خداحافظی با اسطوره بعد از 7774 دقیقه

مرجع خبری پرسپولیس : به بهانه خداحافظي كريم باقري از تيم‌ملي در جريان بازي با برزيل، اتفاقات و سرنوشت اين بازيكن بااخلاق را در تيم‌ملي مرور كرديم. بدون شك بررسي اتفاقات تيم‌ملي در زمان حضور كريم و سرنوشت اين تيم خالي از لطف نخواهد بود و مي‌تواند جالب باشد.

6) كريم باقري در طول دوران فوتبالش علاقه خاصي به پيراهن شماره شش داشته و چه در باشگاهش و چه در تيم‌ملي تلاش كرده پيراهن شماره شش را بپوشد. باقري در ابتدا در تيم‌ملي شماره‌هاي ديگري از جمله چهار را مي‌پوشيد، اما تلاش‌هاي او باعث شد باقري به پيراهن دلخواهش برسد.

7) كريم باقري با اينكه در پست هافبك در تيم‌ملي توپ زده، ركورددار بيشترين گل‌زده در يك بازي است. باقري در بازي مقابل مالديو به تنهايي هفت گل به ثمر رساند تا اين ركورد را در اختيار خودش بگيرد. جالب اينكه ركورد بعدي در اين زمينه هم در اختيار خود باقري است، چرا كه در يك بازي شش گل به گوام زده است.

 

 

3) كريم باقري تا به حال دو بار از حضور در تيم‌ملي كناره‌گيري كرده، اما هميشه حرف و حديث درخصوص بازگشتش مطرح بوده كه بدون شك با برگزاري بازي ايران و برزيل تمام اين حرف و حديث‌ها به پايان رسید. نخستين خداحافظي باقري به پايان بازي ايران و ايرلند برمي‌گردد كه او به دليل عدم‌صعود تيم‌ملي به جام‌جهاني از بازي‌هاي ملي خداحافظي كرد. باقري براي دومين‌بار بعد از بازي رفت كره‌جنوبي از دايي عذرخواهي كرد و از تيم‌ملي كنار رفت. باقري دیشب برای سومین بار از تیم ملی خداحافظی کرد.

1) در اين سال‌ها اغلب از خداداد عزيزي به عنوان حماسه‌ساز ملبورن نام مي‌برند و اين در حالي است كه كريم باقري هم در آن بازي تاثير فراواني داشت. باقري در استراليا گل اول تيم‌ملي را به ثمر رساند و نقش فراواني در صعود ايران به جام‌جهاني 98 داشت.

1) بي‌شك يكي از تلخ‌ترين خاطرات كريم باقري در تيم‌ملي به بازي ايران و عربستان در مقدماتي جام‌جهاني 1998 برمي‌گردد. باقري در بازي حساس مقابل عربستان، پنالتي باارزشي را از دست داد كه در نهايت اين پنالتي راه صعود ايران را به جام‌جهاني دور كرد.

9) كريم باقري در مدت زماني كه در تيم‌ملي حضور داشته كار كردن با مربيان زيادي را تجربه كرده و شاهد رفت‌وآمدهاي زيادي بوده است. باقري در اين سال‌ها با 9 مربي كار كرده كه يك ركورد براي او به حساب مي‌آيد. علي پروين، استانكو، محمد مايلي‌كهن، جلال طالبي، ويرا، پورحيدري، بلاژوويچ، ايويچ و علي دايي مربياني بوده‌اند كه از كريم باقري در تيم‌ملي استفاده كردند.

7774) كاپيتان باقري در مدتي كه در تيم‌ملي حضور داشته 7774 دقيقه براي تيم‌ملي فوتبال بازي كرده و آمار جالبي را از خود برجاي گذاشته است. باقري در اين مدت هر 156 دقيقه يك گل براي تيم‌ملي به ثمر رسانده كه براي يك هافبك كارنامه بسيار خوبي است.

6079) كريم باقري براي نخستين‌بار 15 اسفند 72 وارد تيم‌ملي شد و نخستين بازي ملي‌اش را انجام داد و حالا بعد از 16 سال و هفت ماه و 29 روز از تیم ملی خداحافظی کرد. باقري دیشب در بازي مقابل برزيل و بعد از 6079 روز تيم‌ملي را ترك كرد و براي هميشه از تيم‌ملي خداحافظي کرد.

1) كاپيتان بااخلاق فوتبال ايران در طول مدت زمان حضورش در تيم‌ملي فقط يك كارت قرمز گرفته و با همين يك كارت قرمز هم از تيم‌ملي خداحافظي مي‌كند. تك كارت قرمز باقري به بازي ايران و قطر در دوحه و در چارچوب مرحله مقدماتي جام‌جهاني 1998 برمي‌گردد كه تيم‌ملي با نتيجه 2 بر صفر مغلوب ميزبان شد.

88) باقري در حدود 17 سالي كه در تيم‌ملي حضور داشته تا به حال 87 بازي انجام داده كه بيشترين بازي ملي او به سال 1996 برمي‌گردد كه 20 بار براي تيم‌ملي به ميدان رفته است. باقري از سال 2002 تا پايان 2007 هيچ بازي ملي نداشته و كمترين بازي ملي او در سال 2008 به ثبت رسيده و آن هم مربوط به دو بازي ملي‌اش در زمان علي دايي است. تعداد بازي‌هاي ملي باقري دیشب به 88 رسید و پرونده بازي‌هاي ملي او شد. به اين ترتيب باقري حضور در باشگاه صدتايي‌ها را از دست داد و به اين عنوان نرسيد.

50) كاپيتان باقري در مدت زمان حضورش در تيم‌ملي اغلب در پست هافبك فوتبال بازي مي‌كرد، اما در گلزني حسابي موفق بود. باقري در 85 بازي ملي كه داشته، 50 گل به ثمر رسانده كه در نوع خود واقعا جالب است. آقا كريم بعد از زيكو برزيلي، گلزن‌ترين هافبك جهان است و اين موضوع يك افتخار براي او به حساب مي‌آيد!

20) كريم باقري در سال 1997 در تيم‌ملي عملكرد فوق‌العاده‌اي داشت و در اين سال 20 گل ملي به ثمر رساند. باقري در سال 97 بعد از رونالدو برزيلي، در رده دوم جدول برترين گلزنان جهان قرار گرفت و به ركورد بسيار جالبي رسيد.

1) كريم باقري براي نخستين‌بار در اسفند سال 1372 از سوي علي پروين به تيم‌ملي دعوت شد. باقري كه آن زمان 20 سال بيشتر سن نداشت، در كشاورز توپ مي‌زد و انگيزه فراواني براي رسيدن به پيراهن تيم‌ملي داشت.

1) باقري در تاريخ 15 اسفند 1372 براي نخستين‌بار پيراهن تيم‌ملي را بر تن كرد و در بازي مقابل پاكستان به ميدان رفت. باقري در نخستين بازي‌اش در جام اكو خوش درخشيد و در دقيقه 65 بازي با پاكستان نخستين گل ملي‌اش را هم به ثمر رساند. تيم‌ملي در بازي با پاكستان با پنج گل به پيروزي رسيد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)