مرجع خبري پرسپوليس : فدراسيون جهاني آمار و تاريخ فوتبال رده‌بندي برترين گلزنان سال ۲۰۱۲ را منتشر كرد كه در آن نام 3 بازيكن شاغل در ليگ ايران هم به چشم مي‌خورد.

 

در اين ليست كه بعد از ظهر سه شنبه منتشر شد، ريكاردو اوليويرا مهاجم برزيلي تيم الجزيره امارات با ۱۲ گل زده در صدر است. او اين ۱۲ گل را براي باشگاهش به ثمر رسانده و در تيم ملي گلزني نكرده.

 

پس از اوليويرا، ليونل مسي بهترين بازيكن جهان با ۱۱ گل زده در رده دوم است و رادامل فالكائو با ۱۰ گل در مكان سوم قرار دارد.

 

مسي ۳ بار در تيم ملي آرژانتين و ۹ بار براي بارسا و فالكائو هم يك بار براي تيم ملي كلمبيا و ۹ بار براي اتلتيكومادريد موفق به گلزني شده‌اند. در رده‌هاي بعد هم به ترتيب كلاس يان هونتلار از هلند، رجا رافع از سوريه، محمد ابوتريكه از مصر، محمد محمود از لبنان، گوستاوو ماتياس از آرژانتين و سباستيان لوكاس تاگليبوئه مهاجم آرژانتيني الاتفاق عربستان ايستاده‌اند.

 

در اين ليست كه ۴۴ بازيكن حضور دارند، نام آرش برهاني از استقلال، برونو سزار از سپاهان و ايمون زايد از پرسپوليس هم ديده مي‌شود كه هر يك از آنها براي باشگاه‌شان در رقابت‌هاي بين‌المللي در سال ۲۰۱۲ موفق به ۵ بار گلزني شده‌اند و در رده سي و يكم به طور مشترك قرار دارند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)