مرجع خبری پرسپولیس : دروازه‌بان پرسپولیس می‌گوید: از کارشناسان و رسانه‌ها انتظار دارم در مورد من کمی منصف باشند.


 
«نیلسون کوره‌یا» نام گلر برزیلی پرسپولیس است که در سه بازی گذشته درون قفس توری سرخ‌ها ایستاد و تا به حال، روی هم رفته سه گل دریافت کرده، دو بار دروازه‌‌اش توسط صبایی‌ها باز شد، یک‌بار از داماش گل خورد و البته نگذاشت در دربی، استقلالی‌ها گلی به او بزنند.

 

حالا نیلسون که آخرین بازیکن ملحق شده به پرسپولیس است، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و حرف‌‌های جالبی به زبان می‌آورد. این مصاحبه را بخوانید‌:

* شرایطت چطور است؟ این روزها سرحال به نظر می‌رسی!
بله من شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارم و توانستم در ترکیب پرسپولیس خودم را پیدا کنم. برای هر بازیکنی سخت است که یک شبه خود را با تیم جدید تطبیق دهد آن هم تیمی که ساختار دفاعی‌‌اش به تازگی تغییر کرده و در بین بازیکنان جدید نیز هماهنگی کاملی وجود نداشته اما به هر حال در این هفته‌ها شرایط بهتری پیدا کرده‌ام و کارم سخت‌تر شده است.

* چرا سخت‌تر؟
گاهی اوقات رسیدن به ثبات کار چندان سختی نیست اما کار وقتی سخت می‌شود که بخواهید روند خوب‌‌تان را ادامه دهید. مثل این می‌ماند که کسی به پیروزی برسد. این یک مسئله طبیعی است ولی اینکه بتواند روند بردهایش را ادامه دهد، کارش سخت می‌شود.

* در دیدار اولی که برای پرسپولیس به میدان رفتی، دو گل دریافت کردی تا خیلی‌ها نسبت به تو ناامید شوند. اوضاع در آن روز چطور بود؟
در روز بازی با صبا که برای اولین بار در ترکیب تیم قرار گرفته بودم، جو سنگینی را تجربه کردم اما چون قبلاً در ورزشگاه‌های پرتماشاگر فوتبال بازی کرده بودم، خیلی زود به شرایط عادت کردم. در آن دیدار، ما بازی را تهاجمی آغاز کردیم و در نیمه اول، صاحب توپ و میدان بودیم اما نقاب بدشانسی روی چهره این بازی بود تا به گل نرسیم. در سمت دیگر روی دو ضد حمله گل خوردیم که چندان جالب نبود. البته پنالتی‌ای که اعلام شد به نظر من، عادلانه نبود و داور می‌توانست کمی با ما مهربان‌تر باشد.

* از تو بعد از آن بازی خیلی انتقاد شد، آنها را شنیدی؟
من زبان فارسی را زیاد نمی‌دانم و دوستان صمیمی زیادی هم در ایران ندارم که برایم ترجمه کنند ولی عکس‌ها را می‌بینم و از طریق بازیکنان متوجه می‌شوم که تحت فشار و انتقاد بودیم. من خودم را یک بازیکن حرفه‌ای می‌دانم که تجربیات زیادی در تیم‌های مختلف کسب کرده‌ام. باید بگویم هیچ انتقادی نیست که مرا ناراحت کند اما از کارشناسان و رسانه‌ها انتظار دارم در مورد من کمی منصف باشند. مگر چقدر به من زمان داده شده بود که نتوانستم خودم را نشان دهم؟ در همان بازی با صبا، حداقل سه توپ خطرناک را گرفتم. یا بازی با داماش که چهار بار با مهاجمان حریف، زیر فشار هواداران داماش تک به تک شده بودم و همه را دفع کردم.

* دربی پایتخت را چطور دیدی؟
بازی خیلی سختی بود. خیلی سخت‌تر از تصورم نسبت به یک دربی. وقتی برای گرم کردن بدنم وارد زمین شدم، یک لحظه احساس کردم چه روز خوبی را پشت سر خواهم گذاشت. پرسپولیسی‌ها یک صدا تشویقم می‌کردند و من مورد حمایت آنها بودم. در دربی، می‌دانستم استقلال تیم قدرتمندی است و مهاجمان خوبی را به خدمت گرفته پس باید کاملاً تمرکز داشته باشم. ما در دربی گل نخوردیم چون سیستم دفاعی‌مان عالی بود. من حتی به اندازه انگشتان یک دستم هم نتوانستم موقعیت‌‌های گل استقلال را بشمرم. این یعنی ما موفق عمل کردیم.

* و نظرت در مورد شهاب گردان چیست؟
او نزدیک‌ترین دوست من در تیم است که کنار هم تمرین می‌کنیم و خارج از زمین هم گاهی شوخی می‌کنیم تا روحیه‌مان حفظ شود. من جای شهاب را نگرفتم فقط به دستور کادرفنی درون دروازه پرسپولیس قرار می‌گیرم. اگر مانوئل بگوید شهاب دروازه‌بان مورد علاقه‌‌اش است، من ناراحت نمی‌شوم و باز هم به تمرین ادامه می‌دهم چون به دنبال موفقیت تیم هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)