پرسپولیس نیوز : با حضور عابدینی، انصاری‌فرد و خوردبین در برنامه تلویزیونی مشکلات باشگاه پرسپولیس برای خصوصی شدن مورد بحث قرار گرفت.

برنامه ورزش از نگاه 2 شب گذشته با محوریت مشکلات باشگاه پرسپولیس و اتفاقاتی که قبل و بعد از انقلاب در مجموعه مدیریتی این باشگاه رخ داده روی آنتن رفت و با دعوت از امیر عابدینی، عباس انصاری‌فرد و محمود خوردبین در خصوص موضوعات مختلف به بررسی مشکلات این باشگاه پرداخت.

در ابتدای این برنامه امیر عابدینی گفت: پرسپولیس خانه ما است و همه ما باید به آن خدمت کنیم گرچه علاقه‌های دیگری هم داریم.

وی افزود: سال 72 آقای انصاری‌فرد را دیدم و به او گفتم چرا اینقدر بی‌روحیه هستی؟ او گفت سازمان تربیت بدنی یک میلیون تومان به باشگاه پرسپولیس کمک کرده و دیوان محاسبات من را احضار کرده است. سال 79 من به همراه چند مدیر دیگر این باشگاه که تعدادشان به 19 نفر می‌رسید به دادگاه احضار شدیم که چرا به پرسپولیس کمک مالی شده است. ما ظرف دو سال 314 میلیون تومان برای پرسپولیس هزینه کردیم و مجبور بودیم که پاسخ دهیم و حتی آن رقم را تهیه کردیم و به حساب دولت واریز کردیم. یادم می‌آید علی پروین برای آزادی ما از بازداشت یک گونی سند آورد و گفت اینها سرمایه‌های پرسپولیس هستند.

وی افزود: سؤال من این است اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دولتی هستند پس ردیف بودجه آنها کجاست؟ من اعتقاد دارم باید این دو تیم به بخش خصوصی واگذار شوند. این تیم باید یک هیأت امنای بسیار خوب داشته باشد. همه باید جمع شوند در کنار علی پروین و در کنار پیشکسوتان دیگر یک مجموعه 30 نفری تشکیل دهند. مگر آن صندلی چه چیزی به ما می‌دهد که به فکر خدمت نیستیم.

وی تأکید کرد: در دولت گذشته قرار بود پرسپولیس را به ما بدهند ولی آقایان کلاهی دستشان بود که آن را بر سر ما گذاشتند. حتی یادم می‌آید از لای قرآن به ما هزار تومانی عیدی دادند که صداقت در بین صحبت‌هایمان باشد اما وقتی بیرون رفتیم دیدیم این صداقت وجود ندارد.

مدیرعامل سابق پرسپولیس تأکید کرد: وقتی وزیر ورزش خیلی راحت می‌گوید مسائل مهمتری نسبت به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دارد این نشان‌دهنده این است که ادراک موضوع وجود ندارد. با صراحت می‌گویم بیش از 67 درصد مردم طرفدار فوتبال هستند و بالای 50 درصد همین آرا متعلق به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. من خواهش می‌کنم دوستان هیأت مدیره بگویند با چه پیشینه ورزشی روی آن صندلی نشسته‌اند؟ با همه احترامی که برای آقایان قائلم اعضای هیأت مدیره به جز علی پروین جایگاهی در این فوتبال ندارند. آیا جایگاه علی پروین باید به عنوان مدیرعامل باشد؟ علی پروین عاشق پرسپولیس است اما جایگاهش آنجا نیست.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر علی پروین در 67 سالگی قرار باشد محبوبیتش در بین مردم کم شود تنها راهش این است که او را مدیرعامل کنیم که این اتفاق افتاده است. چرا آقایان افکارسنجی نمی‌کنند؟ چرا خودشان باید مدیرعامل تعیین کنند؟ چرا از وزارتخانه تماس گرفته‌اند و گفته‌اند موقتا استعفای رویانیان را بپذیرید؟ چرا با مردم صادق نیستید؟ چرا جمعیت صد هزار نفری به 7 هزار نفر رسیده است؟ زمانی که انصاری‌فرد از هیأت مدیره خداحافظی کرد التماسش کردم که برگردم چون برای این تیم زحمت کشیده است. این هیأت مدیره‌ای که مردم حتی آنها را نمی‌شناسند چطور می‌تواند مدیرعاملی را عوض کند که هر روز با مردم سر و کار دارد. رویانیان برای فوتبال زحمت کشید. مگر می‌شود وقتی یک مدیرعامل می‌رود بدهکار نباشد؟ علی فتح‌الله‌زاده انسانی است که ایثار کرده است. او هر کاری می‌کند به او خرده می‌گیرند. اگر اعضای هیأت مدیره به او کمک کنند و یا سینه سپر کنند و مسئولیت بپذیرند اینگونه نمی‌شود. اگر مدیرعامل را قبول ندارید چرا او را برکنار نمی‌کنید؟ وقتی ساختار روشن نیست این اتفاق‌ها هم رخ می‌دهد.

