خبرگزاری پرسپولیس : فوتبال 90 دقیقه است. این جمله‌ای است که بارها از زبان افراد مختلف شنیده‌ایم. اما گاهی این فوتبال به دقیقه 90 نمی‌کشد و قبل از آن خاتمه می‌یابد.

البته نه با سوت داور که به خاطر دخالت تماشاگران و یا عوامل دیگر باعث می‌شود داور قبل از اینکه بازی به دقیقه 90 برسد بازی را نیمه تمام به پایان برساند. این اتفاق دو هفته متوالی است که در لیگ دسته اول فوتبال کشور اتفاق می‌افتد و البته سال‌های گذشته نیز بارها در لیگ‌برتر شاهد آن بودیم. در اینجا نگاهی انداخته‌ایم به دربی هایی که داور آن‌ها را نیمه تمام گذاشته است.

در تاریخ برگزاری دربی‌های تهران، چهار بازی ناتمام به چشم می‌خورد. اولین دربی ناتمام مربوط به سال 1348 می‌شود. این بازی تا دقیقه 82 با گل غلامحسین مظلومی به سود استقلال در جریان بود که در این لحظه بازیکنان و کادر مربیگری پرسپولیس به دلیل اعتراض به نحوه داوری، زمین مسابقه را ترک کردند و به این ترتیب بازی ناتمام ماند! فدراسیون بازی را 3 بر صفر به سود استقلال اعلام کرد. دومین دربی ناتمام مربوط به روز بیست و هفتم دی 1349 است که در آن دو تیم بزرگ پایتخت برای ششمین بار در تاریخ خود به مصاف هم رفتند. این بازی تا دقیقه 75 با تساوی یک بر یک در جریان بود که بازیکنان و کادر مربیگری پرسپولیس باز هم به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داور، زمین مسابقه را ترک کردند تا بار دیگر نتیجه بازی از سوی فدراسیون فوتبال 3 بر صفر به نفع استقلال اعلام شود! دربی بیست‌و دوم نیز ناتمام ماند! این دیدار که یک بازی دوستانه بود تا دقیقه 75 با گل غلامرضا فتحآبادی در جریان بود که ورود تماشاگران به داخل زمین باعث ناتمام ماندن مسابقه شد! جالب اینکه این بازی هیچگاه تکرار نشد و همان نتیجه یک بر صفر به سود استقلال در تاریخ ثبت شد!

اما آخرین دربی ناتمام، دربی‌سی و هشتم است. این بازی در دی ماه سال 1373 انجام شد و تا دقیقه 88 با نتیجه مساوی 2 بر 2 در جریان بود که در این لحظه بازیکنان دو تیم به درگیری با یکدیگر پرداختند و تماشاگران هم به درون زمین ریختند تا چهارمین بازی ناتمام در تاریخ دربی‌های تهران ثبت شود! صادق ورمزیار و ادموند اختر برای استقلال و فرشاد پیوس و بهزاداداش‌زاده برای پرسپولیس در این بازی نیمه تمام گلزنی کردند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم با توجه به وقایع پیش آمده را به برتری 3 بر صفر استقلال در این دیدار داد. پس از این بازی بود که فدراسیون فوتبال تصمیم به استفاده از داوران خارجی برای قضاوت دربی تهران گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)