پرسپولیس نیوز :  یحیی گل محمدی می‌گوید از پرسپولیس طلب دارد، اما نمی‌خواهد برای این تیم حاشیه درست کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره روند آماده سازی این تیم پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر، عملکرد نفت در فصل نقل و انتقالات، طلب خود از پرسپولیس و همچنین ارزیابی خود از خریدهای این تیم صحبت کرد.

* از شرایط نفت برایمان بگویید. روند آماده سازی تیم‌تان چطور بوده است.

– تیم ما با توجه به برنامه‌ای که طراحی کرده بود پیش رفت. قرار بود یک اردوی خارجی در گرجستان داشته باشیم که منتفی شد اما سایر برنامه‌ها طبق اهدافی که داشتیم، انجام شد. نفت باشگاهی است که امکانات خوبی دارد و امسال تیم جوانی در اختیار داریم. در بازی‌های تدارکاتی هم خوب بودیم و فکر می‌کنم امسال تیمی هستیم که هم انگیزه بالایی داریم و هم میانگین سنی پایین تیم قدرت دوندگی‌مان را بیشتر می‌کند.

* دیدارهای تدارکاتی قبل از فصل‌ چطور بود؟

– دوشنبه در آخرین بازی تدارکاتی در تبریز به گسترش فولاد با نتیجه‌ یک بر صفر باختیم. قبل از آن هم با تراکتورسازی و راه‌آهن مساوی کرده بودیم و فولاد را برده بودیم. دو بازی دوستانه هم با امیدهای خودمان انجام دادیم و مقابل تیم‌های ملی دانشجویان و آسیا ویژن هم به میدان رفتیم. یک اردو در کردان کرج برگزار کردیم، اما بیشتر تمرین‌های خود را در همین تهران انجام دادیم.

* مثل این که هزینه‌های نفت نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

– ظاهرا این طور است. البته من در مسائل کلان باشگاه دخالت نمی‌کنم و تمرکزم روی مسائل فنی است، اما فکر می‌کنم با تغییر و تحولاتی که در باشگاه به وجود آمده این تیم کم‌کم حالت خصوصی پیدا می‌کند.

* یعنی نفت در فصل نقل و انتقالات از 6.5 میلیاردی که فصل گذشته خرج کرده بود، کمتر هزینه کرده است؟

– به طور دقیق اطلاع ندارم که سال گذشته هزینه باشگاه چقدر بوده یا امسال چه مقدار بوده است، اما می‌توانم به طور کلی بگویم که نفت جزو سه، چهار تیم کم هزینه لیگ برتر است.

* از انتخاب نفت راضی هستید؟

– نفت باشگاهی است که امکانات خوبی دارد. مدیریت فهمیده‌ای در آن حضور دارد که رابطه خوبی با کادر فنی دارد. نکته جالب این است که با وجود این که هر سال هزینه کمی داشته، اما همیشه در لیگ نتیجه‌ گرفته است. این هم به خاطر ساختار خوب و منسجم باشگاه است. باشگاه نفت بدون هر گونه هیاهو و با آرامش کامل در فصل نقل و انتقالات کار کرد. فکر می‌کنم موفقیت نفت موضوع مهمی است که باید بررسی شود و سایر باشگاه‌ها از نحوه کار نفت الگوبرداری کند.

* برخی معتقدند که رفتن بازیکنانی مثل میثم حسینی ، هادی شکوری و امین منوچهری از نفت اشتباه بود.

– در این تردیدی نیست که این سه بازیکن مهره‌های خوبی بودند و در لیگ تجربه زیادی داشتند. اما به هر حال این اتفاق افتاده است. ما امسال بازیکنان جوانی را به تیم آورده‌ایم که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. دو ملی‌پوش به نام‌های اولادی و مکانی را هم داریم، ضمن این که از شش سهمیه لیگ برتری خود هنوز دو سهمیه را نگرفته‌ایم. اولادی، ابراهیمی ، نوید کیا و نزهتی چهار سهمیه لیگ برتری ما هستند. چند جای خالی در فهرست تیممان داریم که در آینده با توجه به نیازهایمان آنها را پر می‌کنیم. امسال با توجه به افزایش قیمت دلار هیات مدیره باشگاه تصویب کرده بود که بازیکن خارجی جذب نکنیم. اگر بازیکنی باشد که بتوانیم با قرارداد ریالی او را جذب کنیم، این کار را خواهیم کرد. در غیر این صورت فقط به یک دفاع نیاز داریم. ضمن این که چند بازیکن از لیگ یک گرفته‌ایم به نام‌های کامیابی‌نیا، بوحمدان، وحید امیری، بهرام دباغ و علی قربانی.

