من خواسته تا يكشنبه آخرين وضعيت هوار را بررسي كرده و در اختيار مسوولان بگذارم. اميدوارم مصدوميت هوار تا يكشنبه بهبود يابد. ما هم نمي‌خواهيم حقي از او ضايع شود چرا كه هوار بازيكن پرسپوليس است و براي اين تيم زحمات زيادي كشيده.»

 

مصدومیت تمام شد ! هوار امروز در تمرين حاضر ‌شد

با اين وجود همه چيز به حضور هوار در تمرين امروز (دوشنبه) پرسپوليس معطوف شد.  خود هوار روز دوشنبه و پس از حاضر شدن در سر تمرین می گوید: که از بازی با استقلال از ناحیه قوزک پا مصدومیت داشتم و اشتباه کردم که همان موقع به آن توجه نکردم تا این موقع اذیتم کند. با توجه به دردی که تمرینات داشتم به کلینیک باشگاه رفتم و دکتر سودی برایم دو روز مرخصی تجویز کرد و من هم این موضوع را به اطلاع آقای دایی رساندم .

 

نعيم سعدي رابط او مي‌گويد با حضور هوار در تمرين امروز پرسپوليس مشكلات او با تيم حل شده است . به این ترتیب كادر فني هم از گزارش به كميته انضباطي صرف‌نظر خواهد كرد تا هوار از جريمه سوم اين كميته فرار كند.

دایی پس از تمرین امروز پرسپولیس گفت: در مسئله مصدومیت هوار اصلا بحث تمارض یا کمکاری مطرح نبود بلکه بحث عدم هماهنگی مطرح بود که من امروز به هوار تاکید کردم همیشه باید مسائلش را با نفر اول کادرفنی یعنی من در میان بگذارد تا در آینده چنین مشکلتی پیش نیاید.

 

هوار دوباره مي‌تواند در كمال آرامش به حضور در بازي با آلومينيوم هرمزگان فكر كند. حال اينكه بعد از آرام شدن شرايط، علي دايي به اندازه هفته‌هاي گذشته روي او حساب باز مي‌كند يا خير، نكته‌اي است كه طي روزهاي آتي مي‌توان براي آن پاسخي پيدا كرد.

مسئله حقوق دریافتی ، هوار فقط 2100 دلار گرفته!

طي روزهاي گذشته شايعه شده بود هوار ملامحمد 52 هزار دلار از باشگاه به عنوان قسمتي از قراردادش را دريافت كرده اما نعيم سعدي رابط او و باشگاه اين شايعه را تكذيب مي‌كند: «هوار فقط سه ماه حقوق گرفته كه به ازاي ماهي 700 دلار مي‌شود 2100 دلار. سه ماه از حقوش را هم قبلا گرفته بود و بابت قراردادش فقط همان 40 درصد را كه اول فصل گرفته بود دريافت كرده است.» حال بايد ديد مسوولان باشگاه پرسپوليس چنين خبري را تاييد مي‌كنند يا همچنان حاشيه‌هاي هوار ادامه خواهد داشت؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)