خبرگزاری پرسپولیس :  کارشناسان داوری فوتبال علاوه بر دو خطای پنالتی پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال، خطای پنالتی روی سید جلال حسینی را نیز تائید کردند.

علی خسروی، دکتر پرویز سیار و نوذر رودنیل علاوه بر سایر خطای‌های پنالتی اتفاق افتاده در دربی که طی روزهای گذشته مورد بحث قرار گرفت، وقوع خطا روی سید جلال حسینی را هم مورد تائید قرار دادند.

در این ارتباط علی خسروی گفت: من اعتقاد مسلم دارم محسن قهرمانی آن صحنه را ندید. قبل از این که در مورد این صحنه خاص صحبت کنم باید بگویم در این بازی، ما یک شخصیت جدید از داوری محسن قهرمانی را شاهد بودیم که جالب توجه بود.

وی افزود: او تلاش می‌کرد با نوع برخورد خود، بازیکنان دو تیم را مدیریت کرده و آرامش را بر آنها حاکم کند که این خیلی خوب بود. در مورد صحنه خطا روی سید جلال حسینی هم باید بگویم شکی نیست که او این صحنه را ندید. همانطور کارشناسان و خبرنگاران هم متوجه آن نشدند. اگر قهرمانی متوجه آن صحنه شده بود به اعتقاد من پنالتی می‌گرفت. از نظر من در آن صحنه روی حسینی خطا شد.

کارشناس بعدی، نوذر رودنیل بود که در مورد برنامه شب گذشته ۹۰ گفت: با همه احترامی که برای عزیزان کارشناس و داوران قائل هستم، بعد از دیدن  برنامه ۹۰ با قاطعیت بیشتری می‌گویم که نه دو خطای پنالتی، بلکه سه خطای پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد.

رودنیل تصریح کرد: کار من تدریس داوری است. بعد از بازی دربی هم با عادل فردوسی‌پور صحبت کرده بودم و دیشب می‌خواستم روی خط تلفنی برنامه بروم اما شرایط آن فراهم نشد. من در اینجا باید به قانون ۱۲ داوری اشاره کنم که در آن، سه خطا مورد توجه من است که به سه سرفصل؛ بی‌احتیاطی، بی‌پروایی و نیروی بیش از حد مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر سه خطای مورد نظر روی بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال شاهد بی‌احتیاطی بازیکنان استقلال و وارد آمدن نیروی بیش از حد روی بازیکنان پرسپولیس بودیم. البته خطا روی سید جلال حسینی از دید من هم پنهان ماند که آن را در برنامه ۹۰ شاهد بودم و مسلما خطای پنالتی اتفاق افتاد. در مورد سایر صحنه‌ها که داوران و کارشناسان نظرات مختلفی داشتند باید بگویم، بازیکن نمی‌تواند در زمین هر طور که می‌خواهد بازی کند. شما اگر روی دیوار با چشمان بسته حرکت کنید نتیجه‌اش مشخص است. بی‌احتیاطی یعنی همین.

وی افزود: از همین بازی باید به چند مثال اشاره کنم. در دقیقه ۷۴ بازی فرهاد مجیدی در میانه زمین بی‌احتیاطی کرد و قهرمانی به درستی سوت زد. در دقیقه ۱+۹۰ بازی بود هم هادی نوروزی در محوطه هجده قدم استقلال روی عمران‌زاده خطا کرد که عمدی نداشت ولی بی‌احتیاطی کرد و داور هم به درستی خطا اعلام کرد.

نوذر رودنیل در ادامه گفت: حال یک سوال مطرح می‌شود، چرا همین بی‌احتیاطی‌ها که در محوطه جریمه استقلال روی مهاجمان پرسپولیس اتفاق افتاد، خطا اعلام نشد و داور از آنها گذشت. من اعتقاد ندارم عمدی در کار بوده است اما ما باید به تعریف دقیق‌تری از بی‌احتیاطی و خطاهای ناشی از آن برسیم. به هر حال پرسپولیس در بازی دربی صاحب سه پنالتی شد که از سوی داوران این بازی دیده نشد. خطاهایی که مشابه آنها در میانه زمین گرفته شده بود.

دکتر پرویز سیار هم با تائید نظر قبلی خود مبنی بر وقوع خطا روی رضا حقیقی گفت: بی‌احتیاطی بازیکن استقلال بر همه محرز است و ضربه‌ای که به حقیقی وارد آمد باعث شد او کنترل خود را از دست بدهد که خطای پنالتی بود.

وی افزود: در صحنه‌ای هم که روی سید جلال حسینی شاهد بودیم که در یادداشت‌های من هم نبود و در برنامه ۹۰ متوجه آن شدم، کاملا محرز است که در این صحنه خطای پنالتی اتفاق افتاد. البته باید در مورد داوری محسن قهرمانی هم توضیحی بدهم. در صحنه‌هایی که مشاهده می‌شود کارشناسان نظرات مختلفی دارند، مشخص است که کار داور بسیار سخت است. ما صحنه‌ها را چند بار می‌بینیم و قضاوت می‌کنیم اما داور باید در لحظه تصمیم بگیرد. از همین رو نباید قضاوت نامناسبی در مورد داور داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)