مرجع خبری پرسپولیس : تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با پیروزی 2-1 مقابل بارسلونا در دیدار برگشت سوپر جام اسپانیا، نهمین عنوان قهرمانی اش را در این جام جشن گرفت.

 

عادل فردوسی پور در جریان گزارش این مسابقه مطابق روال همیشه کنایه هایش را نسبت به فوتبال ایران و به خصوص دربی هفتاد و پنجم به زبان آورد.

 

 

در شرایطی که رئال مادرید با حملات متوالی بارها تا آستانه فروپاشی دروازه رقیب سنتی اش پیش رفته بود فردوسی پور گفت: «تا الان بارسلونا شانس آورده که شش تایی نشده»

 

 

او همچنین در زمان نواختن ضربه کرنر بازیکنان بارسلونا روی دروازه رئال مادرید گفت: «ژاوی بدون مزاحمت برای ارسال کرنر به گوشه زمین رفته، کسی هم سنگ و گوجه فرنگی به سمتش پرتاب نمی کنه.»

 

کنایه فردوسی پور به حاشیه دربی هفتاد و پنجم بود که با پرتاب سنگ و بطری هواداران استقلال به علی کریمی در زمان نواختن ضربه کرنر سرخپوشان آغاز شده بود.

 

او البته به سرخ های پایتخت هم کنایه زد: «درصد مالکیت توپ به سود بارسلونا هست و کسی هم این آمار رو زیر سئوال نمی بره، هرچند اکثر موقعیت ها رو رئال مادرید خلق کرده.» فردوسی پور البته در برنامه دوشنبه شب 90 هم از مدیران بالادست خود در صدا و سیما حمایت کرده بود و گفته بود: «یک دستگاهی هست که در زمان مالکیت توپ توسط هر یک از دو تیم با فشردن یک دکمه، درصد مالکیت توپ را محاسبه می کنه!»

 

این البته تایید تلویحی این موضوع بود که رسانه ملی برای محاسبه آمار مسابقات هیچ نرم افزار مشخصی ندارد و سخت افزارهای پیش پا افتاده و گاهی سلیقه کارگردان تلویزیونی، این آمار را تحویل مخاطب می دهد!

 

فردوسی پور به قضاوت تکراری محسن ترکی در دربی هم واکنش نشان داد و گفت: «انقدر در سال های اخیر ال کلاسیکو دیدیم که داورانش هم همیشه متفاوت بودند و تیم داوری ال کلاسیکو هم تکراری نمی شه!»

 

بازی برگشت سوپر جام باشگاه های اسپانیا دیشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد که در نیمه اول شاگردان مورینیو بارها تا آستانه فروپاشی دروازه بارسلونا پیش رفتند اما گل خارق العاده لیونل مسی در جواب گل های زود هنگام کریستیانو رونالدو و گونزالو هیگوایین شرایط مسابقه را تغییر داد.

 

در نیمه دوم بارسلونای 10 نفر بازی را در اختیار گرفت و چندین موقعیت گل روی دروازه رئال خلق کرد اما با درخشش ایکر کاسیاس، شاگردان مورینیو این مسابقه را با نتیجه 2-1 پیروز شدند و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف جام قهرمانی را بالای سر بردند.

 

لیونل مسی در این مسابقه پانزدهمین گل خود را وارد دروازه رئال کرد تا بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در ال کلاسیکو شود. همچنین کریستیانو رونالدو برای پنجمین ال کلاسیکو متوالی موفق به گلزنی شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)