پوا مهم نیست، مثل هواداران پرسپولیس در عمرم ندیده بودم/ این دومین پنالتی خراب شده من بود

مرجع خبری پرسپولیس: راهيابي تيم فوتبال پرسپوليس به فينال جام‌حذفي با اتفاقات جالبي همراه شد كه از آن جمله شرايط آب و هوايي طوفاني بود كه در نهايت هرگز مانع برگزاري جشنواره پنالتي‌ها در پايان 120 دقيقه بازي سنگين و نفس‌گير پرسپوليس و صبا نشد.

هوار ملا محمد ، بازيكن عراقي پرسپوليس اولين بازيكني بود كه در آن شرايط حساس با به تير زدن ضربه‌اش آه از نهاد سرخ‌ها بلند كرد. دانستن اين‌كه اين چندمين پنالتي عمر ورزشي ملا محمد بود كه به گل تبديل نشد در نوع خود جالب بود.

اين بازيكن اهل كردستان عراق با اطلاع از اين‌كه تيم ملي كشورش با كدام تيم‌ها در جام ملت‌هاي آسيا همگروه شده درباره آن پيكارها و شرايط خودش براي حضور در اردوي تيم ملي عراق هم صحبت كرد. بازي يكشنبه پرسپوليس برابر استيل‌آذين هم سوژه ديگري بود تا در مورد آن گپ مفصلی با هوار ستاره پرسپولیس بزنيم.


از اين‌كه به فينال يكي از دو جام معتبر فوتبال ايران رسيدي چه احساسي داري؟

 


پيش از هر چيز خوشحالم كه توانسته‌ام براي تيمم مفيد واقع شوم. بعد هم از اين‌كه در انتخابم دچار اشتباه نشده‌ام نيز خوشحالم. تيم پرسپوليس بزرگ است و من اين را پيش از آن‌كه به ايران بيايم فقط شنيده بودم، اما حالا كه در اين تيم بازي مي‌كنم و با هواداران آن آشنا شده‌ام بيشتر به اين كه در تيم بزرگي بازي مي‌كنم، مطمئن شده‌ام.


انگيزه شخصي‌ات پيش از بازي نيمه‌نهايي چه بود؟

ببينيد ما در ليگ برتر نسبت به جام حذفي از شانس كمي براي دوم شدن و كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا برخوردار هستيم. بنابراين بايد با تمام قدرت در آن بازي به ميدان مي‌رفتيم و همين كار را هم كرديم. من هم طبيعتا از اين‌كه با پرسپوليس به فينال جام حذفي برسم انگيزه زيادي داشتم و با همان حالت هم براي تيمم بازي كردم. حالا هم كه با پرسپوليس در فينال هستم خيلي خوشحالم.

 

بازي برابر صبا را چطور ديدي؟

جا دارد به همه دست‌اندركاران تيم صبا هم تبريك بگويم كه چنين تيم خوبي دارند. در واقع آنها با تلاش پاياپاي با پرسپوليس نشان دادند كه ارزش حضور در فينال را داشته‌اند و فقط در ضربات پنالتي بدشانسي آوردند. به هر حال جذابيت فوتبال به همين اتفاقاتش است و بازيكنان صبا نبايد بابت اين‌كه به فينال نرسيدند، خيلي ناراحت باشند.


فيلم بازي را ديدي؟

بله! من هميشه فيلم بازي‌هايم را همان شب نگاه مي‌كنم.

 

از عملكردت برابر صبا راضي بودي؟

اين را بايد كادر فني تشخيص بدهد، چون من نمي‌توانم از خودم تعريف كنم. در واقع نظر مربي تيم در اين شرايط شرط است. با اين وجود من با اين‌كه پس از چند هفته دوري از تركيب اصلي در دومين بازي‌ام برابر صبا به ميدان رفته بودم تمام تلاشم را كردم تا خواسته‌هاي علي دايي را برآورده كنم و حالا نمي‌دانم تا چه حد در اين كار موفق شده‌ام. اين را هم در نظر بگيريد كه من پيش از اين دو بازي، تمرين كافي نداشته‌ام.


