مرجع خبری پرسپولیس : اگر قرار است برای حمایت از تولید ملی، از دروازه بان خارجی در لیگ برتر استفاده نشود، بهتر نیست بازی های لیگ را با توپ های Uhlsport برگزار نکنیم؟

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ در شرایطی که مدیران کلیه باشگاه های لیگ برتری و مربیان باشگاه ها با قانون منع استفاده از دروازه بان های خارجی در بازی های لیگ برتر مخالف کرده اند، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنان بر اجرای آن تاکید دارند.

 

این بحث برانگیرترین خروجی جلسه اخیر هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است که عزیزالله محمدی و محمدرضا ساکت در راس تصمیم گیرندگان آن قرار دارند.

 

پس از آنکه غلامرضا بهروان اعلام کرد در سال تولید ملی، قانون منع استفاده از دروازه بان خارجی علاوه بر بازی های لیگ برتر در لیگ یک هم اجرایی می شود، بسیاری از مسئولان و صاحب نظران فوتبال نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

 

محمد رویانیان، مصطفی دنیزلی، احمدرضا عابدزاده، علی دایی، خداداد عزیزی، جواد نکونام، عبدالله ویسی، علی فتح الله زاده، منصور ابراهیم زاده و… تنها بخشی از مخالفان این طرح هستند.

 

نکته جالب در خصوص تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اینجاست که مسابقات لیگ برتر بر اساس قرارداد سازمان لیگ با کمپانی آل اشپورت با توپ های ساخت این شرکت آلمانی برگزار می شود.

 

از مسئولان سازمان لیگ می پرسیم حضور یک دروازه بان در ترکیب تیم های لیگ برتری جزو تولیدات ملی محسوب می شود یا ساده ترین ابزار لازم برای برگزاری یک مسابقه فوتبال یعنی «توپ» ؟ بهتر نیست برای حمایت از تولید ملی به جای استفاده از توپ های آلمانی و لغو قرارداد پر سود با کمپانی UhlSport از توپ های تولید داخل استفاده کنیم؟! هنوز هم کودکان بسیاری در سراسر ایران با توپ های پلاستیکی 2 لایه شده آرزوهای خود را جست و جو می کنند!

 

توضیح بی ارتباط با موضوع: طی روزهای گذشته مصاحبه ای از یک عضو فراکسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در آن گفته شده بود ایران سالیانه میلیون ها دلار «چوب بستنی» از کشور آلمان خریداری می کند! ارتباط میان قانون منع ورود دروازه بان خارجی به لیگ برتر و واردات چوب بستنی از کشور آلمان را خوانندگان گرامی واگذار می کنیم!

 

پویا نوایی

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)