عابدینی ادامه داد: هفته گذشته در یک برنامه پرطرفدار مثل 90 سؤالی مطرح شد که کدام گل زیباتر است؟ و نزدیک به 2.5 میلیون نفر در این مسابقه شرکت کردند. این نشان می‌دهد یک برنامه تلویزیونی که فوتبال پخش می‌کند حداقل 10 میلیون جمعیت را به خودش معطوف کرده است. پس ما باید به این بستر بها بدهیم چون هیجان زیبایی به نام ورزش را دنبال می‌کند. تعبیر انصاری‌فرد درست است که می‌گوید بنیه دفاعی کشور روی کاکل ورزش می‌چرخد.

محمود خوردبین در ادامه این برنامه صحبت کرد و گفت: تا آنجایی که من در جریان هستم قرار بود آقای هدایتی به آقای پروین کمک کند البته من در روزنامه‌ها خواندم که آقای هدایتی گفته بود اگر آقای دادکان باشد من کمک می‌کنم.

وی در خصوص اینکه رابطه دایی و پروین با یکدیگر خوب است، گفت: انشاء‌الله این اتفاق بیفتد و پروین هم در مصاحبه‌هایش در مورد دایی خوب صحبت کرده و دیدید که پرسپولیس هم برد خوبی مقابل سپاهان به دست آورد.

سرپرست سابق تیم پرسپولیس ادامه داد: من 48 سال است که با پرسپولیس زندگی می‌کنم و در کنار علی پروین در این تیم بودیم و باید بگویم پرسپولیس مال من پروین است ولی حتی به عباسی وزیر سابق ورزش گفتم که امیر عابدینی بهترین مدیرعامل پرسپولیس است و او در کنار علی پروین می‌تواند این تیم را نجات دهد نه اینکه بخواهم عملکرد دیگران را زیر سؤال ببرم ولی انصافا عابدینی مدیر لایقی است. قبل از اینکه عباسی از وزارت کنار برود من را به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب کرد و به من گفت شنبه جلسه است. روز قبل از جلسه به من اطلاع دادند اگر قرار است فردا در آنجا حضور پیدا کنید به آقای کامبوزیا رأی دهید که من همان جا استعفا دادم و اعلام کناره‌گیری کردم. اتفاقا گفتم این آقایی که شما اسمش را می‌آورید برود در شطرنج کارش را انجام دهد، برای چه در حضور علی پروین رئیس فدراسیون شطرنج مدیرعامل پرسپولیس شود.

 

عباس انصاری‌فرد نیز در ادامه این برنامه صحبت کرد و گفت: بحث ما این است که خصوصی‌سازی واقعی شود. باید یک مکانیزم درست تعریف شود. همه باید بدانند این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شده و آن وقت بیایند و رویش سرمایه‌گذاری کنند.  خواهش من از وزارت ورزش این است که هر چه سریع‌تر بحث خصوصی‌سازی انجام شود تا از این بحران فرار کنیم.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس افزود: قبول کنیم که وزیر در کشورها تأثیر بسزایی دارد. ما در این مدت بیشتر در جهت تضعیف بنیه دفاعی از ورزش استفاده کردیم. متأسفانه ما آورده نداریم و از جیب هزینه می‌کنیم. ما در ورزش بیشتر نقش مخرب داریم. می‌دانید چرا؟ چون استراتژی مشخصی در مملکت ما در مورد ورزش وجود ندارد. معمولا اشخاصی که در مباحث سیاسی بیرون می‌ماندند به ورزش هدایت می‌شوند. قبول کنیم که پیکان ورزش ما، تیم‌های پرسپولیس و استقلال هستند. وقتی ما در مورد ورزش ساده‌نگری می‌‌کنیم همین اتفاقات هم می‌افتد. مثلا می‌گفتند آقای فلانی چون در پرسپولیس خطرناک شده باید حذف شود!

وی تأکید کرد: وقتی ورزش به صنعت تبدیل شده باید نگاهمان هم همانگونه باشد. وقتی هیأت مدیره قوی باشد قطعا یک مدیرعامل قوی انتخاب می‌شود. استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شوند. بایرمونیخ و بارسلونا وقتی تشکیلات شخصی دارند قطعا موفق می‌شوند چون آنها سعی می‌کنند بهترین مدیرعامل را بگذارند و نتیجه بگیرند.

برنامه ورزش از نگاه 2 طی هفته گذشته طی دو روز پنج‌شنبه و جمعه با محوریت مشکلات باشگاه پرسپولیس پرداخت و با دعوت از برخی چهره های خاص و مخالف پرسپولیس حاشیه ساز شده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)