پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ گفت: سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 4 تیم است.

مهدی تاج در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه از حضور خبرنگاران خوشحال است،‌گفت: در این جلسه قرار است که در خصوص سهمیه‌های آسیا صحبت کنیم. از حضور شما خبرنگاران هم بسیار خوشحالم که بار دیگر در کنار شما هستم.

وی ادامه داد: ما بی‌سابقه‌ترین امتیاز را در آسیا کسب کردیم.

رئیس سازمان لیگ در ادامه به 10 تیم برتر آسیا اشاره کرد و امتیازدهی آنها را اینگونه اعلام کرد. این امتیازها از هزار است

1- ژاپن 935 امتیاز، 2- ایران 908، 3- کره جنوبی 887، 4- عربستان 869، 5- قطر 848، 6- امارات 847، 7- چین 843، 8- استرالیا 804، 9- ازبکستان 693، 10- تایلند 601

تاج در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بحرین و سنگاپور امتیازهای کمتری کسب کرده‌اند یادآور شد: پس از 10 تیمی که در رتبه‌ةای اول قرار گرفتند بحرین،‌سنگاپور، عراق و کویت امتیازهای کمتری گرفتند و در رد‌‌ه‌های بعدی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینک ایران پیش از این در رده پنجم آسیا و سوم غرب آسیا قرار داشته، تاکید کرد: ما هم اکنون در رده اول غرب آسیا قرار گرفتیم و پس از ما عربستان،امارات، قطر و اربکستان قرار گرفته‌اند. یعنی ما به جای ازبکستان قرار گرفتیم.

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: ژاپن در شرق آسیا اول است و ما در مجموع در رده دوم قرار داریم که این بی‌سابقه‌ترین عملکرد بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که در مجموع ورزشگاه‌ها و شرایط دیگر در رده دوم آُسیا هستیم. نتایج فقط تاثیرگذار نیست. این موضوع را به همه تبریک می‌گویم و امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد. باید تلاش کنیم که زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم. و روز به روز پیشرفت داشته باشیم این مسئله یک روزه درست نمی‌شود بلکه به زمان نیاز دارد همانطور که یک روزه هم خراب نمی‌شود.

تاج در ادامه به سهمیه‌های کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و این رده‌بندی را اینگونه اعلام کرد:

1-ژاپن 4 سهمیه مستقیم، 2- ایران 4 سهمیه مستقیم، 3- کره جنوبی 4 سهمیه مستقیم، 4- عربستان 4 سهمیه مستقیم، 5- امارات 3+1، 6- قطر 2+2، 7- چین 1+3، 8- استرالیا 2+2، 9- ازبکستان 1+2، 10- تایلند 2+1
 

وی افزود:‌ایران در بخش باشگاه‌های حرفه‌ای استثنا است ما از 16 باشگاهمان 15 باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفتند. عربستان 8 باشگاه، قطر 12 باشگاه، امارات 12 باشگاه، ازبکستان 4 باشگاه، هند 1 باشگاه از بین 14 باشگاهش و اردن نیز 5 باشگاهش توانست مجوز حرفه‌ای بگیرد.

 

تاج تاکید کرد: این امتیازها هم هر سال داده می‌شود ما امسال در بحث سازماندهی امتیاز بهتری گرفتیم. معیارها و امتیازدهی‌ها از سال گذشته نسبت به قبل تغییر پیدا کرد. ما در بخش سازماندهی از مجموع 50 امتیاز 50 گرفتیم ما از مجموع 433 استاندارد فنی در بخش استاندارد فنی 169.17 امتیاز کسب کردیم در حالی که امتیاز ما سال قبل در این بخش 133 بود. در این بخش تیم‌های باشگاهی لیگ دسته یک، دسته دو و لیگ برتر و استقلال و سپاهان مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند. در بخش هواداران از 100 امتیاز 90.9 گرفتیم که سال قبل 83.5 بودیم. اینکه به عدد 100 نرسیدیم دلیلش قیمت پایین بلیت مسابقات بود. البته قصد نداریم قیمت بلیت را افزایش دهیم.

 

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: متوسط حضور تماشاگران در هر مسابقه چه در بخش ملی و چه باشگاهی و چه لیگ قهرمانان آسیا باید اعلام شود. البته تعداد کم هواداران در برخی بازی‌های تیم ملی کمی امتیاز ما را پایین‌تر آورد. بحث بعدی موضوع اداره نمودن مسابقات بود که ما امسال امتیاز 150 را گرفتیم در حالی که امتیاز ما در سال بعد 50 بود. جا دارد به این خاطر از دوستان ما در سازمان لیگ و باشگاه‌ها تشکر کنیم.

