مرجع خبری پرسپولیس : كاپيتان اول پرسپوليس روز گذشته سي و ششمين بهار عمر خود را پشت سر گذاشت. پيش از آغاز تمرين به همت مديريت باشگاه مراسمي در محوطه رختكن ورزشگاه شركت واحد برگزار شد و ساير بازيكنان به كاپيتان پرسپوليس به اين مناسبت تبريك و شادباش گفتند.

 

 

كريم باقري در روز تولدش گفت وگويي داشت و در اين حال با وجود حرف و حديث هاي موجود درباره دلخوري هاي ميان وي و شيث رضايي، از دوستي ها و رفاقت ها و اهميت موفقيت پرسپوليس صحبت كرد. آنچه از نظرتان مي گذرد، ماحصل اين گپ و گفت است.

 

* براي اين پرسپوليس ديگر بازي در خانه خود و زمين حريف معنا ندارد! همين طور است؟

خدا را شكر همه چيز خوب است. تيم به آن شرايطي كه يك تيم خوب بايد برسد، نزديك شده است. بازيكنان هم به اين باور رسيده اند كه چه در تهران و چه در زمين حريف مي توانند نتايج خوبي كسب كنند.

 

* اين روند مي تواند ادامه دار باشد؟

خدا را شكر در اين بازي توانسته ايم اين موضوع را ثابت كنيم. اما اين آخر كار ما نيست. ما بازي هاي مهم ديگري هم پيش رو داريم و بايد تمام تلاش مان را بكنيم تا با انگيزه اي بالا و انجام تمرينات خوب بتوانيم به استقبال اين بازي ها برويم.

 

 

* حيف نيست اين تيم منسجم امسال بدون عنوان قهرماني، فصل را به پايان برساند؟

همانطور كه پيش از اين گفته ام، همه چيز دست خودمان است. ما مي توانيم پرسپوليس را به مراحل بالاتر برسانيم و اين شانس را در جام حذفي با درصد بيشتري داريم تا بتوانيم بدين طريق دل هوادارانمان را شاد كنيم.

 

* چقدر به تحقق اين هدف اميدوار هستيد؟

اين بستگي دارد كه بتوانيم تمام بازي هايمان را به نحو احسن و خوب پشت سر بگذاريم تا بتوانيم به جام برسيم. اين امر تنها مستلزم اين است كه تنها با حرف زدن به دنبال تحقق اهداف مان نباشيم. بايد تلاش كنيم، تمرينات خوبي انجام بدهيم و با آمادگي به استقبال بازي هايمان برويم. 

 

*  شرايطي مشابه دو فصل پيش به وجود آمده؛ آيا مي توانيد تاريخ را تكرار كنيد؟

هيچ چيز قابل پيش بيني نيست. سپاهان بازي هاي سختي پيش رو دارد. البته الآن تمام بازي ها سخت است. پايين جدولي ها تلاش مي كنند كه امتياز بگيرند و اين كار را براي تمام تيم ها سخت مي كند. مسلما تمام تيم ها مثل سپاهان، ذوب آهن و ما (پرسپوليس) تلاش مي كنند كه تا آخر فصل بهترين نتايج را بگيرند و بيشترين امتياز را كسب كنند و جزو 3 تيمي باشند كه از راه ليگ سهميه حضور در آسيا را كسب مي كنند. يك تيم نيز از جام حذفي به اين رقابت ها راه پيدا مي كند تا 4 سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا شناخته شوند. ما هم  تمام تلاش مان را به كار مي گيريم تا جزو تيم هاي ايراني سال آينده اين رقابت ها باشيم.

 

* از ليگ راه آسيايي شدن را طي مي كنيد يا از جام حذفي؟

خب مسلما از راه جام حذفي رسيدن به آسيا راحت تر است. بازي هاي كمتري پيش رو داريم، با اين حال بايد هم ليگ را جدي دنبال كنيم و هم جام حذفي را، چون در هر دو تورنمنت اين شانس را داريم كه بتوانيم سهميه آسيا را كسب كنيم.

 

* چند سالي است كه پرسپوليس به راحتي جام حذفي را از دست مي دهد؟ اين بار چه شرايطي را پيش بيني مي كنيد؟

خدا را شكر الآن تيم شرايط خوبي دارد و بچه ها به اين باور رسيده اند كه مي توانند نتايج خوبي بگيرند.

 

*علي دايي چه چيزي به پرسپوليس داده كه تيم تا اين حد متحول شده است؟ شرايط فني به كنار، منظورم بيشتر مسائل روحي و رواني است!

بيشتر موفقيت ها تنها به تمرين بستگي ندارد و مسائل روحي و رواني است و آن روحيه برتري جويي و ميل به پيروزي كه خب واقعا بايد در وجود مربي باشد. علي دايي از اين فاكتور مثبت برخوردار است و تمام آن را به تيم منتقل كرده است و مي تواند به اين طريق يك تيم قدرتمند بسازد. از زماني كه علي دايي به تيم اضافه شده، انگيزه و انرژي كه به تيم آورده باعث شده بازيكنان به خود باوري لازم برسند و تمام تلاش شان را براي موفقيت تيم به كار بگيرند.

 

*  حالا از شرايط ميان شما و شيث رضايي و دلخوري هايي كه به آن اشاره مي شود صحبت كنيد!

من قبلا در اين باره صحبت كرده ام و حالا هم مي گويم و هر زمان كه بپرسند، مي گويم با هيچكس در پرسپوليس مشكل ندارم. اگر كسي از صحبت هاي من ناراحت شده است، دليلي ندارد كه من حالا بيايم و حركتي نشان بدهم. هر كس شرايط اخلاقي خودش را دارد. بنابراين همين جا تاكيد و تكرار مي كنم كه با كسي مشكل نداشته و نخواهم داشت.

 

* اين دلخوري ها در كار تيم و فرد اثر منفي نمي گذارد؟

من در پرسپوليس تمام تلاشم را براي موفقيت تيم به كار مي بندم.

 

* آيا قهري در ميان بوده كه حالا بخواهيد براي از ميان برداشتن آن در جمع آشتي كنيد؟

گفتم، من قهر نبودم و اگر در اين ميان كسي هم قهر بوده، آن نفر من نبوده ام. حالا چه قهر باشيم يا نباشيم، اصل كار آن است كه در مستطيل سبز كارهايي را كه كادر فني از ما مي خواهند انجام بدهيم تا تيم به موفقيت برسد، بايد طور كامل اجرا شود تا پرسپوليس به موفقيت برسد.

 

* اما وجود جو دوستانه ميان بازيكنان مي تواند درصد موفقيت تيم را بالا ببرد!

شما در هيچ جاي دنيا نمي بينيد كه در يك تيم الزاما بازيكنان با هم صد در صد دوست باشند تا يك تيم به موفقيت برسد. اين را هم بدانيد كه من با بقيه بازيكنان پرسپوليس دوست هستم و دوست هم خواهم ماند و تا زماني كه در پرسپوليس هستم، تمام تلاشم را براي موفقيت تيم و رضايت كادر فني و شادي هواداران انجام مي دهم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)