پرسپولیس نیوز : پس از گذشت 20 روز از آغاز فصل نقل و انتقالات و برگزاری نظرسنجی های گسترده هواداری مشخص شد اکثر خواسته های هواداران پرسپولیس محقق نشده است.

بر اساس این نظرسنجی ها برخلاف فصل گذشته مشخص شد پرسپولیسی ها تنها خواستار جدایی 6 بازیکن شده و انتظار دارند از 21 بازیکن فعلی 15 بازیکن حفظ شوند.

 

در خط دروازه ، پرسپولیس فصل گذشته را با حضور نیلسون و گردان آغاز کرد و در نهایت با محقق نشدن انتظارات از گزینه ایرانی ، نیلسون را تکیه گاه خود دید تا این برزیلی دوست داشتنی مانع از تکمیل یک کابوس تمام عیار شود، از بین این دو نفر پرسپولیس در حال حاضر هیچ کدام را در اختیار ندارد و در کمال تعجب و خواست بسیاری از هواداران با بی میلی نسبت به تمدید قرارداد دروازه بان اول خود اقدام جدی برای امضای قرارداد با او تا به حال انجام نداده و علت آن هم گویا دو گل دریافتی در فینال جام حذفی و به زعم آنها مشکوک بودن دریافت این گلها بوده است. اتهامی که این دروازه بان در مصاحبه هایش با چشمانی اشکبار آن را به شدت رد می کند. پرسپولیسی ها که بعد از سال ها یک فصل خیالشان از درون دروازه راحت بود و با آمدن هر توپ روی دروازه منتظر ایجاد یک موقعیت خطرناک یا دریافت گل نبوند ، حالا برگشته اند به همان جایی که ابتدا بودند ، سر خانه اول! رای هواداران در این بخش 85 درصد به حفظ نیلسون می باشد.

 

در خط دفاعی رضا نورمحمدی همچون نظرسنجی فصل گذشته لب مرز حرکت می کند و 46 درصد رای مثبت  و 54 درصد رای منفی کسب کرده اما قرارداد او تمدید شده است. آنها با رای 97 درصدی به حسینی و 80 درصدی به محسن بنگر خواهان حفظ ستون های خط دفاعی خود شده اند اما طبق فعل و انفعالات صورت گرفته تا امروز احتمال حفظ حسینی بسیار ضعیف بوده و نزدیک ترین باشگاه به او طبق اطلاعات رسیده سپاهان می باشد .در حالی که جالب است بدانید وی بالاترین رای مثبت را در میان 21 بازیکن پرسپولیس کسب کرده و این مساله موید آن است که گاه اثرگذاری یک بازیکن پرهزینه می تواند با حضور چندین بازیکن متوسط و ارزان قیمت برابری کند.

 

در خط میانی با نوری طبق انتظار هواداران توافق شده ، نقی زاده قرارداد دارد و می ماند و کلاه کج هم که رای منفی 89 درصدی از هواداران پرسپولیس گرفته جایی در لیست دایی ندارد. اما دو نقطه منفی دیگر در کارنامه پرسپولیس امسال در همین خط میانی به چشم می خورد ، جایی که هواداران با رای 97 و 88 درصدی خواهان حفظ حقیقی و کریمی بوده اما اولی خود ساز جدایی زده و دومی پس از خداحافظی از فوتبال پرسپولیسی ها علاقه ای به حفظش نشان نداده اند.

 

نیاز به حفظ حقیقی در خط میانی در شرایطی که پرسپولیس یک فصل تمام از آن ناحیه ضربه خورد و با هزار دردسر توانست حقیقی را از فجرسپاسی برای ترمیم آن به خدمت بگیرد همچون روز روشن است. جایی که استقلال برای تقویت آن مهره هایی چون ساموئل و نکونام را با سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس و اسپانیا به خدمت می گیرد.

