اگر کمی خوش شانس باشیم می توانیم تاریخ را تکرار کنیم

مرجع خبری پرسپولیس : اين طور كه شواهد نشان مى دهد پرسپوليس آماده تر از قبل قصد دارد ليگ را از سر بگيرد. حضور دايى به عنوان سرمربى جديد سرخها شوك خوبى براى آنها بود ضمن اينكه اردوى ۶ روزه پرسپوليس در امارات به نوعى در آماده تر شدن اين تيم براى حضور پرقدرت تر در ليگ تأثير داشته است . پرسپوليس  سرحال به تهران بازگشته و در كلام سرخپوشان مى توان فهميد اين تيم از قبل از اين اردو باانگيزه و پرروحيه تر است. مجتبى شيرى مدافع جوان و در عين حال باتجربه سرخ ها نظرات جالبى در مورد اوضاع و احوال حاكم بر اين روزهاى پرسپوليس دارد. خواندن ماحصل گفت وگوى ما با مجتبى شيرى خالى از لطف نيست:


• اوضاع و احوال پرسپوليس رو به راه است؟
– خدا را شكر بله. در اردويى كه در امارات داشتيم تمرينات خوب، پرفشار و منظمى داشتيم ضمن اينكه در بازى هاى دوستانه اى كه برگزار كرديم توانستيم به نوعى در شرايط مسابقه هم محك بخوريم و با وجود تعطيلى ليگ بتوانيم شرايطمان را در ديدارهاى دوستانه مورد ارزيابى قرار داده و نقاط ضعف و قوتمان را بررسى كرده و در صدد بهتر كردن شرايط تيمى مان برآييم.

• مهم ترين اتفاق هفته هاى اخير پرسپوليس تغيير و تحول روى نيمكت فنى تيم است. اول از جدايى كرانچار برايمان بگو؛ مربى اى كه شايد دليل اصلى نيمكت نشينى مجتبى شيرى بود.

– هر مربى كه هدايت تيمى را بر عهده مى گيرد ، بر اساس شناخت خود تركيب تيمش را مى چيند. هنوز هم معتقدم در زمانى كه به من فرصت بازى نرسيد استحقاق نيمكت نشينى نداشتم و از هر حيث آماده حضور در ميدان بودم اما با وجود اينكه شرايط ايده آلى براى بازى داشتم نيمكت نشين شدم.
به هر حال اين عقيده سرمربى قبلى مان بود و من سعى مى كردم با تمرين و تلاش بيشتر حقم را بگيرم. در هر صورت كرانچار هم به اندازه توانش براى پرسپوليس زحمت كشيد و درست نيست حالا كه در تيم نيست زحماتش ناديده گرفته شود.

 

• و حضور على دايى را در پرسپوليس چطور مى بينى؟
– على دايى كارنامه مشخصى در فوتبال ايران دارد. چه در زمان بازيگرى و چه در دوران مربيگرى اش. حضور على دايى به عنوان سرمربى پرسپوليس براى ما پوئن مثبت و خوبى است و من مطمئن هستم دايى مى تواند در پرسپوليس موفق باشد. درست است در تيم ملى دايى با مشكل روبرو شد اما به نظر من اگر در آن زمان هم به او فرصت داده مى شد امكان نتيجه گيرى بهتر وجود داشت.

• در زمان بازگشت دايى به پرسپوليس به عنوان بازيكن، يكى از بازيكنان وقت پرسپوليس بودى و در كنار دايى بازى كرده اى. شايد اين مسأله كه دايى از تو شناخت ويژه اى دارد باعث شود شانس زيادى براى حضور فيكس در تركيب پرسپوليس پيدا كنى.
– على دايى با هيچ كس تعارف ندارد و اين مسأله را در اين مدت كم حضورش به عنوان سرمربى پرسپوليس ثابت كرد. من در كنار دايى بازى كرده ام و در تيم ملى هم شاگرد دايى بودم. به هر حال تلاش و كوشش من هم بايد به اندازه بقيه بچه ها باشد تا بتوانم اعتماد سرمربى جديد را جلب كنم. همان طور كه گفتم دايى نه با من و نه با هيچ كس ديگرى تعارف ندارد و همه را به يك چشم مى بيند و آنچه براى او مهم است كارايى و تلاش بازيكنان است نه دوستى و رفاقت. به هر حال من در اين اواخر به نوعى به ناحق نيمكت نشين بودم و براى اينكه ثابت كنم حقم اين نبوده كارم از بقيه سخت تر است و بايد با تلاش بيشتر اين موضوع را به كادر جديد ثابت كنم.

• با همه اين صحبت ها پيش بينى ات از آينده پرسپوليس چيست؟
– با كمى خوش شانسى شايد رسيدن به صدر هم دور از دسترس نباشد. ما در نيم فصل اول روى بدشانسى و در چند مورد اشتباهات داورى متضرر شديم اگر اين مسأله ديگر براى ما تكرار نشود با اين انگيزه اى كه در حال حاضر در تيم موج مى زند رسيدن به صدر امرى محال و غيرممكن نيست. ضمن اينكه با اكثر تيم هاى بالاى جدول بازى رودررو داريم و همين مسأله شانس ما را دوچندان مى كند تا با گرفتن امتيازات كامل از بالاى جدولى ها به نوعى آنها را پايين تر از خودمان بكشيم و آرام آرام فاصله ايجاد شده تا صدر را به حداقل برسانيم.

• اين خوش بينانه ترين حالتى است كه ممكن است اتفاق بيفتد؟
– شايد اما غيرقابل باور و دور از تصور نيست. در ۲فصل پيش كه پرسپوليس قهرمان شد ،سپاهان و استقلال مدعى اول قهرمانى بودند اما ديديد استقلال از گود خارج شد و سپاهان باوجود فاصله امتيازى كه نسبت به ساير تيم ها داشت پس از برنامه پرفشارى كه در ديدارهاى آسيايى و جام باشگاه هاى جهان داشت به نوعى كم آورد و پرسپوليس در روز آخر ضربه كارى را بر حريفش وارد كرد و قهرمان شد. تكرار تاريخ براى پرسپوليس امروز دور از دسترس نيست.

• و حرف پايانى؟
– تمام هم و غم ما و مجموعه پرسپوليس جبران مافات است و اين مسأله تحقق نمى يابد مگر با حمايت هواداران. هواداران ما در دنيا نمونه وبى نظيرند و نشان داده  اند كه با حمايتشان مى توانند يار دوازدهم خوبى براى ما باشند. ما در ۱۳ بازى باقيمانده از ليگ وجام حذفى نياز داريم كه از حمايت قاطع و كامل آنها بهره مند شويم تا در كنار آنها روحيه بگيريم و بتوانيم در بازى هاى باقيمانده  و با كسب حداكثر امتيازات بهترين نتيجه ممكن را به دست آوريم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)