 

وی افزود: بخش بعدی موضوع آئین‌نامه، همکاری با مجریان قانون بود. AFC برنامه ویژه‌ای برای مشخص بودن وضعیت بازیکنان و همچنین مالکان باشگاه‌ها دارد. بحث مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز بسیار اهمیت دارد و باید مشخص باشد. مدیر عامل باشگاه‌ها باید تمام وقت باشند که این وضعیت در اکثر تیم‌های ما وجود دارد. موضوع بعدی در ساختار تیم و وضعیت پخش مسابقات است که در این راستا رسانه ملی به ما کمک کرده است. حسابرسی لیگ انجام شده و موجودیت لیگ تضمین شده است. موجودیت لیگ بحث مهمی است اگر سال قبل ما لیگ را به موقع تمام نمی‌کردیم و دو مسابقه ما باقی می‌ماند شاید نمی‌توانستیم کل امتیاز را بگیریم اما در این مسئله با وجود تلاش‌هایی که انجام شد لیگ را به موقع اتمام رساندیم.

 

تاج خاطرنشان کرد: در بحث بازاریابی و تبلیغات از 50 ، 50 آوردیم در بحث عملکرد گزارش مالی مسائل تجاری حامی مالی، بلیت فروشی و حق پخش تلویزیونی امتیاز خوبی گرفتیم در موضوع مدیریت مسابقات از 50، 50 گرفتیم. این مسئله مربوط به مجزا بودن مسیرهای ورود بازیکنان و تماشاگران، حضور آمبولانس، یگان ویژه،‌ خدمات‌رسانی و داشتن جایگاه VIP بود. بخش رسانه‌ای ما از 50، 50 گرفت. در این مورد 12 مبحث مختلف بود که مربوط به اتاق کنفرانس، مصاحبه‌های مطبوعاتی قبل و بعد از مسابقات و … می‌شد.

 

وی تاکید کرد: وضعیت استادیوم‌های ما تاثیر زیادی در بالارفتن نمره ما داشت. امسال 12 ورزشگاه ما درجه A را گرفت. امتیاز ما در این بخش 132.5 شد که نسبت به سال قبل خیلی بالا آورد. امتیاز ما در سال قبل 83 بود. جادارد از مدیریت ورزشگاه تختی، دستگردی، عضدی، سردار جنگل و .. تشکر کنیم که توانستند نمره A را به دست آورند. باشگاه‌ها 95.6 امتیاز از مجموع 100 امتیاز گرفتند در بخش زیرساخت‌ها 10 امتیاز گرفتیم که سهولت در بحث صدور روادید برای لیگ قهرمانان آسیا و مسائل دیگر می‌شد. جا دارد در این راستا از وزارت خارجه هم تشکر کنم.

 

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: واقعا خوشحالم که 4 سهمیه به صورت کامل گرفتیم. ما قبلا پنجم آسیا و سوم غرب آسیا بودیم که اکنون اول غرب آسیا و کشور سوم در کل آسیا هستیم. این مسئله در جلسه هفته آینده کمیته مسابقات قطعی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: فردا باید قدم دیگری در راستای تغییر زمان لیگ قهرمان آسیا برداریم. تغییر زمان لیگ قهرمانان آسیا و هماهنگی آن با مسابقات با غرب آسیا مسئله مهمی است که باید انجام شود این مسئله را فردا در جلسه غرب آسیا پیگیری می‌کنیم. تاریخ لیگ قهرمانان آسیا اکنون در شرایطی است که سازمان لیگ را مقابل تیم ملی قرار داده است.این جلسه فردا ساعت 10 برگزار می‌شود. در آسیا غیر از کره جنوبی همه با این مسئله موافق بودند. چین رای سفید داد و ژاپن نیز با این تغییر موافق بود. تیم ملی ژاپن برای پیدا کردن حریفان اروپایی با تغییر برنامه موافق است. باید به سمتی برویم که لیگ قهرمانان آسیا را با حضور یک تیم‌مان به پایان برسانیم اکنون به دلیل اینکه در میانه این مسابقات با نقل و انتقالات فوتبال ایران روبرو می‌شویم این مسئله باعث می‌شود تا باشگاه‌های ما با دو تیم مختلف به میدان بروند اگر برنامه همزمان با لیگ ما شود باشگاه‌های کشورهای غرب آسیا دچار چنین مشکلی نخواهند شد.

