مرجع خبری پرسپولیس : محسن خلیلی گلزن محبوب پرسپولیس در دیدار با فولاد خوزستان نشان داد که به روزهای اوج خود رسیده است. مهاجمی که در دو فصل پیش نیز یکی از ارکان اصلی قهرمانی پرسپولیس بود و هواداران تیم سرخ‌پوش از او خاطره خوبی دارند.


خلیلی با گلزنی خود در برابر فولاد خوزستان،‌ هفتمین برد پی در پی پرسپولیس را برای تیمش و هواداران این تیم به ارمغان آورد. گلزن اول این روزهای پرسپولیس به سئوالات  پاسخ می‌دهد.


به نظر می‌رسد که این روزها تبدیل به همان خلیلی آماده‌ای شده‌ای که همه از تو انتظار داشتند؟

در وهله اول آمادگی خودم را مدیون هواداران تیم و دعای خیر آنها می دانم و از روزی که از آلمان به ایران برگشتم در واقع حمایت و دعای آنها بود که بتوانم هر روز بهتر از روز قبل تمرین کنم و سرانجام تبدیل به همان بازیکنی شوم که همه از من انتظار داشتند. از سوی دیگر حمایت حبیب کاشانی و اعتماد دایی واقعا در رسیدن من به روزهای اوج کمکم کرد. در ضمن بازی به بازی بهتر شوم.

 

 

کم شدن فاصله پرسپولیس و ذوب‌آهن با سپاهان باعث شده معادلات قهرمانی برای تیم‌های صدرنشین تغییر کند. این موضوع را قبول دارید؟

در فوتبال چیزی مشخص نیست. همه دیدند که سپاهان تا چند هفته قبل فاصله زیادی با تیم‌های تعقیب‌کننده‌اش داشت اما با یک یا دو بازی شانس قهرمانی سایر تیم‌های تغییرکننده نیز افزایش یافت. بنابراین باید دید در هفته های پایانی چه اتفاقاتی برای تیم صدرنشین و تیم‌های تعقیب‌کننده می‌افتد.

امیدوار نیستی تاریخ یک بار دیگر مانند دو فصل پیش برای پرسپولیس تکرار شود؟

مشخص نیست که تاریخ این بار چگونه برای پرسپولیس تکرار شود اما ما بازیکنان با امید زنده هستیم. شاید اگر از ابتدای فصل حبیب کاشانی،‌ مدیر پرسپولیس بود حالا وضعیت ما به مراتب بهتر از چیزی که الان بود می‌شد چون متعاقب آن علی دایی از ابتدا به پرسپولیس می‌آمد و هزاران اتفاق دیگر که حالا شاید پرسپولیس را در صدر جدول قرار داده بود.

این روزها بسیار بهتر از گذشته گل می‌زنی…

در ابتدا که به پرسپولیس برگشتم فشار زیادی برای گل زدن روی من بود و واقعا این موضوع برایم سخت بود که به سرعت به فرم مطلوب و به روزهای اوج بازگردم اما خدا را شکر با تلاش و دعای خیر هواداران به فرم ایده‌آل رسیدم و فکر می‌کنم هفت گلی که اخیرا به ثمر رساندم در 10 یا 11 بازی رقم خورد که اینها واقعا امیدوارکننده است.

فکر می کنی نهایتا در جام‌حذفی قهرمان شوید یا با کسب سهمیه آسیایی شوید؟

ما قول یکی از جام ها را به هواداران‌مان داده‌ایم و اگر در بازی‌های باقیمانده لیگ و جام حذفی مانند هفت هفته اخیر کار کنیم واقعا می‌توانیم تبدیل به همان تیم رویارویی شویم که همه از ما همان انتظار را دارند.

در رابطه با بازی پتروشیمی در جام حذفی چه صحبتی دارید؟

فعلا که فاصله زیادی تا زمان بازی ما با پتروشیمی باقیمانده اما نکته حائز اهمیت به این موضوع بازمی‌گردد که شخصیت تیمی پرسپولیس این اجازه را به ما می‌دهد که حتی در زمین حریف نیز فقط به برد آن فکر کنیم.

با وجود آمادگی تو و کمبود مهاجم گلزن در تیم ملی، بحث احتمال دعوت تو به وجود آمده است. در این رابطه چه نظری داری؟

من دوست ندارم فعلا در رابطه با تیم ملی حرف بزنم چون فکر می‌کنم پرسپولیس در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و من باید به عنوان مهاجمی که از آن انتظار بسیار زیاد است تمرکزم را در مورد گلزنی برای پرسپولیس معطوف کنم.

فکر نمی‌کنی غرور کاذب و مشکلات حاشیه‌ای پرسپولیس را از روند فعلی‌اش دور کند؟

قطعا پرسپولیس با مدیریت و کادر فنی باتجربه‌اش از سوی دیگر مهره‌های کارآمدی که در اختیار دارد دچار غرور کاذب نخواهد شد چون اگر این موضوع قرار بود برای تیم ما اتفاق بیفتد تا کنون این مسئله برای ما به وجود آمده بود.

تا پایان سال فکر می‌کنی بتوانی چند گل برای پرسپولیس بزنی؟

هیچ بازیکنی نمی‌تواند در مورد خودش پیش‌بینی کند. فعلا هفت گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده‌ام اما نمی‌دانم که تا پایان فصل چند گل برای پرسپولیس بزنم.

از بین مهاجمان فعلی برتر دنیا چه بازیکنی الگوی توست؟

با وجود آنکه مهاجمان خوب زیادی خصوصا در تیم‌های اروپایی وجود دارند اما من هنوز گل‌های رویایی و صحنه‌های زیبای بازی رونالدو مهاجم برزیلی را در ذهنم قرار دارد که چگونه گاهی اوقات با بغل پا به زیبایی هر چه تمام‌تر و با سبک مخصوص خودش گل می‌زند و نکته جالب آنکه از بین شوت و بغل‌پا در بیشتر اوقات برای گلزنی در بیشتر موارد بغل پا را انتخاب می‌کرد.

در لحظاتی از بازی با فولاد به نظر رسید که بازیکنان پرسپولیس از تشویق خلعتبری و غلامرضا رضایی بسیار ناراحت شدند.

بله، من فکر می‌کنم تمامی بازیکنان تیم که در‌حال حاضر برای پیروزی تیمشان از جان و دل مایه می‌گذارند از تشویق بازیکنان دیگر تیم‌ها ناراحت بودند و صحبت من برای آن معدود هوادارانی که بازیکنان تیم‌های دیگر را تشویق می‌کنند این است که بهتر است دیگر برای تماشای بازی‌های پرسپولیس با پرچم قرمز به ورزشگاه نیایند.

گفت‌وگو: ناصر قراگزلو

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)