پرسپولیس نیوز : ادعاهای عجیب مسئولان وزارت ورزش در خصوص سرخابی ها با مصاحبه امروز سجادی معاون وزیر کامل شد.

نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع فدارسیون قایقرانی درباره حضور دنیامالی و استعفایش از شورای شهر گفت: این مجمع مثل همه مجامع برگزار شد و همه اعضا همکاری کردند. دنیامالی هم کناره‌گیری کرده و او به شرطی ابلاغش را از وزارت ورزش می‌گیرد که از شورای شهر استعفا کند.

وی در پاسخ به این سوال که دنیامالی با نامه‌نگاری با مجامع بین‌المللی بابث تعلیق قایقرانی شد و ممکن است این موضوع در دولت جدید هم تکرار شود و نظر شما در این باره چیست تصریح کرد: او در دوره گذشته این کار را کرده و به دلیل اختلافی که با وزیر قبلی داشته این اتفاق صورت گرفته است. دنیامالی در دوره عباسی مکاتبه کرده نه در دوره جدید. الان هم مراجع ذی‌ربط صلاحیت او را تاکید کردند.

سجادی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد این نامه‌نگاری‌های دولت جدید هم تکرار شود عنوان کرد: خیر او آمده که کار کند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات تیراندازی و تیراندازی با کمان اظهار داشت: تیراندازی را اعلام خواهیم کرد درباره تیراندازی با کمان هم باید بگویم شجاعی تا اوایل هفته آینده استعفا خواهد داد.

وی درباره برگزاری فستیوال هنرهای رزمی و اینکه شنیده شده شما موافق برگزاری آن نیستید به فارس گفت: ما از آنها مدارک خواستیم نتوانستند بیاورند حالا خودشان گفته‌اند می‌خواهند انتخابات 28 فروردین انجام شود باید روال برگزاری مسابقات قانونی باشد.

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش از این صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش اعلام کرده بود کی‌روش تا پایان آذر حقوقش را گرفته اما فدراسیون فوتبال اعلام کرده کی‌روش 5، 6 ماه است حقوقی نگرفته است عنوان کرد: در این مورد فقط باید با کفاشیان صحبت کنید. وزارت ورزش کمک خودش را به فدراسیون فوتبال کرده است.

 

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره مشکلات پرسپولیس اظهار داشت: به یک سال اخیر نگاه کنید باشگاه استقلال و پرسپولیس هروقت به اواخر فصل می‌رسند شاکی هستند چرا باید اینطور باشد. مدیرعاملی که رفته می‌گوید 6میلیارد بدهی دارد سرپرست جدید برعکس می گوید. مسئولیت اصلی در باشگاه‌ها هیأت رئیسه است. اگر قرار باشد فقط بدهی باشد و وزارت‌خانه ‌ها صحبت کنند درست نیست. هیأت مدیره باید تلاش کند از برندی که دارد حرفه‌ای استفاده کند مدیر هزینه باشد مدیر درآمد هم باشد ما فقط پول را می‌بینیم و مدیریت‌ها  و فوتبال حرفه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه حسابرسی به باشگاه پرسپولیس فرستاده شده عنوان کرد: برای رفتن به فرابورس باید وضعیت مالی این باشگاه مشخص شود. خصوصی‌سازی هم مسیری است که باید طی شود قطعا دنبال این هستیم که این کار نهایی شود.

وی درباره صحبت با حسین هدایتی درباره باشگاه پرسپولیس گفت: من هیچ صحبتی با او نکرده‌ام.

 

وی در خصوص نامه پروین به وزارت ورزش و فرصت 4 روزه او برای بررسی شرایط واگذاری پرسپولیس گفت: اطلاعی از این نامه ندارم.

او در پاسخ به این سوال که آیا وزیر ورزش این نامه را به شما ارجاع نداده است، اظهار داشت: خیر.