وی افزود: ما رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را همزمان با جام جهانی خواهیم داشت و کی‌روش هم حق دارد که بازیکنان خود را در اختیار داشته باشد. به هر حال ما باید این مدیریت را انجام دهیم تا بتوانیم بازیکنان را در اختیار دو  گروه قرار دهیم.

 

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: ما در بخش تجاری امتیاز کافی را کسب نکردیم که اگر بتوانیم در این قسمت هم امتیاز لازم را بگیریم بعید نیست که بتوانیم ژاپن را هم بگیریم. تلاش سازمان لیگ این است که با همراه اول قراردادی ببندیم تا مشکلاتمان را برطرف کنیم. این موضوع شنبه انجام خواهد شد که تمامی مبادلات به صورت مساوی بین سازمان لیگ و همراه اول برقرار خواهد شد. سازمان لیگ هم بین باشگاه‌ها این پول را تقسیم خواهد کرد.

 

تاج با اشاره به اینکه در بند 15 و  16 اساسنامه فدراسیون درآمدزایی کلیه باشگاه‌ها به سازمان لیگ معطوف شده، تأکید کرد: در اساسنامه آمده است که بخش درآمد اسپانسر و تبلیغات به سازمان لیگ برمی‌گردد مهمترین مأموریتی هم که سازمان لیگ دارد و هیئت رئیسه این موضوع را پیگیری می‌کند این است که کلیه درآمدها در بخش‌های مختلف از قبیل انتشار و توزیع نمایش و سایر موارد به سازمان لیگ می‌رسد و این موضوع در موارد مختلف وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: ما به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به وزارت ارشاد هم نامه‌ای نوشته‌ایم که تمام سایت‌هایی که درباره فوتبال می‌نویسند باید مجوز داشته باشند و در غیر این صورت بسته خواهند شد. سایت‌های هواداری هم باید از باشگاه‌های مربوطه مجوز بگیرند و باشگاه‌ها این مجوز را به سازمان لیگ فکس کنند. این بر اساس قوانین AFC است و تمام سایت‌ها باید با مجوز فعالیت کنند.

 

تاج با اشاره به قراردادی که با همراه اول انعقاد خواهند کرد، گفت: هزینه هر پیامک 50 تومان است که 44 درصد آن هزینه ارسال خواهد شد و 14 تومان مربوط به سازمان لیگ می‌شود و 14 تومان دیگر مربوط به همراه اول می‌شود. این بزرگترین قرارداد مخابراتی کشور است که تاکنون بسته شده و حقوق بخش فوتبال است که تاکنون گرفته نمی‌شد اما با بستن این قرارداد این امر عملی خواهد شد.

 

رئیس سازمان لیگ افزود: ایرانسل هم 30 درصد این قرارداد را تشکیل خواهد داد و ما بندهایی را قرار داده‌ایم که اگر آنها حاضر به امضای قرارداد نشدند از آنها شکایت کنیم.

 

تاج در مورد اینکه قطر در امتیازدهی پایین‌تر از ایران قرار دارد اما توانسته میزبانی جام جهانی را برعهده بگیرد و ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا در حال رایزنی است و گفته می‌شود این مدارک سندسازی و صوری است، گفت: ما بالاترین امتیاز را در بخش ورزشگاه‌ها گرفتیم و این بسیار اهمیت دارد. رئیس کمیته بازاریابی، رئیس کمیته برنامه‌ریزی و رئیس کمیته حرفه‌ای آسیا هر کدامشان از ورزشگاه‌ها بازدید داشتند و یک روز را مختص به بازدید از ورزشگاه‌های مختلف انجام داده‌اند. ما در مقام مقایسه با کشورهای دیگر برتر بودیم البته ایران در خودزنی مقام اول را دارد.

 

وی افزود: ما خودمان را خیلی می‌زنیم. می‌گویند که برای گرفتن امتیاز لابی کرده‌اند اگر می‌توانستیم این کار را کنیم که خیلی از مشکلات دیگر  کشور را هم با این موضوع حل می‌کردیم. خوشبختانه امتیازدهی قبل از آمدن بلاتر و شیخ سلمان بود که دیگر نمی‌توانند مسائلی را بگویند. شما هم می‌توانید ورزشگاه‌ها را ببینید من اعتقادی به سندسازی و مسائل صوری ندارم. قبول دارم که باشگاه‌ها مشکلاتی دارند اما این امتیازها بر اساس ساختار و کار باشگاه‌ها داده شده است و باید تلاش کنیم تا آنها پیشرفت کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)