* کمی از پرسپولیس حرف بزنیم. نقل و انتقالات این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

– فکر می‌کنم پرسپولیس موفق عمل کرده است. اسکلت تیم حفظ شده و بازیکنان خوبی آماده‌اند. فصل گذشته هم پرسپولیس بازیکنان بزرگی را گرفت، اما در تیم توازن وجود نداشت. به طوری که در برخی از پست‌ها ترافیک بازیکن بود و در بعضی دیگر هم کمبود بازیکن. اما امسال بازیکنان جوان خوبی به تیم اضافه شده‌اند. بازیکنانی که فصل گذشته آمده بودند هم با فضای پرسپولیس بیشتر آشنا هستند و هماهنگی بیشتری خواهند داشت. در فاز دفاعی پرسپولیس تغییری نداشته و همین باعث ثبات بیشتر در این تیم می‌شود.

* از بازیکنانی که به پرسپولیس آمده‌اند کدام یک در لیست شما هم بودند؟

– بازیکنانی مثل عباس زاده، شاکری، صادقیان، حدادی فر و خلیل‌زاده در میان بازیکنانی بودند که من پیش از جدایی از پرسپولیس درخواست جذب آنها را داده بودم. اما دایی هم این بازیکنان را مدنظر داشته است و امیدوارم که بازیکنان جدید پرسپولیس موفق باشند.

* پرسپولیس علی کریمی و کریم انصاری فرد را در نقل و انتقالات از دست داد.

– باید به نظر سرمربی احترام گذاشت. حتما دلایل متعددی وجود داشته است. هر دو بازیکن می‌توانند به هر تیمی کمک کنند. من در ریز مسائل نیستم و نمی‌توانم به طور دقیق درباره جدایی آنها اظهار نظر کنم.

* نفت در دو سال گذشته رتبه پنجم لیگ را به دست آورده و به نظر می‌رسد امسال توقع مدیران باشگاه از شما بالا باشد.

– خود من هم از تیم توقع دارم. امسال جوانان خوبی را جذب ‌کرده‌ایم. با این وجود سال سختی را برای همه تیم‌ها پیش‌بینی می‌کنم. بعضی از تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس ، ذوب آهن و مس در فصل قبل موفق نبودند و امسال برای جبران می‌آیند. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که با نفت چه رتبه‌ای را کسب می‌کنم.

* مثل این که از پرسپولیس طلب دارید.

– در این باره تمایلی به اظهار نظر ندارم. مسائل داخلی یک باشگاه نباید علنی شود. من از رویانیان تشکر می‌کنم که از من حمایت کرد. زمانی که من پرسپولیس را تحویل گرفتم، این تیم بحرانی‌ترین روزهای خود را در تاریخ به لحاظ نتیجه‌گیری تجربه می‌کرد و سابقه نداشت که پرسپولیس دوازدهم جدول باشد. طبیعی بود که مشکلات فنی و حاشیه‌های روحی – روانی زیادی وجود داشت. اما توانستیم با حمایت هواداران ، رسانه‌ها و پیشکسوتان تیم را درست کنیم و به آرامش برسانیم. در 20 بازی فقط یک باخت داشتیم. می‌توانستیم با تمرکز بیشتر بر روی لیگ برتر سهمیه آسیا را هم بگیریم. اما در چند بازی به خاطر داوری که دیگر نمی‌خواهم به آن اشاره کنم متضرر شدیم. همه این اتفاق‌ها افتاد، اما دیگر نیازی به تکرار آنها نمی‌بینم. 30 درصد از قراردادم با پرسپولیس باقی مانده است، اما هنوز ابهامی صورت نگرفته. چند بار با شیرینی صحبت کردم، اما ما هنوز نتوانستیم همدیگر را ببینیم. مطمئنم که رویانیان زحماتمان را برای پرسپولیس بی‌پاسخ نمی‌گذارد. با پرسپولیس این حرف‌ها را ندارم و نمی‌خواهم به خاطر این مسائل حاشیه درست کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)