پلیس از پس 10 آشوبگر بر نیامد / سال گذشته هم به علی کریمی فحاشی می کردند / سعی کردم آن ها را توجیه کنم

مرجع خبری پرسپولیس :  پرسپولیس بازی با استقلال اهواز را در ورزشگاه تختی این شهر با گلی دیرهنگام به حریف باخت اما آنچه بیش از این شکست کام بازیکنان و مربیان تیم تهرانی را تلخ کرد، برخوردی بود که از سوی تعداد نه چندان کمی از طرفداران تیم میزبان با احمد رضا عابدزاده، محبوب‌ترین بازیکن تاریخ ایران از نگاه بینندگان برنامه نود رخ داد.

 

0 دقیقه بی احترامی به او از تماشاگران حاضر در روی سکوهای بخشی از استادیوم و البته پس از آن یورش به این مربی در هنگام خروج از استادیوم صحنه هایی تلخ را در ورزشگاه رقم زد. احمدرضا که به شدت از این واقعه ناراحت بود ساعتی پس از پایان مسابقه با خبرنگاران به گفت‌وگو نشست و از مسئولان دست اندرکار فوتبال گلایه کرد.

 

*اتفاق تلخی بود . فکر می کنید چرا در ورزشگاه چنین برخوردی با شما شد؟

این اولین بار نیست که در اهواز شاهد چنین صحنه هایی هستیم. مگر یادتان نیست سال قبل چه برخوردی را با علی کریمی داشتند. مگر کم به او فحاشی کردند؟ مگر به افشین پیروانی و من سال قبل در همین استادیوم انواع فحش ها را ندادند؟ با آنها چه برخوردی شد؟ هیچ کاری نکردند فدراسیون چشم هایش را بست و این اتفاق تکرار شد.

 

*شما در این شهر با کسی مشکلی دارید؟ به نظر نمی رسد چنین اتفاقی بی برنامه ریزی رخ داده باشد. شاید این افراد خط گرفته اند؟

حتما آنها از جایی تحریک شدند. اما من با چه کسی اختلاف دارم؟ اصلا من هم نه. علی کریمی که با کسی اینجا مشکلی ندارد. افشین پیروانی هم یعنی اینجا با کسی اختلاف دارد؟ این ها از فحاشی به عنوان یک ابزار برای به هم ریختن تیم حریف استفاده می کنند. هنوز بازی شروع نشده  و اصلا از سر تمرین ما در اهواز آنها مدام فحش می دادند.

 یا در بازی های مان با فولاد هم این وقایع تکرار می شود.باید فدراسیون با این رفتار ها برخورد کند. آقای شریفی اگر سال قبل که به کریمی فحاشی می شد جلوی این رفتار را می گرفت ، این بار تکرارش نمی کردند. من مطمئن هستم که آنها بار بعد رفتاری بدتر از این هم خواهند داشت.

 

*معتقدید این اتفاق زشت به دلیل عدم برخورد فدراسیون است؟

آقای شریفی مگر مسئول برخورد با این رفتارها نیستند؟ پس چرا هیچ تنبیهی برای تماشاگرانی که چنین رفتارهایی را انجام می دهند ، صورت نمی گیرد؟ واقعا آنها نمی توانند این جمعیت را که چنین رفتارهای زشتی دارند ، تنبیه کنند ؟ مگر تعدادشان چند نفر است؟ اصلا این ها واقعا تماشاگر هستند؟ اصلا نباید برای استانی که توان برگزاری یک مسابقه را ندارد میزبانی گذاشت. ما یک ساعت و نیم در رختکن گیر افتاده بودیم. اما باز هم زمان ترک ورزشگاه بیشتر از تعداد پلیس های حاضر در اطراف مان آدم های لباس شخصی بودند. آنها چطور به آن محوطه آمده بودند؟ پلیس چه مسئولیتی در این مواقع دارد؟ باید بایستد و تماشا کند؟ ما بازیکنان مان را به خط کردیم ولی پلیس نتوانست از پس 10 نفر آشوبگر برآید .

 

*شما با این جمعیت برخورد هم پیدا کردید.

بله ، وقتی سوار اتوبوس می شدم چند نفر به سمت من حمله کردند و با لگد مرا زدند. دو سه نفری را که نزدیک بودند را توجیه کردم تا دیگر نه فحش بدهند و نه به کسی حمله کنند اما تعدادشان زیاد بود چند نفری هم که زدند و در رفتند. پلیس های محترم هم در تمام این مدت فقط تماشا می کردند. من واقعا نباید از این اتفاق ناراحت باشم. این آدم ها با اجازه چه کسی در محل خروج ما حضور داشتند؟ مگر پلیس نباید امنیت ما را تضمین کند؟ آیا در این شرایط می شود بازی کرد؟

 

*فکر می کنید روی برسد که دیگر چنین برخوردهایی در ورزشگاه ها رخ ندهد؟

واقعا پاکسازی ورزشگاه ها خیلی هم سخت نیست. اگر فدراسیون به جای اینکه به اسم پاکسازی فقط اسم چند نفر را مدام در بوق کند ، بیاید و این رفتار ها را جریمه کند ، مشکلات حل می شوند. اصلا مگر فوتبال چقدر ارزش دارد که برای بردن اینطوری به خانواده مهمانان مان توهین کنیم؟ اگر فدراسیون نمی تواند این فوتبال را پاک کند ، اگر آقای کفاشیان و شریفی این بار هم می خواهند ساکت بمانند بهتر است این مسئولیت را به ما بسپارند و ببینند چطور مشکل را حل می کنیم. اگر قرار باشد همین اتفاق در تهران برای اهوازی ها تکرار شود ، چه رخ خواهد داد؟ اگر جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی که تعدادشان هم خیلی بیشتر از اهوازی ها است همین کار را تکرار کنند که خیلی بد می شود. پس فدراسیون باید یکبار برای همیشه این مشکل را حل کند.

اصلا اگر این ها قرار است رفتارهای شان را مدام تکرار کنند ، چند وقت این تیم محروم شود تا مردم اهواز که عاشق فوتبال هستند خودشان جلوی این افراد را بگیرند و پاکسازی انجام شود. امیدوارم طوری نشود که این دعوا ها به ورزشگاه آزادی هم کشیده شود. وقتی ما شیث را محروم می کنیم ، فدراسیون هم می تواند یک تیم شهرستانی را محکوم کند . امیدوارم بار بعد که به اهواز رفتیم مسئولان نیروی انتظامی این شهر نگذارند این قدر راحت به افراد توهین شود یا پیش چشم شان اعضای تیم مهمان را کتک بزنند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)