مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي قبل از بازي با سپاهان، باز هم تيم كاملي در اختيار ندارد و با چند غايب به مصاف حريف قهرمانش مي‌رود. با اين‌حال مشكل فوق در تمام نيم‌فصل دوم و زماني كه دايي به تيم پرسپوليس پيوست همواره وجود داشته و سرمربي سرخ‌ها به اين موضوع عادت كرده است.

 

 مهمترين غايب پرسپوليس البته كريم باقري است كه در 4-3 بازي اخير حضور نداشته و در اين بازي سرنوشت‌ساز هم در تركيب قرار نمي‌گيرد تا در آخرين مسابقه ليگ برتر هم پرسپوليس كاپيتان كارگشاي خود را در اختيار نداشته باشد. به غير از باقري، آرفي، شكوري و معمارزاده هم مصدومند و جايي در تركيب نخواهند داشت.

 البته خبر خوب براي پرسپوليسي‌ها بازگشت مجتبي زارع، عادل كلاه‌كج و هادي نوروزي به تمرين‌ها است. اين سه بازيكن مي‌توانند مقابل سپاهان به ميدان بروند و دايي دست بازتري براي تركيب يازده‌ نفره‌اش خواهد داشت. در سوي مقابل اما سپاهان مشكل بزرگي براي اين ديدار ندارد. زردپوشان اصفهاني كه با خيال راحت و به عنوان تيم قهرمان ليگ برتر قدم به مسابقه پاياني مي‌گذارند، تنها مهدي جعفرپور را به دليل محروميت در اختيار نخواهند داشت.

 

 

 فارغ از بحث داشته‌ها و نداشته‌ها، مهمترين فاكتور حساسيت كاذب ديدار پرسپوليس- سپاهان- جدا از اينكه برد پرسپوليس مي‌تواند عنوان نازل چهارمي اين تيم را تثبيت كند- بحث انگيزه‌ها است. كركري پرسپوليسي ها و سپاهاني‌ها در چهار سال اخير، حضور امير قلعه‌نويي روي نيمكت رقيب، مصادف شدن تاريخ اين بازي با مسابقه خاطره‌انگيز دو سال قبل كه منجر به قهرماني پرسپوليس شد، قهرماني زودهنگام سپاهان و فاصله 10 امتيازي پرسپوليس با اين تيم، شكست پرسپوليس در بازي رفت، تدارك جشن قهرماني براي سپاهان بعد از اين بازي و چندين و چند نكته حاشيه‌اي و جزيي ديگر، مسابقه امروز را حساس مي‌كند.

 

 حساسيتي كه شايد با حضور هواداران پرسپوليس در ورزشگاه بيشتر شده و حتي به تنش بينجامد تا بازي فوق با وجود اينكه عملا به لحاظ نتيجه حساس نيست، به خاطر حاشيه‌هايش دوباره حساس شود. در اين بين بايد ديد پرسپوليسي‌ها كه بايد با حسرت شاهد جام گرفتن حريف باشند، به اندازه هواداران به اين بازي و نتيجه‌اش حساس هستند يا خير و آيا حداقل براي اعاده حيثيت، تثبيت مقام چهارمي و پايان آبرومندانه فصل رقت‌بار خود تلاش مي‌كنند يا نه؟

نگاهي آماري به بازي پرسپوليس- سپاهان

ايران ورزشي- اگرچه با مسجل شدن قهرماني سپاهان از دو هفته پيش حساسيت بازي امروزشان برابر پرسپوليس تا حد زيادي كم شده امااز آنجا كه هميشه تقابل آنها با هم ديدني بوده، قطعا بازي امروزشان هم جذابيت‌هاي خاص خودش را خواهد داشت.تا قبل از بازي رفت كه سپاهان يك-2 پيروز شد، اختلاف امتيازشان به عدد 5 مي‌رسيد اما الان اين اختلاف يكي بيشتر شده است. آن بازي در شرايط بد جوي و هواي برفي برگزار شد و پرسپوليس در عين ناباوري 2 پنالتي حساس را هم از دست داد.

روز هفتم آذر 88 و قبل از ساعت 14 حدود 6 هزار نفر به ورزشگاه فولادشهر آمده بودند تا بازي اين دو تيم را با قضاوت ممبيني، كامراني‌فر و شكور ببينند. براي سپاهان توره (27) و عقيلي (89) از روي نقطه پنالتي گل زدند و تك‌گل پرسپوليس را هم سپهر حيدري در دقيقه 65 زد تا نشان دهد راه گل زدن به سپاهان را خوب مي‌داند. پرسپوليس با اخراج شيث رضايي از دقيقه 32، 10 نفره شد، ضمن اينكه ميثاق معمارزاده هم تنها اخطاري اين تيم بود و از جمع شاگردان قلعه‌نويي، بنگر و خيري كارت زرد گرفتند.

اما تركيب دو تيم در بازي رفت:
سپاهان: رحمتي، عقيلي، بنگر، آل نعمه (آرماندوسا 75)، خيري، حاج صفي، نويدكيا، جمشيديان (طهماسبي 81)، حسيني، كريميان، توره

پرسپوليس: معمارزاده، شيث، محمد، باقري‌ها، شكوري، آقازماني، منصوري، بادامكي (زارع 61)، كلاه‌كج (تياگو 83)، خليلي (سپهر حيدري 39)، نوروزي
كريم باقري و عمادرضا غايبان بزرگ دو تيم بودند.

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)