پرسپولیس نیوز : هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شاید اگر من هم جای برانکو بودم، در ماههای اخیر خودم را نیمکت نشین می کردم.

مهرداد کفشگری که چند ماهی بود نتوانسته بود نظر برانکو را برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس جلب کند، در بازی مقابل صبای قم بار دیگر به ترکیب تیمش بازگشت و برای دومین بار در فصل جاری بازوبند کاپیتانی سرخپوشان را نیز بر بازو بست. در ادامه با کاپیتان جوان پرسپولیس همکلام شدیم.

صبا تیم چغری بود

کفشگری در ابتدا درباره برتری پرسپولیس مقابل صبای قم گفت: بازی صبا برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود و خیلی درگیرانه دنبال شد. 2 تیم بیشتر بازی را در میانه میدان دنبال کردند و صبا نیز تیم چغری نشان داد. می دانستیم که این 3 امتیاز چقدر برای صعود ما در جدول و رسیدن به قهرمانی مهم است و به همین دلیل از جان مایه گذاشتیم تا به قهرمانی برسیم.

منطقی بازی کردیم، نه چشم نواز

وی درباره اینکه پرسپولیس در این مسابقه روان و زیبا بازی نکرد، بیان داشت: ما نسبت به بازیهای قبلی چند بازیکن اصلی خودمان را در اختیار نداشتیم و سیستم تیم از 4-4-2 به 4-2-3-1 تغییر پیدا کرده بود. برنامه ما این بود که روی ضدحملات به گل برسیم چون مجبور بودیم دفاعی بازی کنیم و 2 مدافع اصلی ما هم در زمین نبودند. در بازیهای قبلی گل های بدی را دریافت کرده بودیم و به همین دلیل باید بیشتر مواظب باز نشدن دروازه مان می بودیم. در صورت با یک بازی منطقی که شاید چشم نواز نبود، به هدفمان رسیدیم.

چطور الان نمی گویند با کاپیتانی کفشگری بردیم؟

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در بازی با صبا درباره صحبت هایش مبنی بر اینکه خودش را در حد کاپیتانی نمی داند، تصریح کرد: بالاخره بعد از بازی با سپاهان که من برای اولین بار بازوبند کاپیتانی را بستم، شیطنت هایی رخ داد و برخی می گفتند که چون کفشگری کاپیتان بوده، تیم 4 گل خورده است. من آن همه فشار را تحمل کردم و بعد از 5 ماه دوباره بازی کردم و بازوبند را بستم که ناخودآگاه فشار زیادی روی من بود. متاسفانه همه در ایران دنبال چیزهای منفی هستند و من مطمئنم که آنهایی که این حرفها را زدند، دشمنان پرسپولیس بودند. چطور این بار نمی گویند پرسپولیس بازی را با کاپیتانی مهرداد کفشگری برد؟ حرفم این است که اتفاقات مثبت را هم ببینیم.

آخر فصل خیلی چیزها را می گویم

وی در ادامه اذعان داشت: با اینکه از شرایط آرمانی دور بودم و 5 ماه بود که بازی نکرده بودم، تا جایی که توانستم برای پرسپولیس مایه گذاشتم. باور کنید شاید 10 برابر توانم را هم گذاشتم و می دانستم که باید خیلی بیشتر حواسم جمع باشد چون وظیفه سخت کاپیتانی هم بر دوش من بود. بزرگترین افتخار من تا آخر عمر این است که یک پرسپولیسی هستم. بگذارید آخر فصل قهرمان شدیم، یکسری چیزها را می گویم چون الان نمی خواهم وارد درگیری با کسی شوم.

 

 

جای برانکو بودم، خودم را نیمکت نشین می کردم

کفشگری درباره اینکه تصورش را می کرد برانکو در این مقطع به او میدان بدهد، گفت: من از روز اولی که نیمکت نشین شدم نیز گفتم که برانکو از نظر فنی با من مشکلی ندارد. وقتی کمال عالی بازی می کند و به تیم ملی دعوت می شود و از طرفی من 2 ماه مصدوم بودم، شاید اگر خودم نیز سرمربی تیم بودم، چنین تصمیمی می گرفتم. من انتظار بی جا از برانکو ندارم و فقط امیدوار بودم که در یک بازی این  فرصت را به من بدهد. حالا هم از او تشکر می کنم اما خود برانکو نیز می داند من در این چند ماه کوچکترین کم کاری نکردم. یک بار هم فکر نکردم که باید در این شرایط برای پرسپولیس حاشیه سازی کنم چون می دانم اینجا تیمی نیست که با 2 بازی نیمکت نشینی بخواهی از این کارها کنی. وقتی مایکل اومانیا به عنوان یک بازیکن خارجی 4 ماه روی نیمکت می نشیند و اعتراض نمی کند، پس شرایط پرسپولیس را درک کرده است. دیگر من ایرانی هستم و نباید اصلا فکرش را هم بکنم. شاید بازی بعدی نیز بیرون بنشینم اما در حد و اندازه ای نیستم که بخواهم حاشیه سازی کنم.

استقلالی ها هم از بازی پرسپولیس لذت می برند

وی درباره دعوت از 7 بازیکن پرسپولیس به تیم ملی خاطرنشان کرد: این روزها اگر از خود استقلالی ها هم بپرسید، می گویند که پرسپولیس خوب بازی می کند و مطمئنا آنها از دیدن بازی ما لذت می برند. کسی نمی تواند فوتبال زیبای پرسپولیس را کتمان کند و لیست تیم ملی نیز مهر تاییدی روی این موضوع بود. مسلمان، عالیشاه و علیپور نیز می توانستند در این لیست باشند اما خدا را شکر می کنم که پرسپولیس سال خوبی را پشت سر می گذارد و افتخار می کنم که چنین هم تیمی هایی دارم. امیدوارم همه این 7 بازیکن فیکس تیم ملی شوند.

در نیم فصل دوم دروازه ها کوچک تر می شود

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس درباره شانس قهرمانی تیمش گفت: برد مقابل صبا از نان شب هم واجب تر بود و با این 3 امتیاز خیلی از معادلات تغییر کرد. شاید بازی حساس و سرنوشت ساز مقابل استقلال باشد اما نمی توان دیگر تیمها را دست کم گرفت چون در نیم فصل دوم تمام تیمها به دنبال کسب امتیاز هستند. به قول قدیمی ها در نیم فصل دوم دروازه ها کوچک تر می شود اما راه ما برای قهرمانی خیلی هموارتر از تیمهای دیگر است چون ما همدل هستیم. خودمان و هواداران به این باور رسیدیم که به دومی هم راضی نیستیم. ذوب آهن، استقلال و تراکتور هستند.

بدترین سال زندگی ام را گذراندم

کفشگری در پایان درباره سال 94 گفت: به هیچ عنوان نمی توانم بگویم که سال خوبی بود چون بدترین اتفاق زندگی ام امسال رخ داد. نزدیک رفیقم را از دست دادم، کسی که خیلی به من کمک کرد و در این 3 سالی که در پرسپولیس هستم، خیلی چیزها به من یاد داد. اگر من در این 4، 5 ماه نیمکت نشینی سکوت کردم، دلیل اصلی اش چیزهایی بود که از هادی نوروزی یاد گرفتم. او می گفت پرسپولیس جای بچه بازی نیست. در هر صورت سال 94 می تواند بدترین سال عمرم باشد چون بهترین دوستم از دست رفت. امیدوارم سال 95 برای من و خانواده نوروزی سال خوبی باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)