مرجع خبری پرسپولیس : فرشاد پيوس معتقد است: پرسپوليس در ديدار با الاتحاد ابزار لازم را براي پيروزي دارد و مي‌تواند مثل ديدارهاي قبلي خود عملكرد خوبي در خارج از خانه داشته باشد.

 

پيشكسوت تيم فوتبال پرسپوليس درباره صعود اين تيم به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا و ديدار با الاتحاد عربستان در اين مرحله اظهار كرد:‌ هر چند پرسپوليس در گروه خود دوم شد اما نشان داد كه نسبت به ديگر رقيب‌هاي خود قوي‌تر است.

 

فوتبال ايران هميشه در آسيا حرف اول را زده است، الغرافه و الشباب تيم‌هايي نبودند كه درحد پرسپوليس باشند. هر چند كه الهلال ساختار بازي خوبي داشت و كمي بهتر از پرسپوليس كار مي‌كرد.

 

وي ادامه داد: عيار دنيزلي در بازي مقابل الاتحاد مشخص مي‌شود، بازي كردن در عربستان هميشه سخت است. اما خوشبختانه بازيكنان پرسپوليس يكبار اين فضا را در بازي مقابل الهلال تجربه كرده‌اند و با جو عربستان آشنا نيستند. بايد در اين بازي كاملا باهوش بازي كنيم و اول از همه ساختار دفاعي خوبي داشته باشيم و در پي ضد حملات باشيم اگر بخواهيم هجوم بياوريم و پشت دفاعمان خالي شود با فوتبال با حوصله‌اي كه معمولا عربستان بازي مي‌كند به مشكل مي‌خوريم.

 

پيوس افزود: علي كريمي مي‌تواند همچنان وزنه‌ي خوبي براي پرسپوليس باشد. ضمن اين كه پولادي هم اين روزها خيلي سرحال است و اميدواركننده نشان داده، اگر پرسپوليس در بازي مقابل الاتحاد با پنج نفر دفاع و با شش نفر حمله كند كه يكي از اصول روز دنياست مي‌تواند نتيجه دلخواه كسب كند. خوشبختانه يكي از مزيت‌هاي تركيب پرسپوليس اين است كه دروازه‌بان خوبي در آسيا دارد و در اين بازي‌ها كه احتمال دارد به وقت‌هاي اضافه و پنالتي هم بكشد نگراني بابت دروازه‌بان نخواهد داشت.

 

مهاجم دهه 60 و 70 تيم پرسپوليس با تمجيد از عملكرد ايمون زايد گفت: زايد بازيكن بسيار باهوشي است كه در زماني كه در زمين است بالاخره يك گل مي‌زند و قدرت موقعيت‌ها را مي‌داند، فكر مي‌كنم پرسپوليس تا زماني كه به ديدار با الاتحاد باقي مانده بايد تمرين‌هاي تاكتيكي با برنامه‌اي انجام دهد و روي پاس‌هاي تند و تيز به پشت دفاع حريف براي ايمون زايد كار كند چرا كه تيم حريف در خانه خود بازي مي‌كند و براي گلزني مجبور است به جلو بيايد. بنابراين پرسپوليس از فضاي پشت آن‌ها مي‌تواند به خوبي استفاده كند.

 

فرشاد پيوس با اشاره به اين كه بازي در خانه حريف براي پرسپوليس بهتر از بازي در ورزشگاه آزادي است، گفت: پرسپوليس در بازي‌هاي خارج از خانه بيشتر از بازي‌هايي كه در ورزشگاه آزادي انجام داده است امتياز گرفته است. اين نشان مي‌دهد كه آن‌ها در خارج از خانه استرس چنداني ندارند. شايد در ورزشگاه آزادي نگران اين هستند كه اگر نتيجه خوبي نگيرند هواداران به آن ها معترض شوند. اما در خارج از خانه اين استرس وجود ندارد و روان‌تر بازي مي‌كنند. ضمن اين‌كه خيلي از بازيكنان شايد به دنبال اين باشند كه خود را به كشورهاي عربي نشان دهند تا از اين طريق براي خود مشتري پيدا كنند. بنابراين بهترين بازي خود را ارائه مي‌دهند تا با رفتن به تيم‌هاي عربي زندگي خود را هم براي هميشه تامين كنند!

 

بازيكن سابق تيم ملي همچنين درباره مصاف سپاهان و استقلال در اين مرحله از ليگ قهرمانان آسيا گفت: اين ديدار همانند يك سوپر جام شده و ديگر در فوتبال حرفه‌اي معنا ندارد كه بگوييم چرا دو تيم از يك كشور به هم خورده‌اند. هر دو فوتبال خوبي را ارائه مي‌دهند و بازيكنان بزرگي دارند، از آنجايي كه در اين فصل هم چند بار با هم بازي كرده‌اند به خوبي با نقاط ضعف و قدرت يكديگر آشنا هستند، بنابراين هر دو تيم محتاط‌تر بازي مي‌كنند و شايد فوتبال زيبايي را شاهد نباشيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)