مرجع خبری پرسپولیس : اما از منظر ديگرى هم بايد به مقايسه آمارى كرانچار و دايى پرداخت . اينكه كرانچار مستقل از اين ۵ بازى بخصوص، تيم را سوم تحويل داد و الان هم تيم سوم است؛ اما تا پايان چه اتفاقى رخ خواهد داد؟

در زبان آمار جاى هيچ گونه دخل و تصرفى نيست و با اين زبان حرف زدن به دل خواننده بيشتر مى نشيند. خيلى ها اعتقاد دارند كه پرسپوليس كرانچار بهتر فوتبال بازى مى كرد و تنها در راه نتيجه گيرى مشكل داشت. خيلى ها مشكل بزرگ اين مربى را عدم شناخت لازم از بازيكنان تيمش مى دانستند؛ چراكه كرانچار در هر بازى با يكى، دو تغيير نسبت به ديدار قبلى تيمش به ديدار حريفان مى رفت كه اين مسأله حرف وحديث هايى را در اطراف او به وجود آورده بود. در مقابل اين طرز تفكر، عده اى هم اعتقاد دارند كه پرسپوليس دايى منظم تر و باهوش تر از پرسپوليس كرانچار بازى مى كند و در نتيجه گيرى هم بهتر از قبل نتيجه مى گيرد. چيزى كه آمار نيز آن را تأييد كرده و بر روى آن صحه مى گذارد. پرسپوليس در دور رفت و با زلاتكو كرانچار مقابل ذوب آهن به تساوى يك بر يك رسيد. با شاهين بوشهر ۲ بر ۲ كرد. مقابل راه آهن نيز نتيجه اى شبيه به نتيجه بازى با شاهين بوشهر به دست آورد. به پيكان با حساب۲ بر يك باخت و در دربى شصت وهفتم نيز نتيجه اى بهتر از تساوى يك بريك به دست نياورد. پرسپوليس كرانچار در ۵ بازى خود با تيم هاى ذوب آهن، شاهين بوشهر، راه آهن، پيكان و استقلال تنها ۴ امتياز به دست آورد.

پرسپوليس كرانچار در اين ۵ بازى ۷ گل زد و ۸ گل را دريافت كرد. كريم باقرى با ۳ گل هادى نوروزى، وسلى برازيليا، ميثم بائو و عادل كلاه كج ۷ گل پرسپوليس را در اين ۵ بازى به ثمر رساندند تا اين تيم از حيث گلزنى چندان ضعيف عمل نكرده باشد اما عملكرد على دايى با پرسپوليس در ۵ بازى مشابه، بسيار بهتر از زلاتكو كرانچار است.


حتى اگر بخواهيم شكست ۴بريك سرخپوشان در بوشهر را نيز محاسبه كنيم، باز عملكرد دايى به مراتب بهتر از زلاتكو كرانچار است. پرسپوليس با على دايى در بازى با ذوب آهن به نتيجه اى بهتر از تساوى يك بر يك دست پيدا نكرد. در مقابل شاهين بوشهر در بوشهر ۴بريك بازنده شد و راه آهن را با يك گل از پيش رو برداشت. پيكان را در يك هواى برفى در قزوين با حساب ۳بريك برد و در حساس ترين بازى نيز موفق شد تيم استقلال را با حساب ۲بريك شكست دهد؛ اتفاقى متوالى كه بعد از چند سال و پس از انجام ۶ بازى دربى براى قرمزپوشان رقم خورد.

 

پرسپوليس دايى در ۵ بازى خود ۸ گل زد و ۷گل نيز دريافت داشت تا به لحاظ گل زده و گل خورده نيز عملكردى بهتر از تيم زلاتكو داشته باشد. محسن خليلى با ۳ گل، كريم باقرى ۲ گل، هوارمحمد و هادى نوروزى گلزنان پرسپوليس در ۵ بازى گذشته اين تيم بودند. پرسپوليس كرانچار اگر از ۵ بازى خود ۴ امتياز دريافت كرد اما تيم دايى از مجموع ۱۵ امتياز ممكن ۱۰ امتياز را گرفت تا پيشرفت بسيار خوبى را در اين خصوص نشان داده باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)