شرايط جوي بازي‌تان هم يكمرتبه تغيير كرد.

انگار طوفان شده بود، اما جالب است بدانيد در آن شرايط هيچ‌كدام از ما متوجه بارش شديد باران نبوديم و فقط به نتيجه كلي پنالتي‌ها فكر مي‌كرديم. يعني لااقل خود من كه با اين حس و حال بازي را دنبال مي‌كردم.

 

قبول داري با آن باران همه چيز خاطره انگيزتر شد؟

صددرصد همين طور است، من كه هرگز اين بازي و آن پنالتي‌ها را فراموش نمي‌كنم.

 

حواست به هواداران پرسپوليس هم بود كه در آن شرايط ورزشگاه را ترك نكردند؟

باور كنيد كه مهم‌ترين چيز براي اين‌كه ما را وادار كند تا تحت هر شرايطي در زمين بازي كنيم همين هواداران هستند. اين براي اولين بار در طول سال‌ها فوتبالم است كه چنين هواداراني را مي‌بينم. جالب است بدانيد كه در حين برگزاري بازي دو تن از برادرانم در آزادي و بين تماشاگران نشسته بودند. آنها مي‌گفتند پس از اين‌كه پنالتي‌ام را خراب كردم هيچ‌كس مرا سرزنش نكرد و همه باز هم مرا تشويق مي‌كردند. برادرانم از ديدن آن رفتارها متعجب شده بودند و پس از بازي اولين چيزي كه به من گفتند همين بود.


چرا ضربه‌ات به گل تبديل نشد؟

نمي‌دانم! فكر مي‌كنم كه ايراد از خودم بود.

چطور؟

چون دقيقا پيش از ضربه زدن به توپ، يكمرتبه تصميمم در جهت دادن به توپ عوض شد و همين كارم باعث شد ضربه‌ام به تير بخورد.

 

پيش از اين هم پنالتي خراب كرده بودي؟

اين دومين پنالتي عمرم بود كه خراب مي‌كردم. مرتبه قبل در تيم ملي عراق يك پنالتي را به گل تبديل نكردم و با اين دفعه شد دو بار.


باز هم پنالتي خواهي زد؟

حتما اين كار را خواهم كرد. چون من در اين كار هيچ مشكلي ندارم و با اعتماد به نفس خوبي پشت توپ مي‌ايستم. نگاه به اين يك پنالتي نكنيد.

 

وقتي پنالتي‌ات گل نشد چه فكري كردي؟ اولين فكر؟

خب اول از همه چيز ناراحت و شوكه شدم كه چرا چنين شد، اما بعد با اطمينان از اين‌كه در پايان ما برنده خواهيم شد و پرسپوليس به فينال صعود خواهد كرد به جمع بچه‌هاي تيم برگشتم.

 

آنها حرفي نزدند؟

خير، آنها مي‌گفتند ناراحت نباش و من هم در پاسخ گفتم اينطوري هيجان انگيزتر شد چون مطمئن هستم ما برنده‌ايم.

 

در رقابت‌هاي حذفي همواره اتفاقات غير منتظره زياد رخ داده است. فكر مي‌كني تيم گسترش فولاد در فينال بتواند شگفتي بيافريند و قهرمان جام حذفي شود؟

 

در جام حذفي هميشه بايد از همه حريفان ترس داشت. مخصوصا اين قبيل تيم‌ها كه از ليگ يك يا دو به اين مرحله مي‌رسند. در اسپانيا يك تيم ليگ دويي توانست رئال مادريد را با 4 گل شكست دهد و اين نشان‌دهنده شرايط غيرقابل پيش‌بيني اين مسابقات است. در اين‌كه حريف ما در فينال ناشناخته است شكي نيست، اما ما نبايد فريب شرايط و ليگي كه اين تيم در آن بازي مي‌كند را بخوريم و بايد به آنها احترام بگذاريم.