 

اما دومی علی کریمی است که هنوز جدا نشده ، چندین باشگاه لیگ برتری برای جذب او اقدام کرده اند. انتقال چنین بازینی اگر صرفا از منظر فنی هم بررسی شود ، دو بار به ضرر باشگاه تمام می شود ، یک اینکه از قدرت تیم خودی کاسته و دیگر به تقویت یکی از رقبای تیم کمک می کند ، آن هم در برهوت هافبک خلاق لیگ برتر که خلق موقعیت ها در مسابقات آن شبیه به کیمیاگری شده است. این دست بازیکنان هر چقدر هم که پر سر و صدا باشند حضورشان در تیم خودی معقولانه تر بوده و انتقالشان به تیم های دیگر حاشیه های بیشتری تولید می کند ، چرا که به نوعی شناسنامه تیم خود به حساب می آیند . در روزگاری که بازیکنانی با  2 یا 3 گل زده در خط حمله تیم در طول فصل قراردادهای مشروط و دو بندی جلوی باشگاه می گذارند ، امضای قرارداد با بازیکنانی که با یک دعوت خشک و خالی حاضر به بازی در تیم می شوند موجب حفظ شأن و شخصیت خود باشگاه می شود.

 

نیلسون ، آسمیر آودوکیج ، ایمون زاید ، جلال حسینی ، رضا حقیقی ، علی کریمی و… این چه رسمی است که پرسپولیس به زحمت خوب ها را در تیم خود جمع می کند و به راحتی آنها را از دست می دهد؟  پرسپولیس بازیکنانی را که خودشان و هواداران می خواهند در پرسپولیس بمانند رد می کند و سراغ بازیکنی می رود که بنده پول بوده و برای پوشیدن پیراهن این تیم هزار و یک شرط گذاشته و با 50 میلیون تومان افزایش پیشنهاد رنگ پیراهن خود را از یک صبح تا ظهر  3 بار عوض می کند و تمام باشگاه های کشور را سر کار گذاشته است!

 

تغییر درصد زیادی از ترکیب تیم با از دست دادن عناصر موثر ، در فصول پیاپی باعث از بین رفتن شخصیت تیمی شده و آنجاست که باید در جریان مسابقه 90 دقیقه ای سه یا چهار بار بازوبند کاپیتانی دست به دست شود. تصور اینکه جام قهرمانی احتمالی پرسپولیس را هم بازیکنی با 2 سال سابقه بازیگری بالای سر ببرد دردناک به نظر می رسد!

 

در خط حمله اکثر مهاجمان به جز نوروزی و قاضی با رای مثبت برای ماندن در تیم با وجود عملکرد نه چندان موثر خود در فصل گذشته رو به رو شده اند. از این میان حضور نوروزی و رضایی تا به حال قطعی شده و مذاکرات برای حفظ قاضی و انصاری فرد همچنان ادامه دارد.

 

درباره خریدهای جدید تیم با نظر سرمربی و یا انتخاب اعضای کادر فنی از هم اکنون نمی توان پیش داوری و اظهار نظر کرد و باید منتظر ماند و دید می توانند تفکرات علی دایی را درون زمین پیاده کنند یا خیر ، چرا که در نهایت این خود اوست که باید پاسخگوی نتایج به دست آمده به میلیون ها نفر باشد و این پاسخ گویی بدون داشتن اختیار کافی برای جذب بازیکنان و یا انتخاب اعضای کادر فنی امکان پذیر نمی باشد.

 

با این وجود حفظ دروازه بان امتحان پس داده تیم و حضور یک لیدر بزرگ در مرکز خط دفاع ، جذب جانشین مناسب برای بازیکنان اصلی در دو سمت خط دفاعی ، ترمیم هافبک دفاعی و تکمیل کمربند هافبک های سازنده در خط میانی به منظور حفظ توازن تعداد بازیکنان در خطوط مختلف با توجه به محرومیت ها و مصدومیت های احتمالی در طول فصل   و در نهایت حفظ یکی از مهاجمان و یا جذب یک تمام کننده ذاتی از نیازهایی است که در صورت عدم رفع آنها فکر کردن به تلاش برای قهرمانی دور از ذهن به نظر می رسد.

 

در مجموع 129660 رای در این نظرسنجی ها به ثبت رسیده و با استفاده از سیستم ثبت آی پی امکان تخلف و ارسال آرای تقلبی در آن نیز بسیار کم می باشد. آمار کامل و جزئیات نظرسنجی ها از طریق صفحات زیر قابل مشاهده است:

نیلسون رضا محمدی عابدزاده حسینی بنگر نورمحمدی خانزاده ماهینی پولادی حقیقی نقی زاده نوری کلاه کج کریمی نوروزی پروویچ ولاتکو فشنگچی رضایی قاضی انصاری فرد

 

* نوشته: مهدوی

 

مقایسه با نظرسنجی فصل قبل

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)