پرسپولیس نیوز : وکیل باشگاه پرسپولیس گفت: بدهی ما به ژوزه حدود یک میلیون و سیصدهزار یورو است ولی فعلا پرونده او تهدیدی برای باشگاه ایجاد نمی کند.

آرش نجفی درباره پرونده های حقوقی باشگاه پرسپولیس و دیگر تیم های ایرانی در فیفا اظهار داشت: متاسفانه پرونده هایی که باشگاه های پرسپولیس و استقلال در فیفا دارند بسیار زیاد است و این بیشتر به خاطر ضعف دوستان در بستن قراردادها و یا سوءمدیریت است. اگر ما بحث حقوق ورزشی را مطرح می کنیم به این دلیل است که این مبحث نشأت گرفته از قوانین فیفاست و می تواند به ما کمک کند تا ضعف های موجود را برطرف کنیم. ما بارها از آن منفذ مورد آسیب قرار گرفتیم.

وی در ادامه افزود: ابتدا باید ببینیم حقوق بین المللی چیست. این روزها حقوق بین المللی به صورت تخصصی تدریس می شود. باید به آن توجه داشت. در حال حاضر ما با شرایط بغرنجی رو به رو هستیم. پرونده های زیادی از ما در فیفا وجود دارد که به دلیل بی توجهی به آن تقریبا در این پرونده ها شکست خورده ایم. بنده از زمانی که قرارداد برانکو را تنظیم کردم سعی کردیم رویکردمان را حرفه ای تر کنیم و به این مساله دقت کردیم که چگونه می توان این مشکلات را مدیریت کرد.

وکیل باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: ما ابتدا اصلا به دنبال دفاع کردن نبودیم. چون دفاع خاصی هم نداشتیم. فقط در پرونده ژوزه بود که می توانستیم اقداماتی انجام دهیم اما در پرونده هایی چون سکوبرت، ممدوتال، روبرتو دسوزا و یکی دو نفر دیگر کار خاصی نمی توانستیم انجام دهیم. چون پیش از این اهمالاتی صورت گرفته بود که رای را خود به خود به نفع آنها می کرد. البته در بحث تیاگو آلویز به دلیل اینکه او مرجع قضایی فدراسیون فوتبال را قبول داشت پرونده اش اینجا بسته شد و این مشکل برطرف شد.

وی درباره پرداخت طلب سکوبرت و ممدوتال اذعان داشت: ما سعی کردیم در این دو پرونده تخفیف بگیریم و این کار را هم کردیم. در پرونده سکوبرت که به تازگی بسته شده است حدود 40 میلیون تومان تخفیف گرفتیم و این برای باشگاه پرسپولیس قابل توجه است. در موضوع ممدوتال هم ما توانستیم از او تخفیف بگیریم. اما مشکل اصلی درباره پرونده مانوئل ژوزه است. جایی که باشگاه در حدود یک میلیون و 300 هزار یورو به او بدهکار است. البته هنوز فرصت اعتراض داریم و فعلا شکایت او تهدیدی برای باشگاه پرسپولیس ایجاد نمی کند. اما در کل به جز پرونده او باشگاه پرسپولیس حدود 700 هزار یورو دیگر به نفرات دیگر بدهکار است که روی هم بدهی باشگاه را به مبلغی در حدود دو میلیون یورو می رساند. از این مبلغ 150 هزار یورو پرداخت شده است.

آرش نجفی در پایان بیان داشت: من معمولا کارهای حقوقی را به صورت انفرادی انجام می دهم. پیش از این برای باشگاه های صبا، سپاهان و شهرداری بندرعباس هم در پرونده هایی وکالت را بر عهده گرفتم که در پرونده بازیکن خارجی تیم صبا پیروز شدیم. درباره پرونده تیم سپاهان هنوز رای نهایی صادر نشده است. موضوع شهرداری بندرعباس هم مربوط به چهار مربی آرژانتینی اش بود که با موفقیت مختومه شد. من چهار بار در دادگاه بین المللی ورزش در لوزان شرکت کردم اما اهل رسانه ای کردن این موضوع نبودم. متاسفانه فدراسیون اقدام اساسی نمی کند که به دنبال این افراد باشد که سابقه حضور در فیفا و یا مجامعی از این دست داشته باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)