 

نتيجه را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟

ايران سرسخت‌ترين حريف گروهش در جام ملت‌هاست و به‌طور طبيعي به همراه عراق، شانس صعود از گروه چهارم هستند

شك نكنيد كه ما براي كسب سهميه آسيا هرگز اين بازي را نخواهيم باخت و جام قهرماني را به هواداران هديه خواهيم كرد.


انگار قصد نداري از اين تيم جدا شوي! برنامه‌ات براي فصل بعد چيست؟

هنوز تصميم نگرفته‌ام اما دوست دارم كنار دايي كار كنم و او مربي‌ام باشد.

 

پيشنهاد مالي خوبي از پرسپوليس نداشته باشي هم مي‌ماني؟

پيش از بحث مالي دوست دارم جايي باشم كه در آن راحت باشم و فكر مي‌كنم با دايي اين شرايط برايم مهياست.

 

پس از حالا تو را در فصل بعد نيز پرسپوليسي بدانيم؟

البته تصميم‌گيري با خداست و برنامه قطعي‌ام را آخر فصل مشخص خواهم كرد.


اولين فصل حضورت در ايران برايت چطور بود؟

آن اوايل با ذهنيتي ديگر وارد ايران شدم و فكر مي‌كردم چون من عراقي هستم قرار است برخوردها با من بد باشد اما رفته رفته به اين نتيجه رسيدم كه همه چيز برعكس تصورات من بوده است. اشكال اصلي از خودم بود كه در يكي دو مورد با انجام رفتارهاي غيرحرفه‌اي كاري كردم كه پايم به كميته انضباطي كشيده شود.

 

بازي حساسي هم برابر استيل‌آذين در پيش داريد. اين ديدار را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟

مرجع خبری پرسپولیس- بر اساس شرايط ما در جدول رده‌بندي ليگ برتر، از اينجا به بعد تمام بازي‌ها براي ما مهم است و هرگز حق شكست خوردن يا تساوي كردن نداريم. چرا كه در آن صورت شانس دومي‌مان از بين خواهد رفت و آن وقت چطور جواب اين همه هوادار را بدهيم؟ به اعتقاد من ما از اين هفته سه فينال ديگر تا پايان ليگ برتر در پيش داريم و بايد در آخر دوم شويم.


بازي رفت را به ياد داري؟

بله چطور مي‌توانم آن را فراموش كنم، وقتي خودم در بازي رفت به استيل‌آذين گل زده‌ام.

 

شرايط پرسپوليس را چطور ارزيابي مي‌كني؟

شكر خدا اوضاع تيم‌مان خوب است و بچه‌هاي تيم به خودباوري لازم دست پيدا كرده‌اند و روحيه كافي براي نايب قهرمان شدن در ليگ را دارند.

 

از استيل‌آذين چقدر شناخت داريد؟

اين را كادر فني مي‌داند و ما هم از آن طريق در جريان آنها قرار مي‌گيريم. استيل‌آذين در اولين سال حضورش در ليگ برتر نتايج خوبي كسب كرده است و حالا هم با اين انگيزه كه در بازي رفت برابر ما برنده شده‌اند با ما مصاف مي‌دهند اما ما صد درصد به جبران بازي رفت كه نتيجه را واگذار كرديم اين تيم را شكست خواهيم داد.


خيلي از شرايط پرسپوليس مطمئن حرف مي‌زني! دليل خاصي دارد؟

من يك فوتباليست حرفه‌اي هستم و حرفم را رك مي‌زنم. اين را هم كه الان مي‌گويم تا پيش از اين هيچ كجا نگفته‌ام. باور كنيد اين نتايجي كه پرسپوليس در اين هفته‌ها به دست آورده به خاطر مديريت و تلاش‌هاي كاشاني بوده است. پس از آن هم علي دايي كه در راس كادر فني قرار دارد. اگر من در مديريت كاشاني پس از حضورش در اين باشگاه اندكي هم شك و شبهه داشتم در اين اواخر برايم ثابت شد كه او در مديريت تيم و باشگاه، يك فرد كاردان است. او ‌تر و خشك را با هم نمي‌سوزاند و به شكلي دقيق با همه ارتباطي همسطح خودشان دارد كه فكر مي‌كنم اين از شم مديريتي بالاي خودش است.

