مرجع خبری پرسپولیس : مربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: تغييرات ايجاد شده در كادر فني به سود استيل آذين نخواهد بود و ما بدون توجه به اين اقدامات تبليغاتي، تنها روي اصل فوتبال و برنامه‌هاي خود متمركز خواهيم كرد.

حسين عبدي در رابطه با وضعيت پرسپوليس در آستانه بازي فردا برابر استيل‌آذين، اظهار كرد: شرايط تيم ما خوب است؛ تنها بازيكنان آسيب ديده ما كريم باقري و اشپيتم آرفي هستند كه در اين بازي غايب خواهند بود، مابقي بازيكنان در حال حاضر آمادگي خوبي داشته و براي غلبه بر استيل‌آذين و نزديك شدن به تيم‌هاي بالاتر انگيزه فوق‌العاده‌اي دارند.

وي در پاسخ به اين سوال كه نبود كريم باقري چقدر مي‌تواند بر روي عملكرد تيم تاثيرگذار باشد، خاطرنشان كرد: كريم بازيكن بزرگي است و در بسياري از بازي‌هاي ليگ امسال براي ما تاثيرگذار بوده و گل‌هاي مهمي هم به ثمر رسانده است؛ اما نفرات ديگر پرسپوليس هم اگر باكيفيت‌تر از اين بازيكن نباشند، كمتر هم نيستند.

مطمئنا با نبود باقري وظيفه بازيكنان ديگر پرسپوليس سنگين‌تر مي‌شود و آنها خودشان به اين موضوع كاملا واقف هستند. اسكلت تيمي ما را مجموعه بازيكنان تشكيل مي‌دهند و هر بازيكني در تركيب با وظايفش كاملا آشناست.

عبدي درباره حساسيت‌هاي اين مسابقه با توجه به حضور بازيكنان و مربيان پرسپوليسي در تيم استيل‌آذين، تصريح كرد: حساسيت اين مسابقه زياد است، هركدام از تيم‌ها با غلبه بر ديگري مي‌تواند به ذوب‌آهن تيم دوم جدول نزديك‌تر شود و شانس بيشتري براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد. ما بازي‌ حساس‌تر از اين مسابقه هم در دور برگشت ليگ داشتيم كه مي‌توان به داربي با استقلال اشاره كرد و قطعا تمام هواداران پرسپوليس آن بازي را حساس‌تر از اين مسابقه مي‌دانند.

وي ادامه داد: اما از آنجايي كه پرسپوليسي‌هاي زيادي در اين تيم حضور دارند بايد گفت كه ما در ميادين رقيب هم بوده و بيرون از آن با هم دوستيم. ما به اين بازي تنها ديدگاه فني داشته و معتقديم اگر صحبت‌ها، هيجانات و حاشيه‌هايي پيش از اين بازي بوجود آيد، در نهايت وقتي سوت آغاز مسابقه زده مي‌شود، همه چيز تمام شده و اين عملكرد فني تيم‌هاست كه برنده را مشخص مي‌كند، لذا سعي كرديم روي برنامه‌هاي پرسپوليس در مسابقه متمركز شده و از اين راه به دنبال كسب پيروزي باشيم.

مربي تيم پرسپوليس با اشاره به تغييرات انجام شده در كادر فني تيم استيل‌آذين و شناختش از تفكرات مربيان فعلي اين تيم، به مرجع خبری پرسپولیس گفت: معتقدم تغييراتي كه در اين مقطع از ليگ در كادر فني تيم استيل‌آذين رخ داد بيشتر جنبه تبليغاتي داشته و نمي‌تواند به سود اين تيم باشد. مطمئنا يك مربي يا كادري از مربيان هرچقدر هم توانمند و بزرگ حتي در سطح دنيا باشند، اما براي تاثيرگذاري در روند فني يك تيم نيازمند حداقل زمان ممكن هستند. البته قصد ارزيابي و كارشناسي تيم حريف در ابعاد مختلف را ندارم چرا كه بالاخره هر كسي صلاح خويش را بهتر مي‌داند؛ اما آنچه كه علم و منطق فوتبال در دنيا مي‌گويد، آن است كه تغييرات كادر فني در هر تيمي در طول فصل ريسك‌ بوده و اگر در هفته‌هاي پاياني باشد، جنبه منفي اين ريسك بسيار بالاست و معمولا جواب نمي‌دهد.

وي افزود: اگر شاهد نتايج مثبتي هم از سوي چنين تيم‌هايي باشيم، بازدهي آن مقطعي بوده و در نتيجه يك تغيير روند نيست. فكر مي‌كنم اگر استيل‌آذين با همان كادر فني قبلي‌اش مسابقات را تا پايان ادامه مي‌داد بيشتر سود مي‌كرد. حتي اگر تغييرات را با هدف ايجاد شوك در تيم بدانيم، اقدام به اين شوك در علم فوتبال ريسك است و در دسته‌بندي ريسك‌ها با توجه به قرار گرفتن در هفته‌هاي پاياني ليگ، از ريسك‌هايي است كه وجه منفي‌اش زياد است. اميدوارم تيم ما درگير اين حاشيه‌ها، هيجانات و تغييرات تبليغاتي در تيم حريف نشده و سعي كند تنها با پياده‌سازي برنامه‌هاي فني به پيروزي برسد. در مقابله با چنين تيم‌هايي كنترل بازي در دقايق اوليه، بايد جزو استراتژي تيم ما باشد.

مربي تيم پرسپوليس درباره تاثير برخي حواشي چون درگيري فيزيكي احمدرضا عابدزاده با يكي از ليدرهاي پرسپوليس، بر حساسيت اين مسابقه، گفت: اين اتفاق را شنيدم و تنها اميدوارم كه تاثير منفي بر فضاي مسابقه و رفتار تماشاگران نداشته باشد. همانطور كه گفتم ما بايد به اصل فوتبال بيشتر توجه كنيم و تمركزمان خارج از اين مقوله نباشد.

عبدي در پاسخ به اين سوال كه پرسپوليس براي فصل آينده تا چه اندازه نيازمند ايجاد تغييرات در كادر بازيكنانش است، گفت: اصولا در فوتبال دنيا تيم‌هاي بزرگ در پايان هر فصل دست به تغييرات عمده در تركيب بازيكنانشان نمي‌زنند. فوتبال يك بازي گروهي است و در اين شرايط هماهنگي بين بازيكنان حرف اول را مي‌زند. هماهنگي بيشتر زمان‌بر است و هرچقدر اين فرصت بيشتر باشد، بازدهي آن تيم فزون‌تر خواهد بود. معتقدم در پرسپوليس هم بهتر است با اين هدف نگاه شود كما اينكه در مقطع فعلي زمان صحبت از اين برنامه‌ها و مسايل نيست ضمن اينكه بنده در جايگاهي نيستم كه بخواهم درباره‌اش صحبت كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)