مرجع خبری پرسپولیس : منّت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربتست و به شکر اندرش مزید نعمت هر نفسی که فرو می رود ممدّ حیاتست و چون بر می آید مفرّح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمت شکری واجب !

 

پیرو خبر انتخاب علی پروین ملقب به سلطان چنان آشفته شده ام که انگار نه انگار علی آقا برایمان چه یادگارهایی در دهه گذشته بجا گذاشته است به همین جهت مرور این خاطرات خالی از لطف ندیدم.

 

از سال 82 و تیم غمخوار – بگوییچ و آن گروه 9 نفره معلوم و الحال ! همان تیمی که در 5 هفته اول با برد های عجیب و غریب پر گل و بازی های زیبا هواداران پرسپولیس را به وجد آورده بود ! با پیروزی های 8-2 و 5-1 و 4 -1 در مقابل پگاه گیلان ، فجر و برق شیراز و برد برابر ابومسلم در مشهد کمتر کسی باور می کرد آن تیم چند هفته مانده به پایان فصل قهرمان نشود ! اما به یکباره آن گروه معروف روزگار پرسپولیس را به جایی رساند که علی دایی در پست دفاع آخر و عیسی ترائوره مصدوم را راهی میدان کرد و در نهایت پرسپولیس آن سال پنجم شد ! و شخصا معتقدم عامل اصلی ناکامی های پرسپولیس دهه 80 از همین جا آغاز شد !

 

فصل بعد دوباره سلطان به پرسپولیس بازگشت ! نه با تیم کوچکی ! با تیمی که ستاره های آن روز فوتبال ما جواد کاظمیان ، حامد کاویانپور ، رضا جباری ، ابراهیم اسدی ، مهرزاد معدنچی ، علی علیزاده ( ملی پوش تیم ملی امید ) ، علی انصاریان ، مهرداد اولادی ، پژمان نوری ، پژمان جمشیدی و … ! را به همراه داشت و نهایتا در هفته های آخر با ناکامی در رده های پایین جدول تیم را به آری هان تحویل داده و از پرسپولیس جدا شد و یکی از تلخترین نمایش های پرسپولیس را در آن سال ها به نمایش گذاشت !

 

پروین از پرسپولیس رفت … ! هوای تازه …

می توانیم بازی های زیبای دنیزلی را در فصل بعد که نیمی از همین بازیکنان تیم پروین را هم نداشت دلیلی بر عدم توانایی فنی علی پروین قرار دهیم ! آنجا که باید بدانیم بازی های زیبای تیم دنیزلی با سوم شدن در همان فصل و با فاصله 3 امتیازی به پایان رساند ! و حتی پرسپولیس در هفته آخر 24 ساعت صدر نشین شد ! قهرمانی تیم قطبی نقطه عطفی در پرسپولیس 86 بود ! پرسپولیسی که با تغییراتی در بازیکنان اصلی و با کسر 6 امتیاز قهرمان لیگ حرفه ای ایران شد ! خاطره ای که هیچ گاه از ذهن نگارنده مطلب فراموش نخواهد شد ! قهرانی در این فصل به شکلی کاملا حماسی رقم خورد !

حضور عابربانک در فوتبال ! علی پروین در استیل آذین دسته یکی !

قطعا نمی گوییم علی پروین برای استیل آذین دسته یکی دلالی بازیکن کرده باشد ولی ستاره های زیادی به واسطه علی پروین و عابر بانک از لیگ برتر راهی دسته 1 شدند و فوتبالشان را در دسته 1 پی گرفتند تا با استیل به لیگ برتر صعود کنند ! استیل آذینی که در همان هفته اول یونگ دستیار سابق آری هان را برکنار و کار فنی تیم را به علی پروین سپرد و جالب تر اینکه بدانیم آن تیم پرستاره نتوانست با علی پروین از دسته 1 به لیگ برتر صعود کند !

 

در پی درگیری های لفظی ( مالی ) عابربانک با علی پروین ، سلطان از استیل جدا شد و جالب اینکه در همان سال استیل به لیگ برتر صعود کرد و در سال بعد در لیگ برتر پنجم شد ! در سال بعد علی سلطان مجددا مدیر فنی ( شما بخوانید سرمربی ) استیل شد و استیل سقوط کرد !

 

علی آقا در به در به دنبال پرسپولیس !

تشکیل کمیته پیشکسوتان ( شما بخوانید حواشی سازان ) از اقدامات علی پروین در سال های اخیر بوده است ! جبهه گیری های این کمیته و ایجاد حواشی توسط این گروه علیه مدیر وقت ، پرسپولیس را دوچار بحران های مقطعی کرد !

به ناگاه علی پروین عضو هیئت مدیره شد ! ( تنم لرزید ) مصاحبه های او علیه مدیریت سردار رویانیان در فصل قبل کم نبوده است که معمولا با سیاست های سردار در رفع حواشی همراه بوده و همواره سردار پروین را دوست خود عنوان نموده است !

علی پروین در آخرین مصاحبه خود عنوان کرد ” مردم بدانند من در یارگیری دخالتی ندارم ! ” ولی پس از یارگیری های خوب پرسپولیس دوباره به عنوان عضو هیات مدیره و مدیریت راهبردی تیم عرض اندام نموده است !

و ! و علی پروین گزینه سرمربی گری پرسپولیس ! تا همین امروز به خودم می گفتم این تیم را خود سردار هم هدایت کند قهرمانی برایش کشک است اما هم اکنون و با حضور علی پروین احساس خطر و ترس می کنم و از دیدگاه من بار منفی این شخص بیشتر است !

در پایان به دعای اول متن اشاره می کنم و به سردار رویانیان عرض می کنم : بر هر نعمت شکری واجب
جناب آقای رویانیان من هوادار از اینکه با آمدن عبدالکریم متسو  مخالفتم نمودم عذر خواسته و آن را از ناشکری بنده قلمداد نمایید و باید بگویم از اینکه متسو را برای سرمربیگری پرسپولیس می آورید کمال قدردانی و تشکر را دارم .

 

* مسعود عسگری

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)