قابل توجه مایلی کهن، ابراهیمی و …

مرجع خبری پرسپولیس : بین مربیان ایرانی اصولا هیچکس موافق حضور مربی خارجی نیست و اساسا هیچ کس را جز خودشان قبول ندارند!

 

اگر قرار باشد از بین همین مربیان ایرانی مخالف حضور خارجی ها، یک لیست تهیه کنیم، آنوقت محمد مایلی کهن اگر اول نباشد، قطعا یکی از 3 نفر اول خواهد بود. او به تازگی بار دیگر به سبک خود به مربیان خارجی تاخته و گفته: «کدام مربی خارجی در پرسپولیس موفق بوده است؟»

 

مایلی کهن ظاهرا نگاهی به تاریخ باشگاه پرسپولیس هم نمی اندازد که اینچنین اظهارات بامزه ای از سوی او نقل مخافل خبری می شود به همین خاطر لازم است به چند نکته اشاره کنیم:

 

اگر رکورد کسب جام در پرسپولیس (9 بار قهرمان لیگ سراسری و 5 بار قهرمان جام حذفی) دست علی پروین است صرفا به 2 دلیل بوده، اولا سلطان سه دهه برای کسب سه جام حذفی و سه قهرمانی لیگ فرصت داشت، چرا که همگان می دانند در دهه 50، 60 و 70 قدرت علی پروین حتی از یک سرمربی هم در باشگاه پرسپولیس بیشتر بوده است. در واقع او مالک، مدیر و همه کاره پرسپولیس بود و یک سبک کاری خاص برای خودش داشت که هنوز هم سنتی هایی مثل غلام پیروانی و امیرقلعه نوعی از آن پیروی می کنند. حالا شما کدام مربی خارجی را سراغ دارید که فقط 3 ماه با حمایت کامل و پشتیبانی، بدون دغدغه فرصت کار کردن داشته باشد؟

 

در ثانی پرسپولیس علی پروین در دهه 60 و 70 مجموعا شش جام گرفت در شرایطی که از مجموع 20 بازیکن تیم ملی، 12 نفر را در ترکیب داشت و در آن زمان مسئولان دولتی تصمیم به دو قطبی زدایی (!) نگرفته بودند که با هجوم پول های کلان به شهرستان ها، قدرت هایی مثل سپاهان و فولاد خوزستان ایجاد شود.در تهران هم استقلال و پاس نصف قدرت و پتانسیل پرسپولیس را نداشتند.

 

از 9 قهرمانی پرسپولیس در لیگ، 2 تا را استانکو آورده و آخرین آن مربوط به قطبی است که پاسپورت آمریکایی داشت، در همه دنیا هم قطبی را با همین ملیت می شناسند، حتی همین امروز در ژاپن!

 

دو قهرمانی اول جام تخت جمشید هم با آلن راجرز به دست آمده است. یعنی 3 جام پروین و یک جام مرحوم دهداری در مقابل 5 جام مربیان خارجی ! حالا کدام دسته از مربیان برای پرسپولیس افتخارات بیشتری آورده اند؟!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)