هر کس در فوتبال قول بدهد اشتباه کرده

مرجع خبری پرسپولیس : مانوئل ژوزه گفت: پرسپوليس با پيروزي مقابل گهر مي‌تواند به شرايط عادي بازگردد.

 

بسرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پيش از ديدار تيمش مقابل گهر در هفته‌ سوم ليگ برتر، اظهار كرد: اين بازي سوم ما در ليگ است. بازي قبل براي ما خيلي خوب پيش نرفت، پيش از اين هم گفته بودم كه هفته‌ هاي اول براي ما خيلي سخت است.

 

وي افزود: ما تنها 20 روز است كه تمرين مي‌‌كنيم و در اين شرايط بازي‌هاي اول براي ما مشكل است. روش كاري ما اين است كه تيم يك فوتبال مدرن، چيزي كه من مي‌‌خواهم را بازي كند. يعني ما در زمين نظم داشته باشيم كه البته اين نظم را در بازي دوم قبلي نداشتيم.

 

ژوزه با اشاره به اين كه پرسپوليس براي پيروزي مقابل گهر به ميدان مي‌رود، گفت: مثل ساير بازي‌ها از اين بازي برد مي‌خواهيم. ما در اين بازي نياز به حمايت و صبر هواداران داريم. در فوتبال هيچ چيز حتمي نيست. ما براي تماشاگران بازي مي‌‌كنيم و آنها هميشه پشت سر ما هستند. مهم تماشاگران هستند كه ما براي آنها يك فوتبال زيبا را به نمايش مي گذاريم. از آنها مي‌خواهيم كه صبر داشته باشند و مخصوصا با بازيكنان صبوري كنند. اميدوارم كه آنها فردا به كمكمان بيايند، چرا كه خيلي برايمان مهم هستند.

 

وي ادامه داد: در بازي قبل در ورزشگاهي كه براي 100 هزار نفر درست شده، هيچ تماشاگري حضور نداشت و اين كاملا بي‌معني بود. ما كمبود آنها را احساس كرديم. تيم ما آماده است كه همان طور كه مي‌خواهيم بازي كند و فردا پس از پايان بازي نتيجه‌ را خواهيم ديد. هدف ما هميشه يك چيز است و آن خوب بازي كردن و برنده شدن است. اگر اين بازي را ببريم، همه چيز روي روال مي‌افتد و بهتر پيش مي‌رود.

 

سرمربي پرتغالي پرسپوليس با بيان اين كه ما روي اشتباهات تيم در بازي قبلي كار ‌كرده‌ايم، گفت: اميدوارم فردا نسبت به بازي قبل نمايش بهتري داشته باشيم. معمولا تيم‌هاي كوچك وقتي مقابل تيم‌هاي بزرگ‌تر از خود قرار مي‌گيرند، در ساير اوقات بازي بهتري را انجام مي‌دهند و اين كار ما را سخت مي‌كند، اما اميدوارم با حمايت تماشاگرانمان اين بازي را ببريم.

 

خبرنگاري درباره انتظار زياد هواداران پرسپوليس از اين تيم پرسيد كه او پاسخ داد: در 36 سالي كه مربيگري مي‌كنم در باشگاه‌هاي بزرگي كار كرده‌ام، فشار در اين باشگاه‌ها هميشه زياد است و همه فقط انتظار پيروزي دارند. من حضور در پرسپوليس را قبول كردم و سعي كردم در زمان كمي كه در اختيار داشتم تيم را آماده كنم. مي‌دانم كه انتظار‌ها از ما زياد است و بايد حتما برنده شويم. با وجود اين كه فصل گذشته پرسپوليس شرايط بدي داشته و دوازدهم شده كه كسي اين رتبه را از پرسپوليس قبول نمي‌كند، من به خودم قبولاندم كه مي‌توانم شرايط اين تيم را عوض كنم. فقط از سوي تماشاگران كمي صبر مي‌ خواهم، چرا كه كار آساني در پيش ندارم. همه مي‌توانند مطمئن باشند كه من از مسئوليتم فرار نمي‌كنم و كسي من را ناراحت نمي‌بيند. كار خودم را درست انجام مي‌دهم، چرا كه مي‌دانم چه مي‌خواهم. شرايط ما روز به روز بهتر مي‌شود. با پيروزي در بازي‌هاي آينده همه چيز عادي خواهد شد و آخر سر خواهيم ديد كه پرسپوليس چه نتايجي مي‌گيرد.

