پرسپولیس نیوز : کریم باقری یکی از محبوب ترین بازیکنان فوتبال ایران در دو دهه اخیر و معروف ترین شماره 6 تاریخ فوتبال ایران امروز 39 ساله شد.

کریم باقری که این روزها در کنار کادر فنی پرسپولیس حضور دارد، متولد اول اسفند 1352 است و امروز وارد چهارمین دهه عمرش می شود. باقری فوتبال خود را بطور حرفه ای از سال 1370 با تیم تراکتورسازی تبریز آغاز کرد و سپس راهی کشاورز و پرسپولیس تهران شد. او پس از درخشش در جام ملت های 1996 آسیا به همراه علی دایی راهی بوندس لیگا و تیم آرمینیا بیله فلد شد. کریم پس از دو و نیم فصل راهی امارات شد و به تیم النصر پیوست. او در سال 2000 به عنوان اولین لژیونر ایرانی در لیگ برتر انگلیس به تیم چارلتون پیوست، اما حضور مستمر در اردوی تیم ملی و مشکلات زبانی باعث شد تا فقط در یک بازی برای این تیم به میدان برود. کریم یک سال را نیز در السد سپری کرد و از سال 81 تا 89 دوباره در پرسپولیس توپ زد. باقری از سال 72 تا 80 برای تیم ملی به میدان رفت و در سن 27 سالگی از تیم ملی خداحافظی کرد! او از سال 87 تا 89 بار دیگر پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و در بازی دوستانه مقابل برزیل از تیم ملی خداحافظی کرد.
کریم باقری در مجموع 425 بازی باشگاهی 81 گل زده و در 87 بازی ملی نیز 50 گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است. او برای تیم ملی جوانان، امید و ارتش نیز 16 بازی انجام داده و 5 گل زده است. شماره 6 سابق تیم ملی دومین بازیکن برتر فوتبال ایران و دهمین بازیکن برتر آسیا در قرن بیستم به انتخاب فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال است.
نکته جالب اینکه روز اول اسفند زادروز 4 ملی پوش سابق دیگر، یعنی محمد دستجردی، محمد خاکپور، رحمان رضایی و علی لطیفی نیز هست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)