کمیته استیناف رای را شکست، کمیته انضباطی رای را تغییر داد!

مرجع خبری پرسپولیس : در یک اتفاق عجیب در لیگ دسته سوم فوتبال، در حالی که کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را رد کرد، مسئولان کمیته انضباطی رای را تغییر دادند.

 

دیدار تیم‌های نیمای چمستان و مس سونگون ورزقان از سری مسابقات لیگ دسته سوم 5 خرداد در چمستان با تساوی صفر – صفر در حال برگزاری بود که در دقیقه 95 پس از به ثمر رسیدن گل تیم میزبان (نیمای چمستان) کمک داور اول در ابتدا این گل را مردود اعلام کرد و آفساید دانست، اما بلافاصله نظر خود را تغییر داد و صحت گل تیم میزبان را اعلام کرد.

 

پس از تأیید گل عوامل نیمکت‌نشین تیم مس سونگون به کمک داور حمله‌ کردند و باعث ایجاد درگیری شدند. تماشاگران تیم میزبان نیز پس از این وارد زمین شدند. داوران به همین دلیل ادامه مسابقه را به مصلحت ندیدند و بازی را نیمه تمام باقی گذاشتند.

 

کمیته انضباطی پس از بررسی اتفاقات بازی، در سه بند رأی خود را صادر کرد. در بند اول بازی سه بر صفر به سود نیمای چمستان اعلام و در بند 2 و 3 کسر امتیاز از تیم میزبان و همچنین جریمه نقدی برای دو تیم در نظر گرفته شد. رأی صادره در خصوص بند یک قطعی و رأی شماره دو و سه قابل فرجام‌خواهی در کمیته استیناف بود.

 

پس از اعتراض مسئولان تیم فوتبال نیمای چمستان، کمیته استیناف 2 امتیاز کسر شده را بازگرداند اما کمیته انضباطی بعد ار رای استیناف در اقدامی که علت آن را اعاده رسیدگی تیم مس سونگون عنوان کرده، در بند اول تغییراتی به وجود آورد و رأی به تکرار بازی داد.

 

ماشاالله توکلی، مدیر تیم فوتبال نیمای چمستان در این زمینه گفت: چگونه است که هنوز رأی کمیته استیناف تایپ و به فدراسیون و تیم‌های مذکور ابلاغ نشده، کمیته انضباطی در مقام اعاده دادرسی رأی دیگری را صادر می‌کند؟ در کجای آیین‌نامه انضباطی برای بازی که 95 دقیقه انجام شده دستور تکرار صادر می‌شود؟ چرا در مورد بازی پرسپولیس و داماش این تصمیم اتخاذ نشد؟

 

وی افزود: کمیته انضباطی در ابتدا علت قطع بازی در دقیقه 95 را هجوم عوامل تیم میهمان به تیم داوری می‌داند، حالا چرا پس از آن رای برمی‌گردد و باید بازی تکرار شود؟

 

توکلی خاطرنشان کرد: با این شرایط برنده اصلی این رای تیم همشهری آقای حسن‌زاده (رئیس کمیته انضباطی) یعنی شهرداری لنگرود بود که به لیگ دسته دوم صعود کرد. صدور احکام ظالمانه این چنینی به تیم‌های مازندرانی مسبوق به سابقه بوده و مصداق بارز آن بازنده کردن نساجی قائم شهر در بازی با استقلال صنعتی اهواز است.

 

وی با اشاره به محرومیت تماشاگرانش گفت: در روز بازی تماشاگران خود را به لنگرود بردیم، اما اجازه حضور آنها را در ورزشگاه ندادند و با بدترین رفتار با هواداران ما برخورد کردند. برخوردی انجام دادند که با اشرار این رفتار را نمی‌کنند.

 

حسین عبداللهی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت: طبق تبصره 2 ماده 22 آیین‌نامه احکامی قطعی می‌تواند دارای اعاده رسیدگی قرار بگیرد. این تبصره اعلام می‌کند که نسبت به احکامی که قطعیت یافته ممکن است درخواست اعاده رسیدگی شود. در صورتی که مرجع صادر کرده به اشتباه خود و یا عدم تناسب تنبیهات با تخلف پی ببرد یا اسناد و مدارکی به دست آید که دلیل حقانیت باشد می‌تواند اعاده دادرسی صورت بگیرد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چه تفاوتی بین تجدیدنظر و اعاده رسیدگی وجود دارد؛ تصریح کرد: در آرایی که تجدید نظر صورت می‌گیرد رای می‌تواند بار دیگر اعاده رسیدگی شود، اما زمانی که رایی اعاده رسیدگی شود دیگر قابل بازگشت نیست.

 

عبداللهی در مورد اعتراض مسئولان نیمای چمستان مبنی بر اینکه این رای به سود تیم شهر حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی بوده، تصریح کرد: زمانی که این رای صادر شد حسن‌زاده مکه بود. ما آخرت خود را برای این مسائل زیر پا نمی‌گذاریم. هر کاری انجام دادیم طبق آیین‌نامه بوده است.

 

عضو کمیته انضباطی در خصوص محرومیت حضور تماشاگران نیمای چمستان گفت: در این زمینه حق با مسئولان نیما است. ما در رای خود اشاره‌ای به حضور و یا عدم حضور تماشاگران نداشتیم و این موضوع را به کمیته مسابقات واگذار کرده بودیم. آنها باید چنین امری را به اطلاع مسئولان نیما می‌رساندند

.

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف نیز در این زمینه گفت: در هر رایی مرجع رسیدگی به پرونده می‌تواند اعاده دادرسی کند. پس از اینکه رای قطعی صادر می‌شود تا یک هفته تیم‌ها می‌توانند اعاده دادرسی انجام دهند و در این زمینه نیز حسن‌زاده با این موضوع موافقت کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)