 

مانوئل ژوزه در ادامه گفت: در فصل جديد 14 بازيكن به تيم اضافه شده‌اند. كسي نمي‌تواند در عرض 20 روز بازيكنان را با هم هماهنگ كند. عادت بازيكنان را نمي‌شود به اين زودي عوض كرد. تمرين‌هاي ما دير شروع شده بود. قبل از ليگ بايد شش ـ هفت بازي دوستانه انجام مي‌داديم، در حالي كه دو بازي دوستانه داشتيم، اما تيم‌هاي ديگر يك و نيم ماه در اردو بودند و بازي‌هاي تداركاتي بيشتري از ما انجام دادند. در پرسپوليس فشار روي بازيكنان بيشتر است و به همان اندازه بايد صبر داشته باشيم. ما بازيكنان خوبي داريم كه مي‌توانيم تيم خوبي هم درست كنيم.

 

سرمربي پرسپوليس با اشاره به اين كه در اين تيم همه بازيكنان با هم كار دفاع و حمله را انجام مي‌دهند، گفت: نقطه ضعف‌ها و قوت‌ها براي هر تيم مهم است. پرسپوليس تيمي خواهد شد كه به موقع دفاع مي‌كند و به موقع حمله، اين تجربه جديدي است براي بازيكناني كه تازه به پرسپوليس اضافه شده‌اند. با گذشت زمان همه چيز روي روال عادي خواهد افتاد.

 

ژوزه درباره پرسش خبرنگاري كه از ضعف پرسپوليس در ضد حمله‌ها پرسيد، گفت: ما در بازي قبل گل سوم را روي جايگيري بد بازيكنان خورديم و زماني اين اتفاق افتاد كه تيم به هم ريخته بود. ما خيلي بد بازي كرديم. تيم حريف شانس زيادي براي گل زدن نداشت. حتي با وجود اين كه ما خيلي به هم ريخته بازي مي‌كرديم.

 

وي افزود: با اين حال ما از ضد حمله‌هاي حريف هيچ حريفي نمي‌ترسيم، برنامه ما اين است كه توپ را بيشتر دست خودمان نگه داريم و گردش بازي را كنترل كنيم. در بازي ما سه هدف مهم وجود دارد، نظم، گردش و فشار روي حريف كه توپ را از دست ندهيم. اگر توپ را از دست داديم، بايد همانند تيم بزرگ طوري بازي كنيم كه حريف را پرس كرده و از ضد حمله جلوگيري كنيم.

 

سرمربي پرسپوليس در ادامه نشست خود به تجربه حضور خود در دو تيم پرطرفدار بنفيكا و الاهلي اشاره كرد و گفت: من 16 سال در بنفيكا بودم كه رنگ پيراهنش مثل پرسپوليس قرمز است. پرتغال 10 ميليون جمعيت دارد كه شش ميليون نفرشان هوادار بنفيكا هستند. در الاهلي مصر كه آن تيم هم رنگ پيراهنش قرمز است، بيشتر از 50 ميليون نفر هوادار داشتيم. پرسپوليس هم يك تيم قرمز است كه 25 تا 30 ميليون هوادار دارد و ما مي‌خواهيم آنها را خوشحال كنيم. هر كسي در فوتبال قول بدهد، دروغ گفته است. ما سخت كار مي‌‌كنيم كه موفق باشيم به خواسته‌هاي تماشاگران احترام مي‌گذاريم، پرسپوليس در 11 سال فقط دو بار در ليگ قهرمان شده كه اين اصلا خوب نيست. ما بايد خيلي كار كنيم و اين را هم به بازيكنان انتقال مي‌دهيم كه زياد استرس نداشته باشند.

 

ژوزه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبني بر عملكرد خط حمله سرخپوشان و كريم انصاري فرد گفت: همان طور كه گفتم در فصل جديد بازيكنان مختلفي به پرسپوليس آمده اند كه از تيم‌هاي مختلفي هم هستند. هماهنگ كردن اين بازيكنان با هم خيلي سخت است و زمان مي‌برد. شايد اين بازيكنان اگر در تيمي غير از پرسپوليس بودند و موقعيتي را از دست مي‌دادند، زياد روي آنها فشار نبود، اما در پرسپوليس شرايط فرق مي‌كند. براي انصاري فرد هم اين قضيه صادق است. او بازيكن خيلي جواني است و جاي پيشرفت زيادي دارد. بايد روي خودش كار كند و بداند كه در باشگاه بزرگي همچون پرسپوليس نبايد اشتباه كند، چرا كه كسي اين اشتباه‌ها را نمي‌بخشد. انصاري فرد بايد كم‌كم شخصيت خودش را با پرسپوليس وفق دهد.

 

پيش از آغاز نشست خبري سرمربي پرسپوليس، سرپرست تيم فوتبال گهر زاگرس در گفت و گويي كوتاه با ژوزه به او گفت: براي اين بازي ورزشگاه خانگي ما آماده نبود. از شما مي‌خواهيم كه در صورت امكان بازي برگشت را در ورزشگاه خانگي گهر برگزار كنيد. ژوزه در پاسخ به اين صحبت گفت: هنوز آينده مشخص نيست و اتفاقات زيادي مي‌افتد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)