مرجع خبری پرسپولیس : تیم فوتبال پرسپولیس برخلاف سایر تیمهای لیگ برتری در حالی برای سومین بار در فصل جاری برای مسابقه به تبریز رفت که همچنان میزبانی در این شهر به ناشایست ترین شکل ممکن انجام می شود.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس مسابقه تیمهای گسترش فولاد و پرسپولیس در حالی از ساعت 16 امروز و در حضور 30 هزار تماشاگر آغاز شد که در بدو شروع مسابقه تماشاگران میزبان مشغول توهین و فحاشی به تیم میهمان ، کادر فنی و بازیکنان این تیم بودند .


دقیقه شمار مسابقه هنوز دقیقه 10 را به خود ندیده بود و در حالی که هیچ صحنه خاص و تحریک برانگیزی در زمین فوتبال اتفاق نیفتاده بود  ، توهین های بی دلیل به سرمربی تیم پرسپولیس و هواداران تهرانی این تیم شدت گرفته و زمانی که تیم پرسپولیس به گل اول خود دست یافت ، تماشاگران کاملا فوتبال را رها کرده و به شعارهای همیشگی قومیتی خود رو آوردند.


محبوب افغانستان عبارتی بود که در نیمه اول بارها و بارها میلیون ها هوادار ایرانی پرسپولیس ایران را در سراسر کشور  مورد توهین یکصدا قرار داده و در ادامه تشویق تیم تراکتورسازی و توهین و فحاشی به تیم پرسپولیس ، سرمربی ، بازیکنان و هواداران میلیونی این تیم پیگیری شد و همچنان حلقه گمشده شعارهای فوتبالی و حمایت از تیم میزبان یعنی گسترش فولاد تبریز بود!


شعار دایی ضدفوتبال و هو کردن و سر و صدا اتفاق دیگری بود که در پی مصدومیت بازیکنان پرسپولیس و رعایت بازی جوانمردانه در بیرون زدن توپ بازیکنان گسترش ، از سوی تماشاگران رخ داد تا جایی که کار به شعار علیه داور مسابقه و عنایت رئیس کمیته داوران هم کشیده شد . این مساله در حالی اتفاق افتاد که ابراهیم شکوری مدافع تیم پرسپولیس به دلیل مصدومیت با یک تعویض اجباری از زمین مسابقه خارج شد تا داور هم در یک اقدام بی سابقه برای نیمه اول بازی بیش از 5 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده و در اکثر دقایق مسابقه و در صحنه های 50-50 به نفع تیم میزبان سوت بزند.


این شرایط و در حالی که کورسوی امیدی برای تیم تبریزی باقی مانده بود و درصدی توجه به فوتبال هم وجود داشت ، کمی قابل تحمل بود تا جایی که با آغاز نیمه دوم تقریبا در 90 درصد دقایق ، کارگردان تلویزیونی مسابقه به قطع صدای گرفته شده از ورزشگاه پرداخته تا اهانت های بی توجه به زمین فوتبال کمتر به گوش بینندگان برسد! تا مشخص شود این بازی هم مانند مسابقه پرسپولیس و پتروشیمی محلی برای تسویه حساب قومی تماشاگران میزبان شده است.


نکته قابل توجه دیگر این مسابقه شرایط بد برای حضور تماشاگران پرسپولیس بود. در حالی که تعداد زیادی از سکوهای طبقه اول ورزشگاه یادگار امام خالی از تماشاگر بود ( و با این وجود گزارشگر بازی به حضور بیش از 50 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه اذعان می کرد!) تماشاگران تیم پرسپولیس به طبقه دوم ورزشگاه تبعید شده اما با این وجود تنها شعارهای فوتبالی سر داده شده در این مسابقه از سوی هواداران پرسپولیس بود . آنها در طول دقایق نیمه اول و دوم حبیب کاشانی ، علی دایی ، شیث رضایی ، هوارملامحمد و مجتبی زارعی را مورد تشویق قرار دادند و  با شعار «تهران منتظریم»  مسابقه را پایان دادند.


این در حالی است که طی مسابقه های تیم تراکتورسازی با پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی تماشاگران این تیم که از تبریز به تهران آمده بودند به راحتی در سکوهای طبقه اول ورزشگاه آزادی جای گرفته و در بهترین شرایط میزبانی به تشویق تیم محبوب خود پرداختند و خبری از اجرای قانون 10 درصد ظرفیت برای تماشاگران تیم میهمان نبود.


این وضع ناشایست در حالی در ورزشگاه فوتبال تبریز به وجود آمده است که پیش از این و در زمان حضور تیم تراکتورسازی در لیگ آزادگان بسیاری از طرفداران تبریزی پرسپولیس را تیم مورد علاقه خود می دانستند اما هم اکنون شرایطی به وجود آمده است که با دروغ پردازی ، تحریک های قومی و سواستفاده های استانی و مدیریت باشگاهی ، فحاشی ،  کج فرهنگی و اهانت به حریف جای خود را به تشویق و حمایت فوتبالی داده و تیمی نوپا  و متمول همچون گسترش فولاد تعداد 30 هزار تماشاگر را برای خود به ورزشگاه کشانده و تنها چیزی که در طول مسابقات شنیده نمی شود حمایت فوتبالی و پرداختن به زمین چمن سبز مسابقه است!


انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)