 

از قرعه‌كشي جام ملت‌هاي آسيا چه برداشتي كردي؟

در اين دوره و زمانه همه تيم‌ها قوي هستند و ديگر تيم ملي ضعيفي وجود ندارد. فكر مي‌كنم گروه ايران و عراق از دشوارترين گروه‌هاي اين مسابقات است.


تحليلت از رقباي تيم ملي ايران چيست؟

كره‌شمالي كه در حال حاضر به جام‌جهاني راه يافته و حسابش از ديگر تيم‌هاي اين گروه جداست. پس اين تيم را هرگز نمي‌توان دست‌كم گرفت. امارات هم كه با توجه به شرايط مالي خوب كشورش و امكاناتي كه فوتباليست‌هايش در اختيار دارند قطعا با تدارك كامل راهي اين رقابت‌ها خواهد شد. به نظرم امكانات آنها از هر سه تيم ديگر اين گروه بهتر است. عراق هم كه قهرمان دوره قبل اين پيكارهاست و از اين رو فكر مي‌كنم، هم شما(ايران) و هم ما(عراق) كار سختي براي صعود از اين گروه در پيش داريم و قطعا بازي‌هاي خوبي را شاهد خواهيم بود.

 

فكر مي‌كني ايران و عراق بالا بيايند؟

به اعتقاد من هر تيمي كه بيشتر تلاش كند مزد آن را در خلال رقابت‌ها خواهد گرفت. هر فدراسيوني كه با استراحت بيشتر و تداركات بهتر تيم ملي‌اش را مهياي اين مسابقات كند موفق به صعود خواهد شد. اين يك واقعيت است و در فوتبال امروز ديگر كسي درصد زيادي براي شانس قائل نيست و همه روي اصول كار مي‌كنند. براي همين هم گفتم هر كس بيشتر كار كند نتيجه‌اش را در ميدان مي‌بيند. ايران هم تيم و بازيكنان خوبي دارد و به نظرم اصلي‌ترين حريف هر سه تيم ديگر اين گروه است. احتمالا ايران و عراق از شانس بيشتري براي صعود برخوردارند.

 

مربي تيم ملي شما(عراق) كيست؟

اگر شما مي‌دانيد ما هم مي‌دانيم. متاسفانه هنوز مربي تيم ملي عراق مشخص نشده اما قرار است بزودي يك سرمربي انتخاب شود.

 

فكر مي‌كني با توجه به جايگاهت در فوتبال ايران، به اردوي تيم ملي عراق دعوت شوي؟


اعطاي اين توفيق با خداست. من كه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كنم و مشكلي هم ندارم. اگر هم دعوت شوم مثل هميشه هرچه در توان دارم را براي تيم ملي عراق صرف خواهم كرد. تيم ملي عراق متعلق به مردم عراق است و عراقي‌ها هم هوار را به خوبي مي‌شناسند و از بازي من كه چطور با غيرت براي تيم ملي كشورم بازي مي‌كنم، مطلع هستند.

 

مردم كردستان عراق به حضورت در تيم ملي عراق ايراد نمي‌گيرند؟


آنها آن اوايل در اين باره از من سوال مي‌كردند من هم دليلش را برايشان توضيح دادم. چون من از ابتدا در تيم ملي عراق آن هم از رده‌هاي پايين‌تر فوتبال بازي كرده‌ام ديگر نمي‌توانم تيمم را تغيير بدهم و براي تيم جاي ديگري بازي كنم.

 

اگر حرفي باقي مانده مي‌شنويم؟


فقط از خدا مي‌خواهم كه اين توفيق را به من عطا كند تا در ليگ برتر نايب قهرمان شويم و قهرماني جام حذفي را به دست بياوريم كه اگر از پرسپوليس جدا شدم در آينده هرگاه از اين دوره مسابقات ياد شد و اسمي از هوار برده شد، طرفداران اين تيم از من به نيكي ياد كنند. همين و بس.

محمدرضا مدنی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)