پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته اخلاق از بررسی وضعیت 27 بازیکن سرباز در این کمیته خبر داد.

علی اکبر محمدزاده در خصوص ملاقات مسئولان باشگاه پرسپولیس با مسئولان رئال مادرید که توسط یک فرد ضد نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته بود،‌ اظهار داشت: من در ریز جزئیات این موضوع نیستم. فردا صبح به دفتر کاری خودم خواهم رفت و امروز عصر برخی دوستان در تماس با من خواهند بود. باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. بیشتر این مسئله به وزیر ورزش و حراست برمی‌گردد و باید دید که کدهای اخلاقی هم در این مسئله وجود دارد یا خیر.

وی در خصوص بحث وضعیت بازیکنان سرباز تاکید کرد: اسامی 27 بازیکن به ما توسط حوزه نظام وظیفه داده شده است که هر هفته دو جلسه برگزار می‌کنیم و در هر جلسه 4-5 بازیکن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بازیکنان را به کمیته اخلاق احضار می‌کنیم تا دفاعیات خود را در این زمینه داشته باشند و پس از آن در مورد آنها تعیین مجازات می‌کنیم.

رئیس کمیته اخلاق در مورد احتمال مجازات بازیکنان تصریح کرد: من به تنهایی نمی‌توانم در این باره نظر بدهم. کمیته اخلاق 7 عضو دارد که بر اساس اکثریت آراء محرومیت‌ها را بستگی به نوع تخلفی که مرتکب شده‌اند تعیین خواهیم کرد. احتمال دارد تا این مسئله برای همه بازیکنان یکسان باشد و یا اینکه بین بازیکنان و تخلف آنها تفاوت وجود داشته باشد.

محمدزاده در مورد اینکه آیا باشگاه‌ها هم در این زمینه تخلفی مرتکب شده‌اند،‌گفت: باشگاه‌ها اکثرا هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشتند و خود قربانی این موضوع شدند. آنها زیان‌دیده هستند مگر اینکه در مواردی باشگاه‌ها تعمدا با بازیکن قرارداد بسته‌اند و این موضوع بعید می‌دانم اتفاق افتاده باشد.

رئیس کمیته اخلاق در مورد اینکه چه زمانی به این پرونده رسیدگی خواهد شد، گفت: سعی می‌کنیم در اسرع وقت به این مسئله رسیدگی کنیم. بعید می‌دانم که تا آغاز مجدد لیگ برتر به این مسئله رسیدگی کنیم. ما باید احضاریه را به باشگاه‌ها و بازیکنان بفرستیم و کمی پیدا کردن آدرس آنها زمان می‌برد. دوست داریم هرچه زودتر این مسئله مشخص شود.

وی در مورد تعیین تکلیف بازیکنان تصریح کرد: پس از اینکه دوره اتمام محرومیت و همچنین سربازی آنها در تیم‌های نظامی به پایان رسید آنها می‌توانند در باشگاه‌های دیگر به میدان بروند.

محمدزاده در مورد بحث جادوگری در فوتبال گفت: ما در این مسئله یک هشدار کلی داریم و با هر گونه جادوگری و رمالی برخورد خواهیم کرد. معتقدیم که اگر باشگاهی می‌خواهد موفق باشد باید به صورت حرفه‌ای عمل کند نه اینکه با این موارد به دنبال نتیجه باشد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)