مرجع خبری پرسپولیس : كاپيتان اسبق پرسپوليس با انتقاد از حضور مربيان خارجي در تيم‌هاي ايراني، گفت: مشكل اصلي پرسپوليس، عدم شناخت سرمربي تيم از بازيكنان، فرهنگ و فوتبال ماست.

 

محمد پنجعلي درباره عملكرد ضعيف تيم فوتبال پرسپوليس در هفته‌هاي اخير ليگ برتر به ويژه بازي يكشنبه شب برابر داماش گيلان، اظهار كرد: شرايطي كه پرسپوليس با آن دست به گريبان است، با استقلال متفاوت است.

 

فكر مي‌كنم عمده‌ترين مشكل پرسپوليس، عدم شناخت كافي سرمربي تيم نسبت به فرهنگ و فوتبال ماست. ما مربيان خارجي را در فوتبال باشگاهي و حتي فوتبال ملي‌مان آورده‌ايم كه هنوز نتيجه نداده‌اند. اما متاسفانه برخي كه متخصص هم نيستند، اصرار به آوردن اين مربيان به فوتبال ما دارند. اتفاق بدتر براي پرسپوليس اين بود كه مربي خارجي را بعد از بسته شدن تيم آوردند كه اين امر بر مشكلات افزود.

 

پنجعلي افزود: يكي ديگر از مشكلات پرسپوليس اين بود كه خيلي دير بسته شد و در نتيجه بازيكنان نتوانستند كنار هم تمرينات زيادي را داشته باشند. ضمن اينكه تمرينات بدنسازي هم در تيم پرسپوليس كافي نبود و ما نمود آن را در نوع بازي و عملكرد تك تك نفرات مي‌بينيم. اما با همه اين احوال هنوز اتفاق خيلي بدي براي تيم نيفتاده و با فرصتي كه در اختيار است مي‌توان اوضاع را جمع و جور كرد.

 

اين پيشكسوت پرسپوليس با بيان اينكه داربي مي‌تواند فرصت خوبي براي نجات پرسپوليس از اوضاع بحراني‌اش باشد، گفت: با شكست دادن استقلال كه احتمال آن هم زياد است، پرسپوليس مي‌تواند از اين وضعيت رها شود. شرايط مسابقه داربي با همه مسابقه‌ها فرق مي‌كند. پرسپوليس نياز به شوك دارد و پيروزي در داربي مي‌تواند آن شوك باشد. اگر هم داربي را نبريم بايد تا دير نشده جور ديگري به اين تيم شوك داد كه معمولا در بحث سرمربي تيم رخ مي‌دهد.

 

وي بار ديگر از آوردن مربيان خارجي به فوتبال ايران انتقاد كرد و گفت: من از اول هم با حضور مربي خارجي در تيم پرسپوليس مخالف بودم. اصلا تاكنون موضوع نقش مديران در ناكامي تيم‌ها بررسي شده است؟ اگر تيم‌ها نتيجه نگرفتند، فقط مربي‌شان مشكل داشته است؟ آيا مديران عملكرد خوبي داشته‌اند؟ اتفاقا به نظر من مهم‌ترين مشكل فوتبال ما بحث مديريت است.

 

پنجعلي تاكيد كرد: ساليان زيادي است كه نه فوتبال ملي و نه فوتبال باشگاهي ايران نتوانسته در آسيا نتايج موفقي كسب كند كه به نظرم دليل اصلي آن مديريت دولتي بر فوتبال است. تا وقتي دولت بر اين فوتبال سايه افكنده باشد، اوضاع بهتر از اين نمي‌شود. بايد به معني واقعي به سمت حرفه‌اي گري در فوتبال حركت كنيم تا شرايط فرق كند. تا وقتي باشگاه‌ها خصوصي، درآمدزا و … نشوند، شرايط پرسپوليس و ديگر تيم‌هاي دولتي هم اين‌گونه است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)