فنی نباشد، در کار سرمربی دخالت نکند

مرجع خبری پرسپولیس : انتخاب سرپرست، دغدغه بزرگ اين روزهاي پرسپوليس است و اعضاي كميته فني در تلاش براي نشاندن يك پيشكسوت بر اين پست.

 

در واقع تنها معيار سرپرستي را در پرسپوليسي بودن مي‌دانند؛ طوري كه رضا وطنخواه مي‌گويد: كساني كه براي پرسپوليس زحمت كشيده‌اند بهتر مي‌توانند از عهده اين مسووليت برآيند.

 

اگر گزينه‌اي بين پرسپوليسي‌هاي قديمي نبود آن‌وقت مي‌شد رفت سراغ گزينه‌هاي ديگر اما در درجه اول، سرپرست بايد يك پرسپوليسي باشد.

 

همين حرف‌ها را از زبان حميد درخشان هم مي‌شنويم: «پرسپوليس اين همه آدم زحمت كشيده دارد آن‌وقت از بيرون سرپرست بياورند؟ كساني كه خاك پرسپوليس را خورده‌اند بايد بيايند و يكي از آنها سرپرست شود. به نظر من كه انتخاب يك گزينه غيرپرسپوليسي اصولي و عقلاني نيست.»

 

همراه با آنها، افشين پيرواني هم روي پيشكسوتان پرسپوليسي نظر دارد اما جالب‌تر از همه اظهارنظر ابراهيم آشتياني است كه خودش هم براي سرپرست شدن اظهار آمادگي كرده: «پيشكسوتان جان خود را براي پرسپوليس گذاشته‌اند و حق آنها است كه سرپرست شوند. به عقيده من در يك تيم فوتبال حتي بايد آبدارچي هم فوتبالي باشد چه برسد به سرپرست. خود من هم آماده‌ام كه اين سمت را داشته باشم.»

 

سخنگو و ديگر عضو كميته فني يعني علي پروين هم در همان جلسه نخست كميته فني، سرپرستي محمود خوردبين را به مديرعامل پيشنهاد داده بود كه البته مقبول نيفتاد. جالب اما اين است كه برخلاف آنچه انتخاب سرپرست از سوي كميته فني را حكايت مي‌كرد، اعضاي اين كميته از به عهده داشتن چنين مسووليتي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند و مي‌گويند كه برنامه‌اي براي اين انتخاب، در دستور كارشان نيست.

 

هر چه هست، مديرعامل در اين قضيه با آنها هم‌رأي نيست و اصرار دارد حكم سرپرستي را به نام سعيد شيريني بزند: «او گزينه بسيار خوبي است و انصافا هم بازيكنان قبولش دارند، هم مربي.»

 

او براي مخالفت با سرپرستي پيشكسوتان هم دیدگاه خاصی دارد: «مربيان براي ما شرط گذاشتند كه سرپرست نبايد در كارهاي كادر فني دخالت كند. براي همين ما نمي‌توانيم يك آدم فني را به عنوان سرپرست انتخاب كنيم. سرپرست در واقع نماينده مديرعامل است و بايد كارهاي پشتيباني و هماهنگي امور اداري و پروازها و رزرو هتل را انجام بدهد. سرپرست كه سرمربي و مدير فني نيست كه بخواهيم يك آدم فني را انتخاب كنيم.»

 

اين يعني سرپرستي سعيد شيريني در پرسپوليس را تا الان باید قطعی دانست. اگرچه كه امام وردي – يكي از مسوولان باشگاه كه در مراسم قرعه‌كشي ليگ برتر نماينده پرسپوليس بود – هم براي نشستن بر صندلي سرپرستي شانس دارد و آنچه مشخص است اينكه قرار نيست اين سمت به يك پيشكسوت برسد به ويژه كه پرسپوليس امسال در رقابت‌هاي قاره‌اي هم حضور ندارد و نيازي نيست كه سرپرست به زبان انگليسي آشنايي داشته باشد و تمام وظيفه او در رزرو هتل و هماهنگي سفرها و ارائه برگه تعويض در بازي‌ها خلاصه خواهد شد.

البته يك فرضيه ديگر هم هست كه شايد شيريني را از پست سرپرستي دور كند. شايد محمد رويانيان نام شيريني را به عنوان سرپرست جديد اعلام كرده تا ببيند پيشكسوتان و ديگر پرسپوليسي‌ها چه موضعي نسبت به او دارند و بعد با خيال راحت تصميم آخر را بگيرد. با اين همه مديرعامل براي اين انتخاب تازه فرصت زيادي ندارد و در نهايت بايد تا يك هفته ديگر كه به يكقدمي ليگ برتر مي‌رسيم، سرپرست جديد پرسپوليس را معرفي كرده باشد.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)