 

سجادی در خصوص موضع وزارت ورزش و جوانان در قبال اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: همان حرف‌هایی که قبلا زده‌ام. زیاد علاقمند نیستم زمانی که انتخابات فدراسیون قایقرانی است در مورد فوتبال صحبت کنم. وقتی کشتی است در مورد فوتبال صحبت می‌شود، وقتی بدنسازی است در مورد فوتبال صحبت می‌شو.د اجازه بدهید راجع به قایقرانی صحبت کنیم.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرایط پرسپولیس عنوان کرد: من اگر بخواهم راجع به پرسپولیس صحبت کنم باید برنامه‌ای وسیع باشد. فقط یک اشاره می‌کنم که طی یک سالی که گذشته نه این دوره‌ای که دولت جدید آمده است، نگاه کنید به اوضاع پرسپولیس، استقلال و سایر باشگاه‌ها. ما 16 باشگاه حرفه‌ای داریم. چرا فقط باید این 2  باشگاه وقتی به اواخر فصل می‌رسند، شاکی باشند؟ چرا باید اینگونه باشد؟

او ادامه داد: مدیر عاملی رفته و یک صورت وضعیت خیلی ظاهری داده که من 60 میلیارد درآمد داشته‌ام و 5،6 میلیارد بدهی دارم.  سرپرست جدید روی کار می‌آید و عکس آن را می‌گوید. می‌گوید آن 60 میلیارد، بدهی است نه درآمد. مسئولیت اصلی را در هر یک از باشگاه‌های ما هیئت مدیره دارد. اینجا هیئت مدیره است که باید پاسخگو باشد. مدیر عامل ذوب‌آهن هیچ‌گاه پاسخگوی باشگاه ذوب آهن نیست. مدیر عامل فولاد خوزستان هیچ‌گاه پاسخگوی فولاد خوزستان نیست. مدیر عامل باشگاه و به خصوص اعضای هیئت مدیره آن باید اساس‌نامه را رعایت کنند.

وی افزود: اگر قرار است که فقط راجع به بدهی صحبت کنند این فکر می‌کنم صحیح نیست. در وزارت‌خانه‌های دیگر مسئولیت به هیئت مدیره واگذار می‌شود. هیئت مدیره باید تلاش کند از امکانی که در اختیارش است به صورت حرفه‌ای استفاده و خوب آن را مدیریت کند و فقط مدیر هزینه نباشد. باید مدیر درآمد نیز باشد.  این باشگاه‌ها بالاخره حرفه‌ای هستند. ما فقط در فوتبالمان پول حرفه‌ای می‌بینیم و پول حرفه‌ای می دهیم مدیریت ما حرفه‌ای نیست فوتبال ما هم در مجموع فوتبال حرفه‌ای نیست. اگر بخواهیم صحبت کنیم صحبت زیاد است.

وی در خصوص اینکه مشخص نیست این وسط پول بیت‌المال چه شده است و اینکه وزارت ورزش و جوانان قصد ندارد حسابرسی را به باشگاه پرسپولیس بفرستد گفت: در مصاحبه روز شنبه اعلام کردم و گفتم که وزارتخانه حسابرس فرستاده است که الان مشغول هستند. این مسئله چون حقوقی است زیر نظر معاونت حقوقی امور مجلس، آقای خادم در حال انجام شدن است. از طرف وزیر محترم هم ابلاغ گرفته‌اند. دقیقا در ابلاغ‌شان هم آمده است «بابت حسابرسی دقیق استقلال و پرسپولیس» تا تکلیفش روشن شود. برای رفتن در فرابورس و طی شدن مراحل خصوصی‌سازی نیاز است که صورت‌های مالی این 2 باشگاه مشخص شود.

سجادی در پایان در پاسخ به این پرسش که بالاخره استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند یا نه گفت: این تکلیف قانونی است و باید مطابق برنامه پنجم این امر صورت بگیرد.

 

سجادی در حالی پرسپولیس و استقلال را تنها باشگاه های گله کننده از وضع مالی معرفی کرده که پیشتر مسئولان بسیاری تیم ها از جمله ملوان ، داماش ، صبا ، تراکتورسازی و… از وضع بد مالی اظهار نارضایتی کرده و می کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)